Izmantojot atšķirīgu, viena pitstopa stratēģiju, par Itālijas GP uzvarētāju Moncas trasē negaidīti kļuvis Šarls Leklērs, sajūsminot daudzos “Ferrari” līdzjutējus. “McLaren” mašīnas bija ātrākas, taču Oskars Piastri un Lando Noriss veica divas riepu maiņas, ieņemot otro un trešo vietu finišā.
Noriss veica labu startu no pole position, noturot vadību, kamēr Piastri spēja saglabāt otro vietu. Rasels mēģināja pacelties augstāk, taču Piastri viņa centienus bloķēja, kamēr blakus jau atradās Šarls Leklērs. Rasels pirmajā līkumā bija spiests izvairīties no priekšā esošās mašīnas, trāpīja ārpus asfalta, kā rezultātā bija spiests aizbraukt taisni. Trasē viņš atgriezās vairākas pozīcijas zemāk, pēc pirmā apļa esot vairs tikai septītais. Turklāt “Mercedes” mašīnai bija bojājumi.
Jau pirmajā aplī ceturtajā līkumā “Variante della Roggia” Piastri uzbruka komandas biedram Norisam, izvirzoties vadībā. Noriss turklāt uz mirkli zaudēja ātrumu, ar ko bija pietiekami, lai garām viņam aizbrauktu arī Leklērs. Karloss Saincs bija pacēlies uz ceturto vietu, Luiss Hamiltons – piekto, bet sestais bija Makss Verstapens. Aiz Rasela brauca Serhio Peress. Leklērs pirmajos apļos sekoja tuvu Piastri, tomēr līdz mēģinājumiem apdzīt nenonāca. “Red Bull” piloti startēja ar cietajām riepām, kamēr pārējie pirmajā desmitniekā sākotnēji izmantoja vidējā sastāva riepas.
Īsi pirms tam zaudējis septīto vietu Peresam, jau 11. apļa beigās boksos devās Rasels, tiekot ne vien pie jaunām riepām, bet arī priekšējā antispārna. Pa to laiku Piastri bija aizmucis no Leklēra jau par vairākām sekundēm, kamēr Noriss brauca netālu aiz “Ferrari” pilota. Negaidot ilgāk, 15. aplī Noriss devās boksos kā pirmais no vadošajiem šīs sacīkstes sportistiem. Ar šo gājienu pietika, lai Leklērs, kurš pēc riepām devās vien apli vēlāk, atkristu aiz viņa, paužot neizprati, kāpēc komanda iesūtīja viņu boksos tik ātri. Vēl pēc apļa pitstopu veica līderis Piastri, trasē atgriežoties priekšā komandas biedram.
Pēc boksu apmeklējumiem, kuros visi piloti saņēma jaunas cietā sastāva riepas, “McLaren” piloti bija vadībā, sekoja abas “Ferrari” formulas, kamēr piektajā vietā atradās Hamiltons, bet Rasels bija aiz abiem “Red Bull” braucējiem. Norisam komanda pa radio paziņoja, ka atļauj iesaistīties cīņā ar komandas biedru, taču Piastri tobrīd bija ātrāks un pamazām attālinājās.
Norisa riepas palika arvien bēdīgākā stāvoklī un cieši aizmugurē jau atradās Leklērs. Zaudējis līderim ap piecām sekundēm, 33. aplī Noriss devās otrajā pitstopā. Arī Piastri komandai paziņoja, ka ar vienu pitstopu iztikt nevarēs un 38. aplī devās uz otro riepu maiņu. Vadībā nonāca abas “Ferrari” mašīnas un, kā izrādījās, mājinieki bija nolēmuši līdz finišam mēģināt tikt ar tām pašām riepām un viena pitstopa stratēģiju.
Piastri un Noriss bez lielām problēmām vēlāk tika garām Saincam, bet Leklērs tobrīd bija vairāk nekā desmit sekundes priekšā. Piastri bija ievērojami ātrāks, tomēr atlikušajos apļos sadeldēt līdera pārsvaru neizdevās. Leklērs guva uzvaru, kas viņam ir otrā šajā sezonā un septītā visā F1 karjerā. Piastri finišēja vairākas sekundes aizmugurē, trešo vietu ieņēma Noriss, bet tālāk ierindojās Saincs, Hamiltons, Verstapens, Rasels un Peress.
Nākamais sezonas posms 15. septembrī Azerbaidžānā, Baku ielu trasē.