Pilnībā elektriskais “Taycan Turbo GT” automobilis nupat sevi pierādījis slavenajā Interlagosas F-1 trasē Brazīlijā, kur tas uzstādījis jaunu apļa rekordu. Šis īpaši sacīkšu trasei pielāgotais elektriskais sporta automobilis tagad var lepoties ar četriem rekordiem četros kontinentos – Eiropā, Āzijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, informē uzņēmumā.

Interlagosas trases apļa rekords elektriskajiem automobiļiem tika labots Dienvidamerikas rudenī, 2025. gada 5. februārī. Trīskārtējais IMSA čempions un Deitonas 24 stundu sacīkšu uzvarētājs Felipe Nasrs 4,3 kilometrus garo Interlagosas trases apli veica vienā minūtē un 42,1 sekundē. Šis sasniegums ne tikai par veselām astoņām sekundēm uzlaboja iepriekšējo “Taycan Turbo S” rekordu, kas tika uzstādīts 2022. gadā (1:49,8), bet arī par nepilnu sekundi pārspēja iepriekšējo sērijveida automobiļu apļa rekordu, kas piederēja “911 Turbo S” (1:43,087).

Štutgarte/Sanpaulu. Pilnībā elektriskais “Taycan Turbo GT” automobilis nupat sevi pierādījis slavenajā Interlagosas F-1 trasē Brazīlijā, kur tas uzstādījis jaunu apļa rekordu. Šis īpaši sacīkšu trasei pielāgotais elektriskais sporta automobilis tagad var lepoties ar četriem rekordiem četros kontinentos – Eiropā, Āzijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā, informē uzņēmumā.

Interlagosas trases apļa rekords elektriskajiem automobiļiem tika labots Dienvidamerikas rudenī, 2025. gada 5. februārī. Trīskārtējais IMSA čempions un Deitonas 24 stundu sacīkšu uzvarētājs Felipe Nasrs 4,3 kilometrus garo Interlagosas trases apli veica vienā minūtē un 42,1 sekundē. Šis sasniegums ne tikai par veselām astoņām sekundēm uzlaboja iepriekšējo “Taycan Turbo S” rekordu, kas tika uzstādīts 2022. gadā (1:49,8), bet arī par nepilnu sekundi pārspēja iepriekšējo sērijveida automobiļu apļa rekordu, kas piederēja “911 Turbo S” (1:43,087).

Leģendāra brazīliešu pilota Žozē Karluša Pases vārdā nosauktā Interlagosas trase ir viena no vecākajām Dienvidamerikā. Trase ir ārkārtīgi izaicinoša, ne velti tā jau gadu desmitiem uzņem F-1 čempionāta un FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) Brazīlijas posma sacensības. Trasē ir gan tehniskas, gan lielā ātrumā pieveicamas sekcijas, kā arī augstuma maiņas, kas ikreiz pārbauda pilotu meistarību.

“Doties uz Interlagosu un sēsties pie “Taycan Turbo GT” stūres uzreiz pēc uzvaras Deitonas 24 stundu sacīkstēs bija neticama pieredze. Es rēķinājos ar spēcīgu paātrinājumu un mežonīgu griezes momentu, taču automobilis mani pārsteidza,” stāsta “Porsche” rūpnīcas pilots Felipe Nasrs. “Pacēlumā pirms “Curva do Café”, tieši pirms finiša taisnes, izmantoju “Attack” režīmu, un automobilis līdz līkuma izejai sasniedza 272 km/h lielu ātrumu. Izbraucot no “Curva do Sol”, es jau biju sasniedzis vairāk nekā 200 km/h lielu ātrumu. Tas ir satriecoši, cik brutāls ir automobiļa paātrinājums un kādu jaudu tas piedāvā,” norāda “Porsche Penske Motorsport” komandas pilots. “Lēnajos līkumos “Taycan Turbo GT” stūrēšana bija ļoti precīza un auto saglabāja stabilitāti pat spēcīgas bremzēšanas laikā. Līdzsvars, saķere – īsta sacīkšu mašīna!”

“Mūsu mērķis bija ar šo rekordu demonstrēt jaunās “Taycan” modeļu sērijas stiprās puses – tieši pirms tās debijas Brazīlijas tirgū,” saka “Porsche Brazil” izpilddirektors Pēters Fogels. “”Taycan Turbo GT” izcilā veiktspēja ir patiesi iespaidīga.”

“Taycan Turbo GT” savas autosporta īpašības pierādījis arī kā “Formula E” drošības mašīna, 2024. gada maijā šos pienākumus pārņemot no “Taycan Turbo S”. Portugāļa Bruno Korrejas vadītais automobilis ir jaudīgākais drošības auto FIA pasaules čempionātos. Katrā “Formula E” posmā vienmēr ir divi “Taycan Turbo GT” drošības auto, no kuriem viens aprīkots ar “Weissach” pakotni. Šajos automobiļos ir pilns sporta drošības aprīkojums un augsto tehnoloģiju sakaru sistēma, un tie pārmaiņus pilda galvenā un rezerves drošības auto pienākumus.

“Taycan” rekordi citos kontinentos

Sanpaulu trases apļa rekords ir jau ceturtais “Taycan Turbo GT” sasniegums, iepriekš “Porsche” attīstības pilots Larss Kerns ar šo modeli uzstādījis trīs rekordus citās pasaules trasēs.

Pirmais elektroauto rekords “krita” leģendārajā Nirburgringas trasē Vācijā 2024. gada pavasarī. Kerns, vadot “Taycan Turbo GT” pirmsizlaides versiju, 20,8 kilometrus garo Nordšleifes apli pieveica nieka septiņās minūtēs un 7,55 sekundēs. Šis oficiāli reģistrētais apļa laiks bija par iespaidīgām 26 sekundēm ātrāks nekā Kerna iepriekšējais rekords, ko viņš 2022. gada augustā sasniedza ar “Taycan Turbo S Sport” sedanu, kas bija aprīkots ar jaudas pakotni.

Tā paša gada pavasarī Larss Kerns veiksmīgi paviesojās “WeatherTech Raceway Laguna Seca” trasē Kalifornijā. Tur viņš uzrādīja ātrāku trases apļa laiku – 1:27,87 – nekā to ar koplietošanas satiksmei apstiprinātu elektrisko automobili spējis jebkurš cits braucējs.

2024. gada oktobrī tika labots trešais rekords – Šanhajas starptautiskajā autodromā Kerns uzrādīja tobrīd ātrāko apļa laiku, proti, 2:11,28 minūtes, kas turklāt bija pirmais oficiāli atzītais apļa laika rekords šajā trasē.

Par “Taycan Turbo GT” un “Taycan Turbo GT” ar “Weissach” pakotni

“Taycan Turbo GT” un “Taycan Turbo GT” ar “Weissach” pakotni ir papildinājuši “Porsche” pilnībā elektrisko sporta sedanu klāstu.

Abu modeļu maksimālā jauda uz ierobežotu laiku var pārsniegt 1100 zirgspēkus. Pēc “Attack” režīma aktivizēšanas, nospiežot pogu, uz 10 sekundēm ir pieejama līdz 120 kW papildu jauda. Sistēma ir optimizēta braukšanai trasē un darbojas līdzīgi kā “99X” sacīkšu automašīnās, ar kurām “Porsche” piedalās “ABB FIA Formula E” pasaules čempionātā. Papildu jaudas darbības ilgumu instrumentu panelī rāda laika atskaites taimeris, un tas tiek dinamiski attēlots ar animētiem apļiem uz spidometra.

Uz aizmugurējās ass novietots jaudīgāks un efektīvāks jaudas invertors, kurā kā pusvadītāju materiāls izmantots silīcija karbīds.

Pateicoties pārdomātiem vieglas konstrukcijas risinājumiem, “Porsche” spējuši samazināt “Taycan Turbo GT” svaru pat par 75 kilogramiem, salīdzinot ar “Taycan Turbo S”. Šo svara samazinājumu nodrošina vairākas oglekļa šķiedras detaļas.

“Taycan Turbo GT” ar “Weissach” pakotni ir īpaši izstrādāts sacīkšu trasēm, un tajā nav aizmugurējo sēdekļu, lai panāktu vēl labāku jaudas un svara attiecību.

Abi modeļi standarta komplektācijā aprīkoti ar “Porsche Active Ride” balstiekārtu ar specifisku “GT” regulējumu. Dinamiskās braukšanas situācijās šī balstiekārta nodrošina gandrīz perfektu saķeri, pateicoties līdzsvarotam riteņu slodžu sadalījumam.

Leģendāra brazīliešu pilota Žozē Karluša Pases vārdā nosauktā Interlagosas trase ir viena no vecākajām Dienvidamerikā. Trase ir ārkārtīgi izaicinoša, ne velti tā jau gadu desmitiem uzņem F-1 čempionāta un FIA Pasaules izturības čempionāta (WEC) Brazīlijas posma sacensības. Trasē ir gan tehniskas, gan lielā ātrumā pieveicamas sekcijas, kā arī augstuma maiņas, kas ikreiz pārbauda pilotu meistarību.

“Doties uz Interlagosu un sēsties pie “Taycan Turbo GT” stūres uzreiz pēc uzvaras Deitonas 24 stundu sacīkstēs bija neticama pieredze. Es rēķinājos ar spēcīgu paātrinājumu un mežonīgu griezes momentu, taču automobilis mani pārsteidza,” stāsta “Porsche” rūpnīcas pilots Felipe Nasrs. “Pacēlumā pirms “Curva do Café”, tieši pirms finiša taisnes, izmantoju “Attack” režīmu, un automobilis līdz līkuma izejai sasniedza 272 km/h lielu ātrumu. Izbraucot no “Curva do Sol”, es jau biju sasniedzis vairāk nekā 200 km/h lielu ātrumu. Tas ir satriecoši, cik brutāls ir automobiļa paātrinājums un kādu jaudu tas piedāvā,” norāda “Porsche Penske Motorsport” komandas pilots. “Lēnajos līkumos “Taycan Turbo GT” stūrēšana bija ļoti precīza un auto saglabāja stabilitāti pat spēcīgas bremzēšanas laikā. Līdzsvars, saķere – īsta sacīkšu mašīna!”

“Mūsu mērķis bija ar šo rekordu demonstrēt jaunās “Taycan” modeļu sērijas stiprās puses – tieši pirms tās debijas Brazīlijas tirgū,” saka “Porsche Brazil” izpilddirektors Pēters Fogels. “”Taycan Turbo GT” izcilā veiktspēja ir patiesi iespaidīga.”

“Taycan Turbo GT” savas autosporta īpašības pierādījis arī kā “Formula E” drošības mašīna, 2024. gada maijā šos pienākumus pārņemot no “Taycan Turbo S”. Portugāļa Bruno Korrejas vadītais automobilis ir jaudīgākais drošības auto FIA pasaules čempionātos. Katrā “Formula E” posmā vienmēr ir divi “Taycan Turbo GT” drošības auto, no kuriem viens aprīkots ar “Weissach” pakotni. Šajos automobiļos ir pilns sporta drošības aprīkojums un augsto tehnoloģiju sakaru sistēma, un tie pārmaiņus pilda galvenā un rezerves drošības auto pienākumus.

“Taycan” rekordi citos kontinentos

Sanpaulu trases apļa rekords ir jau ceturtais “Taycan Turbo GT” sasniegums, iepriekš “Porsche” attīstības pilots Larss Kerns ar šo modeli uzstādījis trīs rekordus citās pasaules trasēs.

Pirmais elektroauto rekords “krita” leģendārajā Nirburgringas trasē Vācijā 2024. gada pavasarī. Kerns, vadot “Taycan Turbo GT” pirmsizlaides versiju, 20,8 kilometrus garo Nordšleifes apli pieveica nieka septiņās minūtēs un 7,55 sekundēs. Šis oficiāli reģistrētais apļa laiks bija par iespaidīgām 26 sekundēm ātrāks nekā Kerna iepriekšējais rekords, ko viņš 2022. gada augustā sasniedza ar “Taycan Turbo S Sport” sedanu, kas bija aprīkots ar jaudas pakotni.

Tā paša gada pavasarī Larss Kerns veiksmīgi paviesojās “WeatherTech Raceway Laguna Seca” trasē Kalifornijā. Tur viņš uzrādīja ātrāku trases apļa laiku – 1:27,87 – nekā to ar koplietošanas satiksmei apstiprinātu elektrisko automobili spējis jebkurš cits braucējs.

2024. gada oktobrī tika labots trešais rekords – Šanhajas starptautiskajā autodromā Kerns uzrādīja tobrīd ātrāko apļa laiku, proti, 2:11,28 minūtes, kas turklāt bija pirmais oficiāli atzītais apļa laika rekords šajā trasē.

Par “Taycan Turbo GT” un “Taycan Turbo GT” ar “Weissach” pakotni

“Taycan Turbo GT” un “Taycan Turbo GT” ar “Weissach” pakotni ir papildinājuši “Porsche” pilnībā elektrisko sporta sedanu klāstu.

Abu modeļu maksimālā jauda uz ierobežotu laiku var pārsniegt 1100 zirgspēkus. Pēc “Attack” režīma aktivizēšanas, nospiežot pogu, uz 10 sekundēm ir pieejama līdz 120 kW papildu jauda. Sistēma ir optimizēta braukšanai trasē un darbojas līdzīgi kā “99X” sacīkšu automašīnās, ar kurām “Porsche” piedalās “ABB FIA Formula E” pasaules čempionātā. Papildu jaudas darbības ilgumu instrumentu panelī rāda laika atskaites taimeris, un tas tiek dinamiski attēlots ar animētiem apļiem uz spidometra.

Uz aizmugurējās ass novietots jaudīgāks un efektīvāks jaudas invertors, kurā kā pusvadītāju materiāls izmantots silīcija karbīds.

Pateicoties pārdomātiem vieglas konstrukcijas risinājumiem, “Porsche” spējuši samazināt “Taycan Turbo GT” svaru pat par 75 kilogramiem, salīdzinot ar “Taycan Turbo S”. Šo svara samazinājumu nodrošina vairākas oglekļa šķiedras detaļas.

“Taycan Turbo GT” ar “Weissach” pakotni ir īpaši izstrādāts sacīkšu trasēm, un tajā nav aizmugurējo sēdekļu, lai panāktu vēl labāku jaudas un svara attiecību.

Abi modeļi standarta komplektācijā aprīkoti ar “Porsche Active Ride” balstiekārtu ar specifisku “GT” regulējumu. Dinamiskās braukšanas situācijās šī balstiekārta nodrošina gandrīz perfektu saķeri, pateicoties līdzsvarotam riteņu slodžu sadalījumam.