Pirms 2015.gada sezonas kārtējo reizi tika izmainīti noteikumi mašīnu purngalu estētisko īpašību uzlabošanai, tomēr šīs izmaiņas ir ievērojami ietekmējušas arī aerodinamiskos rādītājus.
Pēc nopietnās kritikas 2014.gadā, FIA izdeva jaunu parametru kopumu, kas visai strikti definēja mašīnu purngalu parametrus, izmērus un atrašanās vietu. Tas nozīmē, ka 2015.gadā visām komandām būs visai līdzīgi purngali, kas lielā mērā atgādinās “Ferrari” 2014.gada modeļa purngalu. Tomēr daudzām komandām tik ievērojama purngala konstrukcijas maiņa ir sagādājusi pamatīgas problēmas, jo tas būtiski ietekmē visu mašīnas aerodinamiku. Nevar aizmirst, ka mašīnas purngals ir pirmais, kas sastop gaisa plūsmu un tas tālāk definē visu pārējo aerodinamikas elementu kopumu. Līdz ar to vairākām komandām nācās aerodinamikas jomā sākt no pašiem pamatiem un patērēt laiku simulācijās.
Jaunais “Mercedes” purngals “Autosport” versijā.
“Mums nācās veikt ļoti daudz aerodinamikas testus un konfigurēt parametrus no jauna, lai nepazaudētu to pamatu, kas nepieciešams aerodinamikas attīstībai,” paziņoja “Force India” tehniskais vadītājs Endijs Grīns. “Zemais purngals bija pamatīga revolūcija un mums pagāja ilgs laiks, lai to notestētu.”
Lai gan pagājušā sezonā galvenais konkurētspējas komponents bija dzinējs un tā reģenerācijas sistēmu darbība, ar šo sezonu pamazām priekšplānā atgriezīsies arī aerodinamikas nozīme, uzskata Grīns. Tieši tāpēc pareizi izveidots purngals ir ļoti svarīgs, jo jāliek visai mašīnas aerodinamikai uz to adekvāti reaģēt. Šajā elementā visiem priekšā ir “Mercedes”.
“Ja salīdzinām “Mercedes” ātrumu ātrajos līkumos, tad šī komanda šobrīd ir ar labāko aerodinamiku pat salīdzinājumā ar “Red Bull“,” paziņoja Grīns. “Mēs ļoti daudz varam mācīties no “Mercedes”, jo viņi ne tikai ir uzbūvējuši labāko dzinēju, bet arī sagatavojuši spēcīgāko aerodinamikas paketi.”


