“Formula E” ir oficiāli prezentējusi savu jauno ceturtās paaudzes sacīkšu automašīnu – “Gen4”, kas debitēs 2026.–2027. gada sezonā.
Jaunais modelis būs ievērojami jaudīgāks. Tas attīstīs līdz pat 600 kW jeb vairāk nekā 800 zirgspēku. Salīdzinājumam, pašreizējais “Gen3” auto spēj sasniegt 350 kW (469 ZS), bet uzlabotā “Gen3 Evo” versija – 400 kW (536 ZS) ar pilnpiedziņu, kas tiks saglabāta arī jaunajā paaudzes modelī. Turklāt sacīkšu režīmā “Gen4” maksimālā jauda būs 450 kW (603 ZS) – gandrīz tikpat, cik “Formula 2” bolīdiem.
Atšķirībā no iepriekšējās paaudzes, “Gen4” pilnpiedziņa būs pieejama visu laiku – līdz šim tā tika izmantota tikai kvalifikācijas dueļos, startos un “Attack Mode” fāzēs. Auto aerodinamika pielāgota diviem režīmiem: augsta piespiedējspēka konfigurācijai kvalifikācijai un zemākas pretestības uzstādījumam sacīkstēm, kas palīdz samazināt enerģijas patēriņu.
“Formula E” rīkotāji jauno modeli dēvē par “pasaulē efektīvāko un ilgtspējīgāko sacīkšu automašīnu”. Tā elektromotora efektivitāte tuvojas 100%, un tā spēj atgūt līdz 40% no izmantotās enerģijas. Turklāt automašīnas konstrukcijā izmantoti pilnībā pārstrādājami materiāli.
Papildus jaunievedums ir aktīvais diferenciālis, kas, kopā ar lielāku jaudu un pastāvīgu pilnpiedziņu, padara “Gen4” par vēl tuvāku ielas auto tehnoloģijām. Tomēr čempionāts pēdējos gados saskāries ar ražotāju aizplūšanu. No tā aizgājuši “Audi”, “BMW”, “Mercedes” un arī “McLaren”, samazinot dalībnieku skaitu no 12 komandām 2020.–2021. gada sezonā līdz desmit šobrīd.
“”Gen4″ ir radīts rītdienas pionieriem,” sacīja “Formula E” līdzdibinātājs un čempionāta vadītājs Alberto Longo. “Jaunā tehnoloģija, sākot no 600 kW jaudas līdz aktīvai pilnpiedziņai, pārbaudīs pilotus kā vēl nekad. Šis auto ir būvēts īstām cīņām trasē.”








