F1 šīs sezonas pirmā vizīte pāri okeānam aizvedusi čempionātu uz saulaino Maiami, kur sacensības risināsies ceturto reizi. Mēģinājumi iekarot Amerikas tirgu šo posmu izceļ šova ziņā, tādēļ īpašus krāsojumus sagatavojušas vairākas komandas. Tikmēr kopvērtējuma vadošais kvartets un tuvākie sekotāji centīsies veltīt visu uzmanību, lai iegūtu izrāvienu pirms došanās uz Eiropu. Maiami GP likmes ir lielākas, jo nedēļas nogali papildināsim ar sprintu.

Trase: Ceļš no pole position līdz pirmajai bremzēšanas zonai ir tikai 170 metri, līdz ar to lielas izmaiņas vietu sadalījumā uzreiz nav gaidāmas. Tomēr apļa gaitā ir divas garas taisnes, kā arī vairāki līkumu kompleksi, kuros apdzīšanas iespējas ir ļoti labas. Pērn pieredzējām gandrīz 100 apdzīšanas, kas nozīmē, ka trases pozīcijai var nebūt tik liela loma kā, piemēram, Japānā. Kā jau ielu trasēm ierasts, saķere sākumā būs ļoti zemā līmenī, līdz ar to apļu laiki strauji uzlabosies, solot aizraujošus pēdējos mēģinājumus kvalifikācijā.

Riepas: Pērn trases temperatūra sasniedza 55 grādus, līdz ar to galvenās bažas rada termālais nodilums, jo asfalts ir samērā gluds. “Pirelli” gan nav pārāk nobažījušies, jo uz sacensībām atvesti riepu sastāvi, kas ir soli mīkstāki kā pērn, kad vidējā sastāva riepas sacīkšu pirmajā daļā spēja izturēt vairāk kā pusi veicamās distances. Tomēr arī līdz ar izmaiņām viena pitstopa taktika ir ticamākais scenārijs, tomēr eksistē iespējas eksperimentiem. Tos gan daļēji liedza arī fakts, ka apļa laiku izteiksmē atšķirības starp dažādiem sastāviem nebija tik izteiktas kā citās trasēs.

Grafiks: Pirelli

Laiks: Dažādos avotos lietus svētdienas pēcpusdienā vērtēts ar aptuveni 30 līdz 50 procentu iespējamību, kā rezultātā mākslīgajā ostā var parādīties īsts ūdens. Tāpat sagaidāmi arī pērkondārdi. Piektdien un sestdien nokrišņu iespējamība ir krietni zemāka. Visas nedēļas nogales laikā temperatūra turēsies nedaudz zem 30 grādiem, dāvājot kārtīgu vasaras iestāšanās sajūtu.

Grafiks: Maiami GP nedēļas nogale gaidāma ar īpašu odziņu – sprintu. Līdz ar to aktīva sekošana notikumiem sāksies jau piektdien vēlu vakarā ar sprinta kvalifikāciju. Tomēr galvenie notikumi sestdien un svētdien gaidāmi pl. 23:00 pēc Latvijas laika. F2 un F3 zvaigznes uz Ameriku nav devušies, toties skatītājus priecēs dāmas F1 Academy čempionātā (starti sestdien 21:55 un svētdien 20:05).

Grafiks: F1 Līdzjutēju klubs

Pērn: Savu karjeras pirmo uzvaru Noriss izcīnīja tieši Maiami, tomēr nedēļas nogale nebūt nebija gluda. Pēc avārijas sprintā viņš startēja no piektās pozīcijas, piekāpās komandas biedram Piastri un bezzobaini turējās sestajā vietā, tomēr drošības mašīna trasē devās tieši brīdī, kad konkurenti bija devušies boksos, bet Lando vēl ne. Bezmaksas pitstops ļāva nonākt vadībā. Viņam izdevās noturēt aizmugurē sprinta uzvarētāju Maksu Verstapenu, kuru startā gandrīz izsita komandas biedrs Serhio Peress. Četriniekā iekļuva arī abi “Ferrari” braucēji, pateicoties Piastri piespiedu pitstopam, lai nomainītu priekšējo antispārnu. Cunoda ieguva atzīstamu septīto vietu.

Top 3 intrigas:

  • Vai Piastri ir kļuvis par “McLaren” līderi? Lando Noriss vairākkārt atzinis, ka viņam ir krietni sarežģītāk pielāgot savu braukšanas stilu šī gada “McLaren” formulai, tomēr kļūdas bija vērojamas arī pērn. Dažas no tām izdevies notušēt, tomēr Saūda Arābijā pjedestāls izpalika, kamēr komandas biedrs Piastri izcīnīja jau trešo uzvaru šosezon. Oskars uz Maiami dodas jaunā ampluā – viņš vēl nekad nav bijis kopvērtējuma līderis. Vai papildus starmešu gaismas spēs salauzt šķietami nesatricināmo austrālieti?
  • Kādu lomu ģimenes pieaugums spēlēs Verstapenam? Maksam riebjas intervijas un mediji, tādēļ svētīgi, ka ģimenes pieauguma dēļ tieši mediju dienu viņam nākas upurēt. Komanda ir pārliecināta, ka viņš pagūs laicīgi ierasties un aizvadīt pilnvērtīgu nedēļas nogali. Tomēr skaidrs, ka ar domām Makss šonedēļ ir kopā ar ģimeni. Kā tas ietekmēs viņa braukšanu šonedēļ, šogad un tālāk? Vai ir dzimusi jauna zvaigzne? Ja tēvs ir F1 čempions, viens no vectēviem arī un otrs pavadījis čempionātā desmitgadi, grūti iedomāties citu dzīves ceļu.
  • Cik tālu ir “Ferrari” puiši? Šis jautājums attiecināms uz sniegumu trasē, lai gan ne Leklēram, ne Hamiltonam bērnu nav. Pēc Bahreinas posma Hamiltons bija diezgan labā noskaņojumā, pateicoties formulas uzlabojumiem, tomēr Saūda Arābijā viņš jau atkal bija tālu aizmugurē un neizprata problēmu cēloni. Tifosi sildīja Leklēra goda pjedestāls. Lai gan tā izcīnīšanā lielu lomu spēlēja Norisa avārija kvalifikācijā, Leklērs meistarīgi prata viņu noturēt aizmugurē. Vairākkārt “Ferrari” apliecina, ka var braukt “McLaren” ātrumā – atliek vien atrast pareizos apstākļus un regulējumus.

Padoka pļāpas: Iespējams, pavisam drīz savu atgriešanos F1 piedzīvos Serhio Peress. 2023. gada vicečempions ir ieradies Maiami un veic pārrunas ar vairākām komandām, tomēr kā reālākais variants šobrīd izskatās Cadillac komanda, kas kļūs par F1 jaunpienācējiem. Komandas sākotnējie centieni piesaistīt amerikāni neizskatās cerīgi, turklāt tās vadītājs Greiems Loudons uzsver, ka pieredze un prasmes spēlēs lielāku lomu par pasi. Šāda notikumu attīstība sekmētu skatītāju interesi doties uz posmu Peresa dzimtajā Meksikā, kas nupat pagarinājusi tiesības rīkot F1 posmu.

Modes skate: Jau vēstījām, ka ar jaunu krāsojumu Maiami skatītājus pārsteigs “Ferrari”, “Racing Bulls” un “Kick Sauber” vienības. Arī “Mercedes” braucēji parūpējušies par īpašiem kombinezoniem. Tikmēr galvassegu lauciņā braucēji pievērsuši īpašu uzmanību. Zemāk redzami tikai daži no piemēriem – Leklēra, Okona, Norisa un Albona ķiveres.

Ārpus F1: Trase ved garām Hard Rock Stadium, kas kļuvis par Maiami pilsētas simbolu. Tajā sešas reizes risinājies NFL fināls Super Bowl (biežāk vienīgi Caesars Superdome Ņūorleanā), turklāt reiz tur risinājusies spēle ar 80 tūkstošu skatītāju klātbūtni. Savu tagadējo nosaukumu stadions ieguva tikai 2016. gadā, kad Hard Rock Cafe frančīze iegādājās tiesības uz nosaukumu uz 18 gadiem, par to samaksājot 250 miljonus USD.