2026. gada F1 sezona atnesīs jaunas pārmaiņas sprinta sacīkšu kalendārā. Sprinti notiks Silverstonā, Zandvortā, Monreālā un Singapūrā, līdz ar to šie posmi pievienosies Maiami un Ķīnai, kas saglabājušas savas vietas no iepriekšējiem gadiem. Savukārt Beļģija, Ostina, Brazīlija un Katara no saraksta izkritušas.
Īpaši simboliska būs sprinta sacīkste Zandvortā, jo 2026. gads būs pēdējā Nīderlandes GP izcīņa. Organizatori nav pagarinājuši līgumu, tāpēc sprinta debija šajā trasē reizē būs arī atvadas no F1 kalendāra.
Sprinting round the world in 2026 💨
Announcing the six Grand Prix weekends which will feature #F1Sprint next season – including first-time trips to Canada, Netherlands and Singapore!#F1 pic.twitter.com/3KOhQ65jsQ
— Formula 1 (@F1) September 16, 2025
Sprinta sacīkšu popularitāte turpina augt. 2024. gadā vidējais TV skatītāju skaits sprinta nedēļas nogalēs bija par 10% lielāks nekā tradicionālā formāta posmos, tāpēc tiek apsvērta ideja no 2027. gada palielināt sprintu skaitu līdz pat desmit posmiem sezonā. Diskusijās starp FOM, FIA un komandām tiek spriests arī par formāta pilnveidi, tostarp par iespējamu apgriezto starta izkārtojumu, lai padarītu sacīkstes vēl aizraujošākas.
F1 izpilddirektors Stefano Domenikali uzsvēris, ka sprinti dod līdzjutējiem vairāk notikumus katrā “Grand Prix” nedēļas nogales dienā, tādā veidā palielinot trases apmeklētāju skaitu un TV skatītāju interesi, kas savukārt piesaista jaunus sponsorus. FIA prezidents Mohameds ben Sulajems tikmēr norādījis, ka sprinta formāts ir kļuvis par neatņemamu čempionāta sastāvdaļu, sniedzot papildus intrigu un izklaidi. Viņš uzsvēris, ka jaunie posmi kopā ar jau ierastajiem demonstrē organizatoru un fanu interesi.
Sprinta formāts jau piedzīvojis vairākas izmaiņas kopš ieviešanas 2021. gadā. Sākotnēji tas tika izmantots, lai noteiktu galveno sacensību starta izkārtojumu, taču šis modelis tika kritizēts par pārāk paredzamu iznākumu. 2023. gadā sprints kļuva par atsevišķu notikumu ar atsevišķu kvalifikāciju un atsevišķi piešķiramiem ieskaites punktiem pirmajām astoņām pozīcijām. Tomēr arī šis modelis radīja diskusijas, un pēc plašām pārrunām ieviests pašreizējais formāts ar sprintu sestdienas rītā un atsevišķu “Grand Prix” kvalifikāciju vakarpusē.
Kopš sprinta ēras sākuma sekmīgākais braucējs ir Makss Verstapens, kurš uzvarējis 12 no līdz šim notikušajām 20 sprinta sacīkstēm.