“McLaren” komanda pēdējos divos gados kļuvusi par dominējošu spēku F1 čempionātā, taču tās vadītājs Zaks Brauns domā arī par Lemānu.

Jau no 2027. gada “McLaren” startēs pasaules izturības sacīkšu čempionātā (WEC) vadošajā hiperauto klasē, un amerikānis redz iespēju pie stūres tur redzēt gan Lando Norisu, gan Oskaru Piastri. “Esmu ar viņiem runājis par to. Kādā brīdī nākotnē tas noteikti būs iespējams,” sacīja Brauns.

Lai gan “McLaren” galvenais fokuss šobrīd ir uz F1 čempionātu, kur Piastri un Noriss cīnās par titulu, Brauns uzsver, ka sportistu dalība dažādās programmās var nākt par labu gan komandai, gan pašiem braucējiem. “Mēs vēlamies apvienot pieredzi ar jaunību. Daži braucēji jau ir nolīgti, bet vēl tas nav oficiāli paziņots. Mūsu plāns ir divi piloti katrā mašīnā, bet Lemānas un Kataras posmos – obligāti trīs,” viņš skaidroja.

Makss Verstapens ar “Red Bull” šobrīd vairs īsti neatrodas cīņā par pirmo vietu kopvērtējumā, bet “McLaren” vadītājs atzīst, ka labprāt nākotnē redzētu četrkārtējo F1 čempionu izturības sacīkstēs savā komandā. “Ideālā variantā es gribētu, lai Verstapens būtu mūsu komandas biedrs izturības sacīkstēs. Viņš tikko Nordšlaifē parādīja, cik ātrs ir, un tas pierāda, kāpēc viņš ir čempions,” pauda Brauns.

Braunam ar Verstapenu ģimeni ir sena saikne. Vēl deviņdesmitajos gados viņš pats sacentās pret Maksa tēvu Josu Verstapenu Beniluksa “Formula Opel Lotus” čempionātā. “Joss toreiz uzvarēja gandrīz visur. Viņš bija talantīgāks, nekā to vēlāk parādīja viņa rezultāti F1. Tajā laikā viņš nonāca komandā līdzās Mihaelam Šūmaheram, un tas nebija vienkāršs uzdevums,” atcerējās “McLaren” galvenais vadītājs.

Ja iecere īstenosies, Lemānā vienā komandā varētu startēt Noriss, Piastri un Verstapens. Pavisam reāla iespēja, kas padarītu “McLaren” dalību 2027. gada WEC programmā par vienu no autosporta pasaules karstākajiem notikumiem.