Lēmumu uzdāvināt sprinta uzvaru komandas biedram Lando Noriss esot pieņēmis jau Brazīlijas posmā, kad vēl cīnījās par titulu pilotu ieskaitē un toreiz viņam ar līdzīgu žestu palīdzēja Oskars Piastri.

“McLaren” piloti bija vadībā visu Kataras GP sprinta sacīksti. Bet 100 metrus pirms finiša līnijas vadībā esošais Noriss palaida priekšā Piastri, kuram pirms tam ilgu laiku bija jāaizsargā pozīcija no “Mercedes” pilota Džordža Rasela. Piastri savā karjerā tagad guvis divas F1 sprinta uzvaras, turklāt iepriekšējā tika sasniegta tepat Lusailas trasē pagājušajā gadā.

“Zinu, ka visi bijām ciešāk nekā biju gribējis, bet es to plānoju izdarīt jau kopš Brazīlijas,” sacīja Noriss. “Komanda man teica to nedarīt, bet nodomāju, ka gan jau būs labi un izdarīju. Neesmu šeit, lai uzvarētu sprintos. Esmu šeit, lai uzvarētu sacīkstēs un čempionātā, bet tas šogad negāja pēc plāna.”

Piastri apdzina Raselu jau sprinta otrajā līkumā, bet pēc tam Noriss nāca viņam talkā, braucot gana tuvu priekšā, lai komandas biedrs var izmantot DRS. Rasels par “McLaren” taktiku nebija priecīgs. Arī daži mēģinājumi apdzīt nesekmējās.

“Pāris reizes pirmajā līkumā biju tuvu,” teica Rasels. “Bija tik sarūgtinoši katrā aplī redzēt, ka Lando piebremzē, dodot Oskaram DRS. Protams, es saprotu, kāpēc viņi tā darīja. Bet, kad esi trasē, tu cīnies. Gribi atdot visu un gribi parādīt to faniem. Tāpēc tas bija samērā kaitinoši. Cīnījos līdz beigām, bet Lando bija labs ātrums. Oskaram bija nedaudz grūtāk, tāpēc būtu bijis labi, ja man būtu bijusi iespēja sacensties pret Lando un redzēt, kāds ir mūsu patiesais ātrums. Domāju, ka viņam bija rezerve kabatā, jo viņš deva Oskaram DRS.”

Piastri komentēja: “Bija iespēja tikt tīrā gaisā un startā aizbraucu pa ārmalu. Pēc tam visa sacīkste, ja godīgi, bija diezgan smaga. Būtu grūti noturēt Džordžu aizmugurē bez DRS. Komandas darbs šodien noteikti nāca talkā.”

Sprinta sacīkstes video apskats >>

Pavisam nemanāms palika šī gada čempions Makss Verstapens, finišējot vien astotajā vietā. Startā no sestās pozīcijas viņš bija atkritis uz devīto un bija skaidri redzams, ka mašīnai ir problēmas noturēties trajektorijā.

“Man vienkārši nebija saķeres,” skaidro “Red Bull” pilots. “Balansējums bija briesmīgs. Ar aukstām riepām tā dēļ ir vēl grūtāk. Bija sajūta, ka braucu ar rallija auto. Domāju, būtu labāk sacensties ar manu tēti Josu Spā rallijā – man tur būtu lielākas iespējas būt konkurētspējīgam. Briesmīgi – mašīna nebija braucama. Pirms kvalifikācijas daudz ko varam izmainīt, bet nevaram izlabot problēmu. Nezinu. Kaut ko pamainīsim, bet uz brīnumiem neceru.”

Otram “Red Bull” braucējam Serhio Peresam sprints pavisam bēdīgs. Startējis no boksiem, sportists nenoreaģēja uz zaļo gaismu, kā dēļ jau boksu celiņa izejā viņu apdzina Franko Kolapinto, kurš arī startēja no boksiem. Beigās meksikānim vēl viens pitstops, lai nomainītu antispārnu un pēdējā vieta finišā.

Pats Peress skaidroja: “Gribēju, lai līdz priekšā braucošajiem atstatums ir lielāks un varu braukt tīrā gaisā. Gandrīz piecas minūtes nostāvēju boksos un riepās nebija temperatūras, Bija svarīgi braukt tīrā gaisā, lai saprastu mašīnu un redzētu, kur esam.”

Uzreiz pēc finiša neizpratnē bija “Red Bull” vadītājs Kristians Horners: “Man ar viņu par to jāparunā. Man izskatījās, ka viņš vienkārši nepareizi novērtēja situāciju. Bet ir tā – kad gaismas nodziest, tas nozīmē, ka ir jābrauc.”