Makss Verstapens turpina tuvoties Luisa Hamiltona rekordam par visvairāk aizvadītajiem startiem ar vienu komandu, bet “McLaren” medī jaunu rekordu par lielāko sezonā gūto punktu skaitu. Tomēr ne visi F1 rekordi varētu tikt pārspēti.

Viena no šīs sezonas emocionālākajām epizodēm bija Niko Hülkenberga ilgi gaidītais pirmais pjedestāls. Vācietis to sasniedza Lielbritānijas “Grand Prix”, pieliekot punktu gandrīz 240 startu ilgai sērijai bez finiša pirmajā trijniekā. Tas nozīmē, ka viņš vairs netur nelāgo rekordu par visvairāk aizvadītajām sacīkstēm bez pjedestāla – šis “gods” pagaidām atgriezies pie Adriana Zutila. Pašlaik vienīgais aktīvais pilots, kurš varētu pietuvoties šim rādītājam, ir Juki Cunoda, kuram jau pāri simts startiem bez kāpšanas uz pjedestāla.

F1 vēsturē netrūkst gan spožu, gan ne tik iekārojamu rekordu. Kamēr Verstapens ar lojalitāti “Red Bull” varētu kādreiz apsteigt Hamiltonu pēc startiem ar vienu komandu, ir tādi rekordi, kas varētu palikt nepārspēti.

Vecākais F1 sacīkstes uzvarētājs

Mūsdienās F1 ir jauno paaudžu sporta veids – astoņi no pašreizējiem 20 braucējiem dzimuši jau šajā gadsimtā, bet tikai trīs ir vecāki par 30 gadiem. Taču agrāk piloti bieži startēja arī ceturtajā un pat piektajā dzīves desmitā. Pašlaik vecākais aktīvais braucējs ir 44 gadus vecais Fernando Alonso, taču viņa pēdējā uzvara nāca, kad spānim bija vien 32 gadi. Rekords pieder itālim Luīdži Fadžoli, kurš 1951. gada Francijas GP triumfēja 53 gadu un 22 dienu vecumā. Paradoksāli, ka toreiz viņam bija jānomainās mašīnām ar Huanu Manuelu Fanhio, kurš pēc tehnikas maiņas aizbrauca līdz uzvarai, savukārt Fadžoli finišēja vien 11. vietā. Rezultātos abi tika ieskaitīti kā uzvarētāji, taču Fadžoli, sašutis par notikušo, tajā pašā dienā pameta F1, padarot šo par viņa vienīgo karjeras panākumu.

Visvairāk punktu bez uzvaras

Hilkenbergs šovasar beidzot nokāpa no “pjedestāla lāsta”, taču viņam joprojām nav nevienas uzvaras. Tas padara viņu par rekorda īpašnieku citā kategorijā – visvairāk F1 punktu bez sacīkstes uzvaras. Karjeras laikā vācu pilots sakrājis jau 608 punktus, taču nekad nav ticis pie maksimālajiem 25 par pirmo vietu. Tas ir vairāk nekā divreiz vairāk nekā nākamajam šajā sarakstā, Romēnam Grožānam, kurš savāca 391 punktu, bet arī ne reizi neuzvarēja.

Čempions ar vismazāk punktiem

Dažādo punktu sistēmu dēļ rekords, ko, visticamāk, neviens vairs nepārspēs, ir Fila Hila sniegums. Amerikānis, kurš F1 startēja no 1958. līdz 1966. gadam, 1961. gadā ar “Ferrari” kļuva par pasaules čempionu, sakrājot tikai 34 punktus. Tajā sezonā viņš uzvarēja divos posmos un vēl trīs reizes kāpa uz pjedestāla, pārspējot komandas biedru Volfgangu fon Tripsu tikai par vienu punktu. Visā karjerā viņš iekrāja 98 punktus – mazāk nekā Hamiltons šogad pirmajā sezonas pusē. Mūsdienās šo rekordu pārspēt nav iespējams, jo viena sprinta un sacīkstes uzvara dod gandrīz tikpat daudz punktu, cik Hils nopelnīja titula gadā.

Visvairāk izstāšanās karjerā

Mūsdienu F1 dzinēji ir ārkārtīgi izturīgi, spējot noskriet vairāk nekā tūkstoti jūdžu, taču agrāk tā nebija. Itālis Rikardo Patrezē, kurš startēja no 1977. līdz 1993. gadam, 256 sacīkstēs piedzīvoja 147 izstāšanās – vairāk nekā pusē no startiem. Viņš gan ieguva sešas uzvaras un 37 pjedestālus, taču bieži cieta gan no sava agresīvā braukšanas stila, gan neuzticamas tehnikas. Tieši tikpat daudz izstāšanās savā karjerā piedzīvoja Andrea de Čezariss – 147 no 208 startiem jeb vairāk nekā 70% gadījumu viņš nemaz netika līdz finiša karogam.

Visvairāk startu bez punkta

Jaunajiem F1 ienācējiem ir arī rekordi, kurus neviens nevēlas pārņemt. Viens no tiem – visvairāk startu bez gūtiem punktiem. Šobrīd šo rekordu dala divas vairs nepastāvošas komandas – “HRT” un “Caterham”. Spāņu “HRT” trīs sezonās (2010–2012) aizvadīja 56 sacīkstes, ne reizi netiekot desmitniekā. Labākais rezultāts bija 13. vieta Kanādā 2011. gadā ar Vitantonio Ljuci. “Caterham” turpināja to pašu no 2012. līdz 2014. gadam, arī ne reizi nepārkāpjot punktu robežu. Tiesa, viņi bija tuvāk panākumam – Vitālijs Petrovs 2012. gada Brazīlijas GP finišēja 11. vietā.

F1 turpina rakstīt jaunu vēsturi, bet daži rekordi paliek kā neizdzēšami atgādinājumi par sporta dažādajiem laikmetiem.