Pēc vairāk nekā desmitgades pārtraukuma uz starptautiskās autosporta skatuves atgriezīsies leģendārais sacīkšu auto ražotājs “Lola”, kas sadarbībā ar “Yamaha” izveidojis jaunu projektu startēšanai “Formula E” čempionātā.

Par jauno projektu tika paziņots Tokijā, kur šajā nedēļas nogalē norisināsies kārtējais “Formula E” seriāla posms. “Lola” čempionātā startēs jau nākamgad.

“Lola Cars” vēsturiski bijusi cieša saikne ar autosportu. Anglijā bāzētā kompānija startējusi un guvusi panākumus arī tādās augsta līmeņa sacensībās kā “IndyCar” un Lemāna.

“Lola” rūpnīcu 1958. gadā dibināja Eriks Brodlijs, 1997. gadā, pēc neveiksmīgā mēģinājuma iekļūt F1 čempionātā, to iegādājās Martins Birrens, bet 2012. gadā kompānija bankrotēja un pārtrauca darbību. Tiesības izmantot “Lola” vārdu 2022. gadā iegādājās britu uzņēmējs Tils Bektolšeimers, pārņemot arī tehnisko centru. Jau toreiz viņš paziņoja, ka dažu gadu laikā centīsies panākt leģendārā vārda atgriešanos autosportā.

“Lola” savulaik startējusi arī F1 čempionātā. Pēdējais mēģinājums gan cieta pamatīgu fiasko. 1997. gadā ar “MasterCard” finansiālu atbalstu “Lola” rūpnīcas komanda neveiksmīgi centās kvalificēties pirmajam posmam, pēc kā sponsors sadarbību beidza un projektam nācās likt punktu. Pāris centieni bijuši arī vēlāk, taču nav realizējušies. Ar savām šasijām jau kopš pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem “Lola” apgādāja dažādas mazās komandas. Augsti panākumi gan nav bijuši, ja neskaita atsevišķus finišus punktos un 1990. gadā “Larrousse” komandas pilota Aguri Suzuki trešo vietu Japānas GP.

“Yamaha” šī būs atgriešanās autosportā pirmo reizi kopš 1997. gada, kad Japānas ražotājs piegādāja motorus F1 komandai “Arrows”.

“Lola Cars” un “Yamaha Motor Company” kopprojekts visticamāk kļūs par partneri jau esošajai “Formula E” komandai “Abt”, kas plāno beigt sadarbību ar “Mahindra” pēc šīs sezonas. Jau nākamgad sacīkstēs tiks izmantotas uzlabotās “Gen3.5” elektriskās mašīnas.