Baltijas autošosejas čempionāts uz interviju aicināja pagājušā gada BMW 325 CUP Rookie klases čempionu Artūru Sarmu. Uzņēmējs savu ceļu autosporta pasaulē uzsāka tieši ar BMW 325 CUP Baltijas autošosejas čempionātu, kas jebkuram pilotam Baltijas autosportā ir izaicinājums. Aicinām iepazīties ar BaTCC sagatavoto interviju.

Ar Artūru tiekamies Rīgas centrā, gaumīgi iekārtotā ofisā, kuru rotā slavenu latviešu un ārvalstu gleznotāju mākslas darbi. Kas ir Artūrs Sarma ārpus autošosejas trasēm?

Artūrs Sarma: “Pirmkārt, esmu vīrs un tēvs. Bet biznesā esmu vairāku uzņēmumu, kas saistīti ar digitālo mārketingu, IT un tiešsaistes kazino, dibinātājs, īpašnieks un vadītājs. Darbojamies Latvijā, Ziemeļeiropas un Centrāleiropas valstīs, kā arī Dienvidamerikas tirgū. Darba pietiek un kalendārs saplānots jau vairāk nekā gadu uz priekšu.”

Kā sākās tavas gaitas autosportā?

A.S.: “Es esmu Mārupes puika un jau no bērna kājas esmu bijis saistīts ar automobiļiem, pirmo reizi pie auto stūres piesēžoties 14 gadu vecumā. Savas darba gaitas uzsāku autoservisā kā krāsotājs un pulētājs. Par tādu pirmo soli autosporta virzienā varu nosaukt 2006. gadu, kad drifts bija ārkārtīgi populārs. Tad nopirku BMW “E36” automobili, bet jau otrajā treniņā “333” trasē nokrita aizmugurējais tilts un ar to man arī drifts un autosports beidzās uz ilgiem gadiem. Līdz kādā 2021. gada vasaras vakarā saņēmu zvanu no mana bērnības drauga Roberta Rodes: “Rīt, Biķerniekos!”. Pirms tam biju paspējis stundu pabraukt tikai simulatorā, lai saprastu, kādi vispār ir līkumi trasē. Tā arī aizbraucu uz Biķerniekiem, BMW 325 CUP sagatavots un dodos trasē! Sanāca tīri labi jau ar pirmajiem apļiem, pēc aptuveni astoņiem-desmit apļiem uzrādīju ap 1:37 apļa laiku. Pēc atpūtas pauzes sāku drošāk braukt – pārāk droši! Saslīdēju “tiltiņā”, bet bez kontaktiem ar betoniem, tomēr āķis bija lūpā un tā tas viss sākās!

2022. gadā “Rode Racing” komandas sastāvā piedzīvoju debiju leģendārajā Kauņas trasē “Nankang 2h Endurance” sacensībās. Debija sanāca veiksmīga – 11 komandu konkurencē izcīnījām trešo vietu kopā ar Dmitriju Gorņevu. Sekoja vēl vienas sacensībās Pērnavā.”

Kas tev ir autosports?

A.S.: “Pirmkārt, hobijs – sava veida bērnības sapņa piepildījums. Veids kā atslēgties un atpūsties no ikdienas problēmām, izvēdināt galvu un atgūt enerģiju jaunajai darba nedēļai. Tas ir hobijs, bet tomēr vēlos būt pēc iespējas labāks – aizvadu treniņus, analizēju un pilnveidojos, lai būtu ātrāks. Tāpat kā biznesā – ir ambīcijas, bet saprotu – lai būtu rezultāts, ir jāiegulda laiks un darbs!”

2023. gada sezonas otrajā pusē jau biji tuvāk peletona priekšpusei. Kā pats skaties uz savu progresu sezonas laikā?

A.S.: “Kā vienu no argumentiem gribu minēt, ka ziemas periodā pirms sezonas pa visām Baltijas trasēm kopā nobraucām 5000 km, izslīpējot katru līkumu, tā specifiku un vispareizākās trajektorijas, sajūtot riepas un to saķeri. Līdz ar to mazāk laiks bija nepieciešams jau reālajā trasē. Otrs, 2023. gadā debitēju sprinta sacensībās, kur BMW 325 CUP klasē apkārt ir 40 ātri un kaujinieciski noskaņoti piloti. Ja kvalifikācijā varēju uzbraukt ātrus laikus, tad sacīkšu laikā mentāli nebiju gatavs cīnīties par katru metru sākumā. Bet ar katru sacensību iebraucos un kā kulminācija manai sezonai bija sezonas noslēgums Biķerniekos. Ja piektdiena bija ierasta diena pa sausi trasi, tad sacensību braucieni sestdienā bija pamatīgā lietū! Man tā bija vispār pirmā pieredze sacensību režīmā, bet arī vairākiem krietni pieredzējušākiem pilotiem, iespējams, tie bija jauni apstākļi un piezagās tā baiļu sajūta. Man pirmajos apļos radās pārliecība un varēju turēt labu ātrumu, kā rezultātā pirmajā braucienā finišēju savā līdz šim augstākajā vietā – vienpadsmitais! Attiecīgi abos braucienos pirmais “Rookie” ieskaitē, kas deva arī pirmo vietu sezonas kopvērtējumā.”

Kādi plāni par 2024. gadu?

A.S.: “Plāns turpināt BMW 325 CUP sprinta sacensības un reizēm arī kādas divu stundu sacīkstes. Sacīkšu kalendārs vēl gan jāsaskaņo ar darbu, jo šobrīd vēl kāds posms pārklājas. Par 100% būšu Polijā, jo jauna trase vienmēr ir unikālas emocijas, kā arī var gadīties kāds pārsteigums rezultātos, jo tā ir nezināma trase lielākajai daļai pilotu, kas Pērnavas vai Rīgas trasēs ir noriņķojuši tūkstošiem kilometru. Distance nebiedē, jo laika un finansiālo resursu ziņā būs ļoti līdzīgi kā jebkura sacīkšu nedēļas nogale. Man trase patika arī simulatorā un ar nepacietību gaidu sacīkstes tur!”

Vai ir kādi lielāki mērķi autosportā?

A.S.: “Šobrīd man nav ambicioza plāna par dalību kādos Eiropas mačos, piemēram, Moncas vai Spā trasēs. Skatos uz 2024. gada sezonu ar BMW 325 CUP. Ir doma nākotnē pabraukt ar kādu modernāku auto, bet šobrīd viss ir tikai domu līmenī, jo ģimene un darbs ir prioritāšu augšgalā.”