Amerikāņu F1 komanda “Haas” līdz 2028. gadam pagarinājusi sadarbības līgumu ar tehnisko partneri “Ferrari”, kas ir arī šīs vienības motoru piegādātājs.

“Haas” jau ilgstoši sadarbojas ar “Ferrari”, izmantojot Itālijas autoražotāja F1 motorus, ātrumkārbas un citas noteikumos atļautās detaļas. Tāpat Džīnam Hāsam piederošā komanda lieto Maranello esošo vēja tuneli un simulatoru. Sadarbība tika uzsākta 2016. gadā, kas bija “Haas” pirmā sezona čempionātā.

Tas, ka šis līgums noslēgts tik laicīgi, ir svarīgs no praktiskā viedokļa, ņemot vērā, ka 2026. gadā tiks ieviesti jauni turbo hibrīda motori un kopumā mainīsies F1 tehniskie noteikumi. Visās jomās sadarbība starp “Haas” un “Ferrari” turpināsies tikpat cieši kā līdz šim.

Nesen parādījās runas, ka “Haas” varētu uzsākt sadarbību ar “Toyota”, iespējams, izmantojot šīs rūpnīcas radītus F1 dzinējus, kā arī Japānas autoražotājam piederošo F1 infrastruktūru Ķelnē. Pēdējā informācija liecina, ka šīs ziņas ir pārspīlētas, taču sarunas abu pušu starpā notiek. Ja izdosies vienoties par sadarbību, “Toyota” sniegs atbalstu jomās, kas nepārklājas ar “Ferrari”.

Lai gan “Toyota” pagaidām negatavojas atgriezties F1, tā būtu iespēja ražotājam “turēt roku uz pulsa” saistībā ar čempionātā notiekošo tehnisko attīstību. Tas noderētu, ja tiktu pieņemts lēmums atgriezties ar savu komandu vai motoru piegādātāja statusā.

Nākamgad “Haas” vienībā Niko Hilkenbergu nomainīs “Ferrari” protežē Olivers Bērmans. Tikmēr neoficiāli zināms, ka Kevina Magnusena vietā brauks Estebans Okons. Līgums jau esot parakstīts un oficiālais paziņojums gaidāms pirms šonedēļ gaidāmā Ungārijas GP posma, vēsta britu medijs BBC.