Ja tehniskie noteikumi paliks tādi, kādi tie plānoti šobrīd, 2026. gadā F1 čempionāts riskē palikt ar daudz lēnākām mašīnām, brīdinājis “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs.

Jaunie tehniskie noteikumi attieksies ne tikai uz jaudas agregātiem, bet arī šasijām. Daudzi uzskata, ka, tiem stājoties spēkā, “Mercedes” atkal būs dominējošais spēks F1 sacīkstēs. Līdzīgi bija 2014. gadā, kad sākās turbo motoru ēra.

Tomēr “Mercedes” boss paudis satraukumu, jo šobrīd F1 simulatoros iegūtie dati liecina, ka jaunās sacīkšu mašīnas varētu būt daudz lēnākas.

“Tas, kas mums vajadzīgs, ir mašīnas ar iespējami mazāku aerodinamisko pretestību taisnēs, bet ar pietiekošu piespiedējspēku, lai tās būtu ātras līkumos,” austriešu medijam ORF skaidroja Volfs.

Tomēr plānotā motora hibrīda sistēma ir tik sarežģīta, ka noteikumu izstrādātāji aizvien nav līdz galam vienojušies par precīziem tehniskajiem noteikumiem attiecībā uz šasijām.

Volfs brīdina: “Tas, kas ir šobrīd, ir daudz par lēnu. Dažreiz apļu laiki, ko iegūstam, ir desmit sekundes aplī lēnāki nekā šī brīža mašīnām. Taču “Formula 1″ vienmēr bijusi inovāciju šūpulis, un esmu pārliecināts, ka mašīnas atkal būs ātras, pateicoties inženieru izgudrojumiem.”

Pat tad, ja 2026. gada spēkrati būs lēnāki, Volfs prāto, ka skatītāji to nepamanīs.

“Šīs mašīnas jebkurā gadījumā ir ātrākas nekā jebkas, kas eksistē,” viņš saka. “Jāsaprot, ka televīzijas skatītājam šī ir ļoti maza atšķirība. Arī “IndyCar” mašīnas izskatās ātras, bet tās ir 20 sekundes lēnākas par “Formula 1″ mašīnām.”