Helmuts Marko noraidījis “McLaren” apgalvojumus, ka “Red Bull” riskē ar sagatavošanos 2026. gada F1 sezonai, turpinot attīstīt pašreizējo mašīnu. “Toto Volfam bija tieši tādi paši vārdi 2021. gadā,” viņš atgādināja, “un nākamajā sezonā mēs ieguvām abus titulus.”
Kamēr “McLaren” jau sen apturējusi 2025. gada bolīda uzlabošanu un visu uzmanību velta jaunajiem noteikumiem, “Red Bull” turpina ieviest uzlabojumus. Pēc jaunās grīdas Moncā un pārveidotā priekšējā antispārna Singapūrā, komanda uz Meksiku bija atvedusi vēl vienu modificētu grīdu, kā arī nelielas virsbūves izmaiņas, lai uzlabotu dzesēšanu retinātajā gaisā Mehiko. FIA dokumentos izmaiņas tika klasificētas kā “grīdas uzlabojums”, tomēr Marko paskaidroja, ka galvenais mērķis bijis dzesēšanas efektivitāte. “Jā, arī pati grīda nedaudz atšķiras no Moncas versijas,” viņš atzina. “Taču tas viss ir daļa no viena kopīga risinājuma.”
“Red Bull” konsultants apstiprināja, ka jaunās detaļas šajā posmā saņēma tikai Makss Verstapens, kurš finišēja trešais, kamēr Juki Cunoda palika pie iepriekšējās specifikācijas un guva 11. vietu.
Dažas konkurentu komandas pārsteidz “Red Bull” uzlabojumi sezonas beigu daļā. “McLaren” vadītājs Andrea Stella atzina, ka līdzīga pieeja viņu gadījumā smagi ietekmētu 2026. gada projektu. “Varbūt “Red Bull” ir gatavi daļēji atteikties no sagatavošanās nākamajam gadam, jo viņiem tur varbūt ir citas problēmas, tāpēc viņi fokusējas uz šo gadu,” viņš minēja.
Marko par šo ideju tikai pasmējās. “Tāda pati dziesma bija 2021. gadā. Toto toreiz ļoti uztraucās, ka mēs nebūsim konkurētspējīgi 2022. gadā,” viņš sacīja. Toreiz F1 atkal stāvēja jaunu noteikumu priekšā, taču “Red Bull” līdz pēdējam brīdim pilnveidoja savu mašīnu un nākamajā gadā izcīnīja abus čempiontitulus. Vienīgā atšķirība – toreiz komanda nemainīja dzinēju piegādātāju, kā tas notiks nākamajā sezonā, kad debitēs pašas rūpnīcā izstrādātais motors.
Pēc Marko domām, vēlme attīstīt mašīnu pēc iespējas ilgāk ir daļa no “Red Bull” filozofijas. “Tā ir mūsu DNS – strādāt līdz pēdējam brīdim, kad mainās noteikumi. Tā bija arī iepriekšējās trīs reizes, kad F1 ieviesa jaunas tehniskās prasības,” viņš teica. “Ja konkurentiem nav citu rūpju, lai tā būtu.”
Viņš arī noraidīja pieņēmumu, ka “Red Bull” šosezon upurē nākamo gadu, lai nodrošinātu vēl vienu titulu. “Mēs zinām, ko darām,” Marko uzsvēra. Viņa vārdi saskan ar komandas vadītāja Lorāna Mekīsa skaidrojumu, ka RB21 attīstīšanas turpināšana palīdz validēt inženiertehniskos rīkus un procesus pirms pārejas uz 2026. gada projektu.


 
                                    

