Vēl brīdī, kad Karloss Saincs devās uz lidmašīnu, lai lidotu uz Austrāliju, sportistam nešķita, ka būs gatavs stāties uz starta F1 čempionāta trešajā posmā. Pēc izcīnītās uzvaras spāņu pilots atklāj, kā rīkojies, lai divu nedēļu laikā spētu atlabt no apendicīta operācijas un fiziski izturētu sacīkšu distanci.
Stingra pieturēšanās pie plāna
“Kad bija laiks lidot uz Austrāliju, aizvien atrados gultas režīmā,” stāsta Saincs. “Tik tikko varēju izmantot vēdera muskuļus, lai pakustētos. Tobrīd man nešķita, ka varēšu startēt. Nokļuvu lidmašīnā, bet, kad piezemējos Austrālijā, jutos jau daudz labāk.”
Saincs neslēpj, ka veltījis visas iespējamās pūles, lai nebūtu jāizlaiž vēl viens posms. Sportists ievēroja ļoti stingru režīmu un izmantoja visas pieejamās iespējas, kas palīdz ātrāk atkopties pēc šādām operācijām.
“Runāju ar citiem profesionāliem sportistiem, ar ārstiem Spānijā un ārvalstīs,” atklāj Saincs. “Tad kopā ar komandu izveidojām plānu. Iemesls, kāpēc sportisti atlabst ātrāk, ir tas, ka viņi var septiņas dienas nedēļā, 24 stundas diennaktī veltīt tam, lai atlabtu. Un tieši to es darīju. Divreiz dienā uz stundu gāju hiperbārās oksigenācijas kamerā, izmantoju Indiba aparātu, kas ir elektromagnētiska ierīce brūcēm. Biju izplānojis laiku, ko jāpavada gultā, laiku, kad staigāt, kad ēst, kāda veida ēdienus ēst, lai atlabtu. Pilnīgi visu biju pakārtojis šai atlabšanai, lai būtu gatavs startēt Austrālijā.”
Talkā nāca Albons
2022. gada sezonas otrajā pusē līdzīgu situāciju piedzīvoja Alekss Albons. Toreiz viņam nācās izlaist Itālijas posmu. Tagad “Williams” komandas pilots varēja sniegt noderīgus padomus Saincam.
“Pēdējās divas nedēļas mēs daudz kontaktējāmies,” saka Albons. “Ceturtdien biju pie viņa boksos, mēģināju dot padomus ērtākas sēdpozīcijas izvēlē. Domāju, cilvēki aizmirst, ka tā nav tikai operācija, bet arī divas nedēļas, kas pavadītas bez treniņiem. Man pēc tam bija cita problēma, kas nebija tieši saistīta ar apendicītu, kas nozīmē, ka atlabu nedēļu ilgāk nekā Karloss, un apstākļu jau bija savādāki. Bet adrenalīns ir brīnišķīga lieta, tas daudz ko spēj nomaskēt. Varu atklāt, ka mašīnā viņš nejutās komfortabli, tas nu ir pilnīgi skaidrs. Atceros, ka mani pirmie apļi pēc operācijas bija dīvaini. Vēderā ir tāda kā inerce, tu jūti, ka iekšā notiek kustība, un tas nav īpaši patīkami.”
“Ferrari” pilots Saincs piekrīt, ka “Formula 1” pilotam vairākas nedēļas bez fiziskās slodzes treniņiem nozīmē būtisku formas zaudēšanu. Braucējs atzīst, ka Austrālijas GP posma beigu daļā to labi izjuta uz savas ādas.
“Pavadīt septiņas dienas gultā, tas sportistam nav ļoti veselīgi, runājot par fizisko kondīciju un muskuļiem,” atzīst Saincs. “Sacensību otrā daļa līdz ar to bija liels nezināmais. Bet tiklīdz biju vadībā un iekrājis pārsvaru, spēju kontrolēt notiekošo. Tas ļauj izvēlēties vietas trasē, kur braukt agresīvāk, kur nē, un tad viss kļūst vieglāk. Nemelošu – pēdējos piecus vai desmit apļus jutos noguris.”