Sezonas trešais posms noslēdzās ar “Mercedes” braucēju dubultuzvaru, kas palīdzējis palielināt viņu pārsvaru kopvērtējumā pār “Ferrari” braucējiem. Ķīnas GP galvenais varonis – Luiss Hamiltons. Britu braucējs izcīnīja 35. uzvaru karjerā, turklāt bija pavisam tuvu savam karjeras otrajam Grand Slam (Uzvara no pole position, uzstādot ātrāko apli un esot vadībā visu sacīkstes distanci). Pietrūka vien 3 apļu vadībā boksu apmeklējumu laikā.
Vieta | Braucējs | Mašīna | Ātr. aplis | Atst. | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 1’42.208 | 31 | |
2 | Niko Rosbergs | Mercedes | 1’42.565 | 0.357 | 39 |
3 | Karloss Sainss | Toro Rosso-Renault | 1’42.652 | 0.444 | 41 |
4 | Felipe Masa | Williams-Mercedes | 1’42.734 | 0.526 | 37 |
5 | Sebastians Fetels | Ferrari | 1’43.018 | 0.810 | 15 |
6 | Kimi Raikonens | Ferrari | 1’43.026 | 0.818 | 48 |
7 | Valteri Botass | Williams-Mercedes | 1’43.051 | 0.843 | 37 |
8 | Romēns Grožāns | Lotus-Mercedes | 1’43.134 | 0.926 | 34 |
9 | Daniels Rikjardo | Red Bull-Renault | 1’43.245 | 1.037 | 46 |
10 | Serhio Peress | Force India-Mercedes | 1’43.512 | 1.304 | 44 |
11 | Pastors Maldonado | Lotus-Mercedes | 1’43.686 | 1.478 | 37 |
12 | Felipe Nasrs | Sauber-Ferrari | 1’43.692 | 1.484 | 46 |
13 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1’43.728 | 1.520 | 40 |
14 | Makss Verstapens | Toro Rosso-Renault | 1’43.880 | 1.672 | 46 |
15 | Markuss Ēriksons | Sauber-Ferrari | 1’44.204 | 1.996 | 32 |
16 | Džensons Batons | McLaren-Honda | 1’44.991 | 2.783 | 21 |
17 | Vils Stīvenss | Manor-Ferrari | 1’45.414 | 3.206 | 40 |
18 | Niko Hilkenbergs | Force India-Mercedes | 1’45.844 | 3.636 | 6 |
19 | Roberto Meri | Manor-Ferrari | 1’45.963 | 3.755 | 43 |
20 | Daņila Kvjats | Red Bull-Renault | 1’46.291 | 4.083 | 13 |
Lielāko daļu sacīkstes pirmajā vietā atradās Luiss Hamiltons, taču Kimi Raikonens aizvadīja pirmo apli vadībā kopš 2013. gada Vācijas GP, kad somu braucējs vēl atradās “Lotus” komandas sastāvā.
Braucējs | Hamiltons | Rosbergs | Raikonens |
Skaits | 53 | 2 | 1 |
Secība (apļi) |
1.-13. | ||
14.-15. | |||
16.-33. | |||
34. | |||
35.-56. |
Līdz ar to Hamiltons pārspējis Naidželu Manselu karjeras laikā līdera godā pavadīto km ziņā.
V. | Braucējs | km vadībā |
1 | Mihaels Šūmahers | 24 148 |
2 | Airtons Senna | 13 430 |
3 | Sebastians Fetels | 13 144 |
4 | Alens Prosts | 12 477 |
5 | Džims Klarks | 10 125 |
6 | Luiss Hamiltons | 9 887 |
7 | Naidžels Mansels | 9 651 |
10 | Fernando Alonso | 8 643 |
17 | Kimi Raikonens | 5 885 |
20 | Felipe Masa | 4 425 |

Atstatumi (sek.) starp @MercedesAMGF1 un @ScuderiaFerrari braucējiem pa apļiem Ķīnas GP izcīņā (via @f1fanatic_co_uk) pic.twitter.com/4LFzFFKw9d
— f1latvija (@f1latvija) April 13, 2015

Check out the top performers and conditions from today’s #F1 #ChineseGP! #F1inChina pic.twitter.com/fp5Vlj1LAi — Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 12, 2015
“Mercedes” komandai izdevās ne tikai sagatavot ātrāko formulu trasē, bet arī veikt visātrāko boksu apmeklējumu. Turklāt visi četri boksu apmeklējumi tika veikti lieliskā tempā. Tikmēr sešu lēnāko boksu apmeklējumu laikos četras reizes manāms “Manor” komandas nosaukums.
V. | Braucējs | Komanda | Laiks boksos | Atst. | Aplis |
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 22.235 | 33 | |
2 | Sebastians Fetels | Ferrari | 22.444 | 0.209 | 30 |
3 | Kimi Raikonens | Ferrari | 22.453 | 0.218 | 34 |
4 | Pastors Maldonado | Lotus | 22.470 | 0.235 | 11 |
5 | Niko Rosbergs | Mercedes | 22.483 | 0.248 | 15 |
6 | Sebastians Fetels | Ferrari | 22.488 | 0.253 | 13 |
7 | Daniels Rikjardo | Red Bull | 22.635 | 0.400 | 14 |
8 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 22.645 | 0.410 | 14 |
9 | Kimi Raikonens | Ferrari | 22.818 | 0.583 | 15 |
=10 | Serhio Peress | Force India | 22.829 | 0.594 | 11 |
=10 | Niko Rosbergs | Mercedes | 22.829 | 0.594 | 31 |
Šajā nedēļas nogalē Hamiltons guva septīto hat trick karjerā, panākot Alberto Askari un Airtonu Sennu. Vairāk ir tikai Fetelam (8), Prostam (8), Fanhio (9), Klarkam (11) un Šūmaheram (22).
Jāatzīmē arī Luisa stabilitāte – katrā no pēdējiem 10 posmiem “Mercedes” braucējs ticis labāko trijniekā. Tiesa gan, līdz rekordam vēl tāls ceļš ejams, jo Mihaels Šūmahers kāpa uz goda pjedestāla 19 posmus pēc kārtas no 2001. gada ASV līdz 2002. gada sezonas noslēgumam Japānā.
Lieliska sacīkste izdevās “Manor” komandai, kurai izdevās aizvest abas mašīnas līdz finiša līnijai, tikmēr “Lotus” komandas braucējs Pastors Maldonado piedzīvojis 3 izstāšanās sezonas pirmajos trīs posmos. Tik slikts sezonas sākums nav redzēts kopš 2010. gada, kad Vitālijs Petrovs, Kamui Kobajaši un Timo Gloks izstājās sezonas pirmajās 3 sacīkstēs. Ceturtajā posmā Ķīnā Kobajaši nespēja pārtraukt neveiksmju sēriju, bet Gloks dzinēja defekta dēļ sacīkstēs nepiedalījās.
“Mercedes” izcīnīja 22. dubultuzvaru kvalifikācijā komandas vēsturē, noķerot “Renault”. Par vienu vairāk ir “Red Bull”, tikmēr “Williams” (62), “McLaren” (63) un “Ferrari” (70) ir pārliecinoši atrāvušās. Komanda izcīnīja goda pjedestālu 22. posmu pēc kārtas, atkārtojot “Ferrari” veikumu 2003.-2005. gadā. Vairāk izdevies tikai jau pieminētajiem “Ferrari” – laika posmā no 1999. gada līdz 2002. gada beigām vismaz vienu sarkano uz pjedestāla varēja vērot 52 posmus pēc kārtas.
“Lotus” komanda guva pirmos punktus šosezon, pateicoties Grožāna iegūtajai 7. vietai. Līdz ar to “Lotus” komanda šķērsojusi 2000 punktu slieksni, kas pagaidām izdevies vēl tikai četrām vienībām.
Pamanīji kādu interesantu faktu, kas nav iekļauts rakstā? Padalies ar to komentāros!
KOPĀ
– Vācieši aizvadīja savu 700. GP, priekšā vien Brazīlija (735), Itālija un Francija (pa 783) un Lielbritānija (903)
– Hamiltonam 42. gonka kopvērtējuma vadībā, panācis Laudu, abi dala 6. vietu šai rādītājā
– Hamiltonam jau 1956 apļi vadībā, viņš apgājis divus citus slavenus britus – Džimu Klārku (1943) un Džekiju Stjuartu (1919)
– Vismaz viens no Mercedes braucējiem uz pjedestāla ticis pēdējās 22 gonkas, šai rādītājā viņi panākuši Ferrari (03/05) sezonas sasniegumu, līdz Ferrari (99/02) sasniegumam gan vēl tālu, šai posmā Ferrari 53 gonkas pēc kārtas ar vismaz vienu pjedestālu
– Hamiltons klasificējās iekš TOP5 jau 101. reizi, šai ziņā viņš panācis Batonu, abi dala 6. vietu
– Iekš TOP6 Hamiltons klasificējas jau 107. reizi, šai rādītājā viņš panācis Kulthārdu, abi dala 7. vietu
– Rosbergs 2. vietā finišē jau 15. reizi, tāds pats rādītājs ir Batonam, Montoijam un tēvam un dēlam Hiliem (dala 16. vietu šai rādītājā)
– Masa tikmēr 5. finišējis jau 19. reizi, panācis Alonso, abi dala otro vietu šai rādītājā, priekšā ir vien Batons ar 27x 5. vietā
– Perezs 11. vietā finišējis jau 15. reizi, Serhio šai rādītājā ir vienvadībā, Fisikellam un Panim 14x
– Masa jau 140. reizi finišējis vienā aplī ar uzvarētāju, šai rādītājā viņam 6. vieta
– Kāds no Ferrari braucējiem jau 230. reizi startē no 3. vietas, pārliecinoši līderi, tuvākajiem sekotājiem McLaren un Williams attiecīgi 146x un 116x
– Masa 24x startē no 4. vietas, šai rādītājā viņš panācis Alonso, priekšā ir vien Prosts (26x), Šūmahers (27x) un Bergers (37x)
– Tikmēr pašu Masu panācis Reikenens sesto starta vietu skaita ziņā, abiem 21x, priekšā Barikello (23x) un Alezī (26x)
– Lotus braucējs jau 70x startē no 8. vietas, McLaren 92x un Ferrari 112x
– Batons 16x startē no 17. starta vietas, šai rādītājā viņš panācis līderi Fisikellu
– Hamiltonam jau 11. pirmā starta rinda pēc kārtas, panācis 2013. gada Fetela sasniegumu, nākamais sarakstā ir Rosberga 14/15 (līdz Malaizijai) sasniegumu, kad viņam izdevās sasniegt 12x pēc kārtas pirmo starta rindu
– Ferrari jau 1060x kvalificējušies TOP6, pārliecinoši līderi, McLaren apieti vairāk nekā par 320x
– Reikenenam 117. kvalificēšanās TOP6, šai rādītājā viņš iekļūst 6-niekā, dala 10. vietu ar Kulthārdu,. Tikmēr Kimi komandas biedram Fetelam 101. kvalificēšanās TOP6, viņš dala 13. vietu ari ar savu bijušo komandas biedru Vēberu
– Reikenens punktu ziņā ar 1048 punktiem izvirzijies 6. vietā un par 0,5 punktiem apgājis Vēberu. Tikmēr 1000. punktu robežai strauji tuvojas Masa un Rosbergs, attiecīgi 980 un 938,5 punkti
– Pateicoties Grožāna 7. vietai Ķīnā, Lotus kļuvusi par 5. konstruktoru, kuri pārsnieguši 2000 punktu robežu, pirms viņiem šo rādītāju pārsnieguši Red Bull (2878,5), Williams (3123), McLaren (5013,5) un Ferrari (5913,5)
– Pateicoties Rikardo 9. vietai, Austrālija ar 1800,5 punktiem kļuvusi par 9. valsti, kura pārsniegusi 1800 punktu robežu
– Fetelam 110x finišs punktos, šai rādītājā viņam 11. vieta. Tikmēr Rosbergs Bahreinā punktos var finišēt 100x
– Fetels punktos finišējis pēdējās 14. gonkas pēc kārtas, viņš šai rādītājā ir līderis starp aktīvajiem pilotiem, kā arī dala 12. vietu pats ar sevi (12/13) un Vēberu (10/11)
VIENAS KOMANDAS IETVAROS
– Rosbergs (Mercedes) finišē 2. vietā jau 10x, viņš dala 10. vietu ar Fetelu (Red Bull), Hakinenu (McLaren) un D. Hilu (Williams)
– Batons (McLaren) 3. reizi finišē 14. vietā, viņš dala šo 14. vietu ar vēl 20 braucējiem starp kuriem ir arī Maldonado (Lotus) un Botass (Williams)
– Grožāns Lotus formulā jau aizvada 60. gonku, viņš ir līderis starp aktīvajiem braucējiem, kā arī dala 12. vietu ar Emersonu Fitipaldi (Copersucar) kopējā rangā
– Rosbergs (Mercedes) finišu sasniedzis jau 86x, viņš dala 9. vietu ar Alonso (Renault) un atpaliek 1 finišu no šī ranga līdera, starp aktīvajiem braucējiem, Batona
– Hamiltons (Mercedes) 15x izcīna pole position, šai rādītājā viņš panācis Rosbergu (Mercedes) un Masu (Ferrari), visi trīs dala 14. vietu
– Hamiltons panāca Rosbergu pēc pole position skaita, tad Rosbergs panācis Hamiltonu otro starta vietu skaita ziņā, abi no 2. vietas startējuši pa 12 reizēm (vēl arī Pikē ar Brabham)
– Abi Mercedes braucēji panākuši Barikello (Ferrari) pirmās starta rindas skaita ziņā, visiem trim 27x
– Hamiltonam (Mercedes) jau 5. hattrick, viņš dala 6. vietu ar Hakinenu (McLaren), Hilu (Williams), Šūmaheru (Benetton) un Manselu (Williams)
Vēl šis tas no f1fanatic.co.uk:
– Pirmo reizi F1 vēsturē visu pirmo 3 posmu laikā uz goda pjedestāla kāpj tie paši trīs braucēji;
– Fetels kļuvis par otro braucēju “Ferrari” vēsturē, kas finišējis Top 3 katrā no pirmajām 3 sacīkstēm sarkano rindās. Otrs ir viņa komandas biedrs Kimi Raikonens, kas to paveica 2007. gadā;
– Septīto reizi vēsturē sacīkstes beidzas aiz drošības mašīnas. Pēdējo reizi tas notika pērn Kanādā pēc Masas un Peresa avārijas. Tā kā tas notika pēdējā aplī, tad reāli izbraukt trasē nepaguva, bet apdzīt arī vairs nedrīkstēja;
– Alonso no sacīkšu uzvarētāja atpalika par apli. Šī ir pirmā reize, kad Alonso neveic 100% sacīkšu distanci Ķīnā, kur spānis piedalījies 12 sacīkstēs.