Friday, November 21, 2025
spot_img
SākumsF1Lasvegasas GP - lielās likmes aukstumā

Lasvegasas GP – lielās likmes aukstumā

-

Trešā un noslēdzošā vizīte šogad ASV risināsies izklaižu galvaspilsētā Lasvegasā. Lai gan titulcīņa ir pavērsieniem bagāta un karsta, gaiss gluži pretēji – pavisam rudenīgi auksts. Šāda situācija var vēlreiz sašķobīt spēku samērus un nodrošināt aizraujošu nedēļas nogali.

Trase: 6,2 kilometrus garā trase, kas pēc konfigurācijas atgādina apgāztu sivēnu, ir otra garākā trase čempionāta kalendārā. Ceļš no pole position līdz pirmajam bremzēšanas punktam ir tikai 150 metri, tādēļ startā daudz pozīciju izmaiņas neredzēsim.

Tālāk gan seko divas garas taisnes ar DRS sistēmu, līdz ar to pozīcijas maiņas te notiek bieži. Līkumi, kas tās savieno, ir ielu trasēm raksturīgi asi un lēni, velkot paralēles ar trasi Azerbaidžānas galvaspilsētā.

Septiņkārtējais pasaules čempions Luiss Hamiltons norāda, ka sausā laikā saķere Lasvegasas trasē ir zemāka kā jebkurā citā trasē kalendārā, tādēļ lietus risks viņu dara īpaši bažīgu. Tāpat jāņem vērā, ka garajās taisnēs vēsā laikā atdzisīs gan riepas, gan bremzes. Nebūs pārsteigums, ja redzēsim daudz neizdevušos apļus.

Riepas: Tāpat kā iepriekšējos gadus “Pirelli” uz kazino pilsētu atveduši C3 (x2), C4 (x3) un C5 (x8) sastāva riepas. Savā preses relīzē viņi uzsver, ka lielu lomu spēlēs braucēju spējas sasildīt riepas līdz atbilstošajai temperatūrai tieši kvalifikācijā.

Grafiks: Pirelli

Itāļu riepu ražotāji norāda, ka izmaiņas gumijas sastāvā samazinās riepu degradāciju, it īpaši C4 sastāvam. Pērn lielākā daļa braucēju izvēlējās divu pitstopu taktiku – vai pārmaiņas ļaus cerēt uz atšķirīgām taktikām?  Boksu apmeklējumā braucējs pazaudē aptuveni 20 sekundes, kas ir mazāk kā daudzās citās trasēs.

Laiks: Pēc negaidītām lietavām un plūdiem Lasvegasā ir ļoti auksti – gaisa temperatūra turas pavisam nedaudz virs 10 grādu robežas. Sagaidāms, ka vissiltāk būs tieši sacīkšu dienā: +14 grādi. Tieši svētdien arī pazudīs mākoņi un iespīdēs saulīte. Treniņu sesijās ir iespējami nokrišņi, tomēr uz kvalifikāciju lietus netiek prognozēts.

Grafiks: Iespējams, vairumam Latvijas iedzīvotāju visneparocīgākais laiks, jo visi notikumi naktī vai ļoti agri no rīta. Interesanti, ka pēc vietējā laika sacīkšu starts pat tiek dots sestdienas vakarā, tomēr mūsu laika joslā viss kā ierasts – kvalifikācija sestdienā (pl. 06:00) un sacīkstes svētdienas rītā tai pašā laikā. Līdzās F1 puišiem uz Lasvegasu devušās arī meitenes no F1 Academy, kur izšķirsies tituls starp Dorianu Panu un Maju Vegu.

Grafiks: F1 Līdzjutēju klubs

Pērn: Kvalifikācijā “Mercedes” braucēji izskatījās lieliski – Rasels izcīnīja pole position, bet Hamiltons nespēja salikt kopā labu apli un startēja desmitais. Pirmajos apļos Leklērs veica vairākus apdzīšanas manevrus, tomēr garām Raselam netika. Abu “Ferrari” braucēju temps kritās – Verstapens pakāpās uz otro pozīciju. Kamēr Rasels bija tālu visiem priekšā, Hamiltons pamazām apsteidza konkurentus vienu pēc otra, nodrošinot komandai dubultuzvaru. Verstapens piekāpās “Ferrari” braucējiem, finišējot piektais. “Red Bull” braucējs nodrošināja sev titulu, jo “McLaren” duetam padevās tikai sestā un septītā vieta.

Top 3 intrigas:

  • Vai Piastri spēs pārtraukt savu neveiksmju sēriju? Šī trase un apstākļi nav piemēroti ne “McLaren” komandai, ne Oskaram. Ticamāk, ka viņš atbildes triecienu spēs dot nākamajā posmā Katarā. Arī totalizatori domā līdzīgi, viņu vērtējot kā ceturto reālāko kandidātu uz uzvaru aiz Verstapena, Norisa un Rasela šādā secībā. Pagājušais posms pierādīja, ka viņš joprojām ir gatavs mesties iekšā katrā mazākajā izdevībā, līdz ar to sportiskais niknums ir saglabāts. Tomēr varbūt tieši posms, kur “McLaren” viss nerit gludi ir tieši tas, kas Oskaram vajadzīgs, lai sadeldētu komandas biedra pārsvaru?
  • Kā aukstums ietekmēs cīņu par otro vietu komandām? Pagājušais posms kļuva par pavērsiena punktu, jo fiasko piedzīvoja gan “Ferrari”, gan “Red Bull”, kuriem gan Makss sasmēla daļu izlietā. Tomēr sausais atlikums – “Mercedes” ieguvuši virsroku. Viņi allaž bijuši spēcīgi vēsos apstākļos. Ja Raselam un Antonelli izdosies nobraukt savu spēju robežās, pēdējiem diviem posmiem šai cīņā vajadzētu kļūt par formalitāti.
  • Vai Bērmans kļūs par gada debitantu? F1 īpašniekus mēdz dēvēt par haizivju klubu. Tikmēr skatītāji bieži kļūst par zelta zivtiņu baru ar ierobežotu atmiņu. Jau senās vēstures lapās ir Hadžāra satriecošais sezonas sākums, Antonelli pole position Maiami sprintā un pjedestāls Kanādā, kā arī Bortoleto uzplaiksnījumi sezonas vidū, jo jauniešu konkurencē visas acis pavērstas Bērmana virzienā. Izcīnījis punktus Singapūrā un Ostinā, topošais (un tehniski bijušais) “Ferrari” braucējs šokēja visus ar paraugstundu un 4. vietu Mehiko, kam sekoja 6. vieta Sanpaulu. Oli pamazām kļuvis par “Haas” līderi. Vēl pāris spožas sacīkstes un Hamiltona mantinieks būs atrasts!

Padoka pļāpas: Šajā nedēļas nogalē visām pusēm atrodoties vienuviet var atsākt sarunas par to, vai “Red Bull” komandas braucēja Maksa Verstapena jaunais jaudas agregāts būtu jāietver budžeta griestos. Viņu kvēlākie pretinieki ir “McLaren”. Skaidrs, ka pāris miljonu dolāru jautājums var nopietni ietekmēt līdzekļu sadali un arī rezultātus gan šīs sezonas atlikušajos posmos, gan nākamgad, kad redzēsim izmaiņas budžeta uzskaitē.

Modes skate: Veselas četras otrā ešalona komandas nolēmušas piesaistīt skatītāju uzmanību, piešķirot savas formulas dizainam īpašu odziņu. Lai gan stāsts katrai savs, neizbēgami rodas jautājums, vai neesam aizgājuši par tālu mainīgajos krāsojumos? Tieši šo jautājumu šonedēļ šķetinām F1LV Patreon lapā.

Ārpus F1: Lasvegasa ikdienā piesaista cilvēkus ar savām laimes spēlēm, kas neprasa lielas prasmes. Tieši šai pilsētā reģistrēts visu laiku lielākais laimests spēļu automātos – 39,7 miljoni USD (iztērējot 100 USD). Šis rekords nav labots jau kopš 2003. gada. Ņemot vērā inflāciju, šī summa mūsdienās atbilstu aptuveni 70 miljoniem USD. Liela daļa F1 braucēju šādu summu nesaņem visā savā karjerā.

INDUSTRIJAS ZIŅAS

KOLAPINTO PALIEK ALPINE

JAUNĀKĀS ZIŅAS