Singapūras F1 posms, kas lietus dēļ sākās vēlāk nekā plānots, noslēdzies ar “Red Bull” pilota Serhio Peresa uzvaru. Meksikāņu pilots jau startā apdzina Šarlu Leklēru, bet vēlāk veiksmīgi noturēja “Ferrari” pilotu sev aizmugurē.
Kādu laiku pirms plānotā sacensību sākuma Singapūrā pamatīgi lija, aizkavējot pirmsstarta procedūras. Starts tika dots vairāk nekā stundu pēc sākotnēji noliktā laika, trases segums aizvien bija mitrs, līdz ar to piloti cīņas uzsāka ar pārejas tipa riepām.
Pirmajā līkumā pēc starta pārliecinoši vadību pārņēma Peress, kurš sacīksti uzsāka no otrās pozīcijas. Kvalifikācijas uzvarētājs Leklērs atkrita aiz viņa, bet Karloss Saincs cīnījās ar Luisu Hamiltonu, abiem nedaudz saskaroties. Hamiltons bija spiests izbraukt ārpus trases un zaudēja trešo pozīciju. Lando Noriss tikmēr startā apdzina Fernando Alonso, paceļoties uz piekto vietu. Atgriežoties čempionātā pēc viena posma izlaišanas, Alekss Albons septītajā līkumā saslīdēja un atkrita uz beigām.
F1 čempionāta līderim Maksam Verstapenam sacensību sākums nepadevās labs, viņš arī bija spiests noīsināt vienu no līkumiem, piedzīvoja arī mazu sadursmi ar Kevinu Magnusenu un pazaudēja četras pozīcijas, pirmo apli noslēdzot tikai 12. vietā. Turpmākajos apļos “Red Bull” pilots vairākas pozīcijas atkaroja, taču ielu trasē tas nenācās viegli.
Ātri vien Peress bija izveidojis nelielu, bet drošu pārsvaru pār Leklēru, savukārt visi pārējie zaudēja vēl krietni vairāk un tobrīd nešķita gatavi iesaistīties cīņā par uzvaru. Trase aizvien nebija nožuvusi, taču intrigu raisīja fakts, ka vienubrīd visticamāk būs jāpāriet uz sliku riepām, līdz ar to notikumu attīstību prognozēt īsti nevarēja.
Septītajā aplī, cīņā par priekšpēdējo pozīciju, sadursmi piedzīvoja Guanju Žou un Nikolā Latifi. “Alfa Romeo” pilots Žou, kurš tikko ticis pie jauna līguma uz nākamo sezonu, tika iegrūsts sienā, bet “Williams” pārstāvis Latifi, aizvadot pēdējo F1 sezonu karjerā, pa radio atzina, ka nav konkurentu redzējis. Abi piedzīvoja izstāšanos, bet trasē devās drošības auto, jo uz braucamās daļas bija nokļuvušas atlūzas.
Tajā pašā aplī bija noticis vēl viens incidents. Džordžs Rasels, pēc dzinēja maiņas startējis no boksiem, mēģināja apdzīt Valteri Botasu, bet pārrēķinājās, abas mašīnas nedaudz saskārās, un “Mercedes” pilots aizbrauca taisni asfaltētajā atkāpšanās zonā.
Cīņas atsākās 11. aplī, bet vadošie braucēji saglabāja līdzšinējās pozīcijas. Verstapens tobrīd ieņēma jau devīto pozīciju un drīz vien apdzina Sebastianu Fetelu. Tajā pašā aplī holandietis pabrauca garām arī Pjēram Gazlī un jau atradās septītajā vietā.
Turpmākajos apļos Peress turēja Leklēru drošā atstatumā, kamēr Saincs atpalika arvien vairāk un viņam bija jāuztraucas par aizmugurē braucošā Hamiltona iespējamajiem uzbrukumiem. Verstapens tikmēr iestrēga aiz Fernando Alonso, tā arī nespējot atrast iespējas veikt apdzīšanu, bet Noriss pa to laiku attālinājās un nostiprinājās piektajā vietā. Nekur daudz uz augšu nebija pakāpies Rasels, kurš atradās tikai 16. pozīcijā.
21. aplī Alonso, kuram šīs ir 350. sacīkstes F1 karjerā, dzinēja problēmu dēļ bija spiests doties malā, ļaujot Verstapenam pacelties uz sesto vietu. Tika nozīmēts virtuālās drošības mašīnas periods, taču trase turpināja žūt lēni. Rasels pirmais no pilotiem iebrauca boksos, riskējot uzmontēt sliku riepas, taču bija redzams, ka mašīna ļoti slīd. Sportists atzina, ka saķere ir nepietiekama.
Noplīvojot zaļajiem karogiem, Peress bija jau trīs sekundes priekšā Leklēram, bet Saincs zaudēja 15 sekundes, kamēr Hamiltons turējās viņam aizmugurē.
26. aplī vienā no līkumiem nespēja iegriezties Albons, kā rezultātā “Williams” formula ieslīdēja sienā. Pilots spēja turpināt ceļu uz boksiem, bet trasē palika viņa nolauztais priekšējais antispārns. Vēlreiz uz neilgu laiku tika pasludināts virtuālās drošības mašīnas periods. Jau dažus apļus vēlāk tehnisku problēmu dēļ apstājās Estebans Okons – tāpat kā komandas biedram Alonso, arī viņu pievīla “Renault” dzinējs. Virtuālā drošības auto režīms tika nozīmēts vēlreiz.
Hamiltons ilgi brauca aizmugurē Saincam, līdz 33. aplī pieļāva kļūdu, nespēja laicīgi nobremzēt un izslīdēja no trases, ietriecoties mīkstajā barjerā. “Mercedes” mašīnai bija bojāts priekšējais antispārns, septiņkārtējais F1 čempions bija atkritis aiz Norisa, bet priekšā Verstapenam.
Leklērs vairākas sekundes zaudēja Peresam un nolēma riskēt, dodoties pitstopā pēc vidējā sastāva sausā laika riepām. Arī Hamiltons iebrauca boksos, tiekot pie slikiem. Tāpat līderis Peress apli vēlāk ar ātru pitstopu saņēma sausā laika riepas, šim piemēram sekoja arī Saincs un Verstapens.
Pēc sliku uzmontēšanas avāriju piedzīvoja Juki Cunoda, spēcīgi ietriecoties barjerā un salaužot priekšējo balstiekārtu. Trasē jau otro reizi devās drošības mašīna. Tas nāca par labu Norisam, kurš tikai tagad devās pitstopā, trasē atgriežoties ceturtajā pozīcijā, aiz Peresa, Leklēra un Sainca. Verstapens brauca jau piektais, tāpat ieguvējs bija otrs “McLaren” pilots Daniels Rikjardo, kurš ar vēlu pitstopu bija pacēlies līdz sestajai vietai. Atšķirībā no konkurentiem, viņš bija ticis pie mīkstā sastāva riepām. Sekoja “Aston Martin” braucēji Fetels un Lenss Strols, bet Hamiltons pēc sava incidenta un boksu apmeklējuma bija atkritis uz devīto pozīciju.
Singapūras posms atsākās 40. aplī, kad līdz finišam sākās 34 minūšu laika atskaite. Rupju kļūdu pieļāva Verstapens – gribēdams apdzīt Norisu, viņš pamatīgi nobloķēja riteņus un nevarēja “izņemt” līkumu, aizbraucot taisni drošības zonā. Viņš atkrita uz astoto vietu un paziņoja, ka nepieciešams braukt boksos pēc jaunām riepām. Ticis pie mīkstā sastāva riepu komplekta, Verstapens atkrita uz beigām. Pa to laiku Rasels, mēģinot apdzīt Miku Šūmaheru, piedzīvoja sadursmi un ar bojātu riepu lēnām devās boksu virzienā.
Cīņā par uzvaru tikmēr Leklērs turējās cieši aiz vadībā esošā Peresa, kurš komandai sūdzējās par problēmām ar dzinēja atsaucību bremzējot un paātrinoties. “Ferrari” braucējs kādu laiku sekoja ļoti cieši, bet iespējas apdzīt neatrada un vēlāk atkal mazliet atkāpās. Komanda gan informēja Leklēru, lai viņš finišā atpaliek mazāk par piecām sekundēm, jo vēl tiks izmeklēta Peresa uzvedība trasē aiz drošības mašīnas.
Līdz finišam vairs nekas nemainījās, Peress guva uzvaru, kas viņam ir otrā šajā sezonā un ceturtā visā F1 karjerā, bet Leklērs tomēr nespēja noturēties tuvu un finišēja septiņas sekundes aizmugurē. Saincs nespēja konkurēt ar komandas biedra ātrumu un ierindojās trešajā vietā, tālāk sekoja Noriss un Rikjardo, aiz viņiem Strols. Hamiltons īsi pirms finiša mēģināja apdzīt Fetelu, bet kļūdījās un palaida priekšā Verstapenu. Tuvojoties finišam, Verstapens apdzina Fetelu un sasniedza septīto vietu. Fetels un Hamiltons palika aiz viņa, bet pirmo desmitnieku noslēdza Pjērs Gazlī.
Nākamais F1 posms jau pēc nedēļas notiks Japānā, Suzukas trasē.