“McLaren” komandas vadītājs Andrea Stella izteicis šaubas, vai “Red Bull” pieņemtais lēmums nomainīt Maksa Verstapena dzinēju pirms Brazīlijas F1 posma ļaus iekļauties 2025. gada izmaksu ierobežojumos.
Pēc neveiksmīgas kvalifikācijas, kurā četrkārtējais pasaules čempions palika tikai 16. vietā, “Red Bull” nolēma pārveidot viņa “Red Bull RB21” mašīnas uzstādījumus un nomainīt gandrīz visu jaudas agregāta komplektu. Verstapens tika pie jauna iekšdedzes motora, turbokompresora, MGU-K un MGU-H sistēmām, kā arī akumulatora un elektroniskā vadības bloka. Tā kā komanda pārsniedza sezonas laikā atļauto komponentu skaitu, pilots startēja no boksiem.
F1 noteikumi paredz, ka dzinēja piegādes izmaksas līdz 15 miljoniem eiro nav iekļaujamas izmaksu ierobežojumos, taču papildu detaļas, kas pārsniedz noteikto limitu, šādu atbrīvojumu nesaņem. Tas nozīmē, ka “Red Bull” lēmums teorētiski varētu ietekmēt komandas iekļaušanos noteiktajos budžeta griestos.
“Šāda veida dzinēja maiņas patiesībā izaicina noteikumus,” pēc sacīkstes Brazīlijā sacīja Stella. “Būtu interesanti noskaidrot, vai šī dzinēja izmaksas tiks iekļautas izmaksu ierobežojumos. Ja maiņa veikta veiktspējas, nevis ražotāja kļūmes dēļ, tad tām noteikti vajadzētu tikt iekļautām.”
Verstapens sensacionāli finišēja trešajā vietā. Pēc sacīkstes daudzi uzskatīja, ka jaunais dzinējs palīdzējis ātri atgūties, īpaši pateicoties labākam paātrinājumam izejās no līkumiem. Tomēr Stella to apšauba.
“Mūsdienu dzinēji vairs īpaši nezaudē jaudu ar nobraukumu,” viņš skaidroja. “Tieši tāpēc parasti nav jēgas mainīt motoru un pieņemt pozīciju sodu. Iegūtā jauda parasti neatsver zaudētās starta vietas. Nezinu, kā tas precīzi darbojas ar “Honda”, bet vispār šādiem soļiem nav lielas jēgas.”




