Lai gan Barselonas trasei ir līgums atrasties kalendārā arī nākamgad, šī ir pēdējā reize pārskatāmā nākotnē, kad te notiek sacensības zem Spānijas Grand Prix nosaukuma. Galvenais sarunu temats gan nebūs nostalģiskas atmiņas, bet gan priekšējie antispārni. Var gadīties, ka tieši Spānijā gaidāms kārtīgs sezonas restarts!

Trase: Pēc izmaiņām pēdējā līkumā starta-finiša taisne kļuvusi par samērā labu apdzīšanas vietu. Pirmā līkumu sērija ved augšup kalnā, kas dažkārt paver iespēju vēl vienai pavērsienu zonai pirmajā sektorā. Pārējā aplī to paveikt ir krietni sarežģītāk. Trase regulāri izmantota testiem, jo apvieno gandrīz visus iespējamos izaicinājumus, līdz ar to kalpo kā laba mēraukla spēku salīdzinājumam, jo 7 no pēdējiem 10 Spānijas GP uzvarētājs vēlāk kļuva arī par tās sezonas čempionu.

Riepas: Riepu saglabāšana atbilstošā temperatūrā būs pamatīgs izaicinājums – it īpaši kvalifikācijā, kur ātrākie laiki visos 3 sektoros ir teju neiespējami. Izspiežot maksimumu pirmajos divos, riepas būs pārkarsušas, kompromitējot ātrumu pēdējā sektorā. Līdz ar to pole position aplim var būt vairākas zelta atslēgas – beigās viss tāpat būs atkarīgs no braucēja. Līdzīgi kā Suzukā, šeit izteikti vērojams laterālais nodilums, tāpēc “Pirelli” bez liekas domāšanas atveduši trīs cietākos riepu sastāvus.

Grafiks: Pirelli

Laiks: Barselonā sagaidāma sausa nedēļas nogale. Vienīgi sestdien pastāv neliels lietus risks, tomēr sacīkstēs zili un zaļi marķētās riepas paliks garāžas dziļākajos stūros. Gaisa temperatūra būs vasarīgi silta – termometra stabiņš brīžiem pat pietuvosies 30 grādu atzīmei. Vieglais vējiņš diez vai nopietni ietekmēs komandu darbu. Tikmēr mākoņu trūkums liks asfaltam uzkarst, paātrinot riepu nodilumu.

Grafiks: Šoreiz pēc ierastā grafika – tāpat kā Monako arī Spānijā gaidāmas trīs treniņu sesijas, kvalifikācija sestdien pl. 17:00 un sacīkstes svētdien pl. 16:00. Barselonā savus spēkus pārbaudīs arī juniori – galvenās sacīkstes svētdien: F3 – 09:30, F2 – 11:00 pēc Latvijas laika. Nākamais sprints gaidāms vien jūlija beigās.

Grafiks: F1 Līdzjutēju klubs

Pērn: Noriss un Verstapens pirmajā rindā bija pārāk aizņemti ar savstarpējo cīņu. To lieliski izmantoja Rasels, pirmajā aplī kļūstot par līderi no ceturtās starta pozīcijas. Tomēr “Mercedes” ātrums nebija pietiekams. Divus apļus vēlāk Verstapens pārņēma vadību. Vēls pitstops lika Norisam veikt vairākas apdzīšanas, lai pakāptos uz otro pozīciju. Finišā Raselam 4. vieta aiz Hamiltona, kamēr Piastri palika tikai septītais, piekāpjoties “Ferrari” braucējiem. Visiem 20 braucējiem izdevās sasniegt finišu. Izteikti dominēja divu pitstopu stratēģija.

Top 3 intrigas:

  • Kā jaunie noteikumi izmainīs spēku samērus? Atbildes šobrīd nav nevienam. Pat komandu vadītāji variē no tādām frāzēm kā ‘sezonas restarts’ līdz ‘nekas nemainīsies’. Tomēr šosezon katrā posmā kas mainās, tādēļ patieso efektu diez vai apjautīsim uzreiz. Tehniskā direktīva paredzēta, lai ierobežotu priekšējā antispārna pieļaujamo lokanību spiediena apstākļos no 15 līdz 10 milimetriem. Tiek baumots, ka izmaiņas var negatīvi ietekmēt “McLaren” komandu, kā rezultātā Verstapens tiek uzskatīts par tikpat reālu kandidātu uz uzvaru kā Piastri un Noriss. Tomēr “McLaren” rīcībā joprojām ir mašīna, kas fantastiski spēj nepārkarsēt riepas, kas šeit būs ļoti svarīgi. Galvenie pārmaiņu aģitētāji ir “Ferrari”. Varbūt gala vārds Spānijā būs sakāms viņiem?
  • Vai “Mercedes” iestājies pagrimums? Šķiet vēl tikko jūsmojām par Antonelli pole position Maiami sprintā, tomēr pēdējos divos posmos “Mercedes” guvuši tikpat punktus cik “Haas”. Tomēr Monako problēmas norakstāmas uz Antonelli kļūdu un Rasela tehniskajām ķibelēm. Arī iepriekš Imolā ātrums bija vietā, vienīgi pamatīgi nepaveicās ar drošības mašīnas periodiem un pitstopu laika izvēli. Ņemot vērā, ka karstajā Bahreinā Rasels finišēja otrais, nav izslēgts, ka ‘sudraba bultas’ var iesaistīties cīņā ne tikai par pjedestālu, bet pat uzvaru!
  • Vai “Williams” nostiprināsies kā ‘labākie no pārējiem’? Šīs sezonas pārsteiguma autori punktus guvuši visos posmos, izņemot Bahreinu. Mājinieku Karlosu Saincu joprojām reti redzam priekšā komandas biedram Aleksam Albonam, tomēr šai trasē viņš visos desmit piegājienos finišējis punktos. Joprojām pastāv bažas, ka pārslēgšanās uz 2026. gada mašīnu sāks iedragāt viņu pašreizējo formu, tādēļ nepieciešams iekrāt maksimāli lielu drošības spilvenu. Priekšējo antispārnu sāga ietekmēs ne tikai līderus, bet arī spēku samēru vidus ešalonā, kur ar katru posmu arvien draudīgāk izskatās Alonso, bet par regulāru punktu guvēju kļūst Hadžārs. Vadošajām komandām nostartējot savā līmenī, daudz vietas punktu zonā pāri vairs nepaliks.

Padoka pļāpas: Dzeltenajā presē ik pa laikam pavīd baumas, ka Kristiana Hornera krēsls kā “Red Bull” komandas vadītājam ir sašūpojies. Šoreiz uzticams vācu laikraksts “Bild” ziņo, ka “Ferrari” komanda ir uzsākusi pārrunas ar Horneru kā potenciālu kandidātu Freda Vasūra nomaiņai. Pašlaik gan izskatās, ka šī ir itāļu vienības iniciatīva (varbūt vienkārši pabiedēt Vasūru), jo Horneram ir spēkā ilgtermiņa līgums un pēdējā gada laikā viņam tika uz paplātes pasniegtas pietiekami daudz izdevības pamest amatu. Iespējams, Horners nav šī stāsta galvenais varonis, bet gan Vasūrs. “Ferrari” bija spēcīgi Monako, tomēr reālu iesaistīšanos titula cīņā vairs negaidām.

Kopīgā skatīšanās: F1 Līdzjutēju klubs jau atkal sarūpējis mums pārsteigumu! Kopīga skatīšanās jautrā kompānijā uz lielā ekrāna, sarunas ar autosportistu Jāni Vanku, prognozes, viktorīna… Visiem, kas vēlās baudīt sacensības Barselonā tikpat emocionāli kā spāņi tver dzīvi, šī ir jūsu iespēja! Turklāt to visu var baudīt neiztērējot ne centa!

Grafiks: F1 Līdzjutēju klubs

Ārpus F1: Barselonas trasē F1 sacīkstes notiek kopš 1991. gada. Tikai gadu vēlāk Spānijas lielākajā pilsētā risinājās Olimpiskās spēlēs. Sacīkšu trase tika izmantota riteņbraukšanas vajadzībām. Daiņa Ozola bronzas medaļa gan tika izcīnīta citā Barselonas apkaimē. Latviešu sportists to paveica distancē ar kopēju startu (road race), pieveicot Lensu Armstrongu, bet F1 trasē notika braucieni ar atsevišķu startu (time trials).