Šonedēļ pasaules rallija čempionāts dodas uz Japānu, kur no 6. līdz 9. novembrim notiks sezonas priekšpēdējais posms. “Rally Japan”, kura bāze atrodas Tojotas pilsētā, tiek uzskatīts par vienu no sarežģītākajiem kalendārā – šaurie, līkumotie kalnu ceļi ar mainīgu saķeri un neprognozējamiem laikapstākļiem padara to par īstu pārbaudījumu gan pilotiem, gan stūrmaņiem. Dalībnieki četrās dienās veiks 20 ātrumposmus, kuru kopējais garums pārsniedz 305 kilometrus.
Kopvērtējuma līderis Elfins Evanss ierodas Japānā ar 13 punktu pārsvaru pār saviem “Toyota Gazoo Racing” komandas biedriem Sebastjēnu Ožjē un Kalli Rovanperu, kuri ir otrajā/trešajā vietā ar vienādu punktu skaitu. Teorētiski titula cīņā vēl ir arī “Hyundai” pilots Ots Tanaks, taču viņam līdz velsietim pietrūkst jau 50 punktu, turklāt sezonā atlikušas tikai divas sacīkstes (iegūstami maksimums 70 punkti). Rallijā piedalīsies desmit “Rally1” ekipāžas, kā arī 15 “Rally2” mašīnas, no kurām lielākā daļa cīnīsies par WRC2 punktiem.
Evanss ir pēdējo divu gadu Japānas rallija uzvarētājs, bet 2022. gadā, kad posms pirmo reizi notika pilnībā pa asfalta ceļiem, triumfēja Tjerī Noivils. Uzvarot arī šogad, Evanss kļūtu par visu laiku veiksmīgāko pilotu šī posma vēsturē, apsteidzot somu Miko Hirvonenu, kurš divas reizes uzvarēja 2007. un 2008. gadā, kad rallijs vēl notika uz grants Hokaido salā.
Šis posms būs īpašs arī tāpēc, ka Evanss šeit var nodrošināt čempiontitulu jau pirms sezonas pēdējā posma Saūda Arābijā. Lai to izdarītu, viņam jāgūst vismaz 23 punkti vairāk nekā gan Ožjē, gan Rovanperam. Šāds pārsvars šogad nav bijis bieži, taču velsiešu pilots ir pierādījis, ka Japānas šaurajos kalnu ceļos jūtas pārliecinoši.
Japānas rallija specifika atšķiras no jebkura cita asfalta posma. Šauros un tehniskos ātrumposmu ceļus bieži klāj kritušas lapas un mitras vietas zem kokiem, bet gar trases malām ir drenāžas grāvji un akmens sienas, kas kļūdas nepieļauj. Pēdējo gadu pieredze rāda, ka laika apstākļi šeit var mainīties acumirklī, no sausa asfalta līdz slidenam un klātam ar sūnām.
“Toyota” rūpnīcas komandai šis ir māju posms. Šobrīd tas ir vienīgais ražotājs čempionātā, kam ir iespēja startēt savā valstī, kas padara šo posmu īpaši nozīmīgu gan komandai, gan līdzjutējiem.
Šogad Japānā debitēs arī jaunais WRC2 čempions Olivers Solbergs, kurš pirmo reizi startēs šajā posmā, savukārt viņa tēvs Peters Solbergs bija pirmais Japānas rallija uzvarētājs 2004. gadā. Rallijs kopš tā atgriešanās 2022. gadā ir nostiprinājis reputāciju kā viens no tehniski sarežģītākajiem un organizatoriski iespaidīgākajiem posmiem, kurā piedalās vairāk nekā 1300 brīvprātīgo un tiesnešu.
FIA viceprezidents Malkolms Vilsons uzsvēra šī posma nozīmi: “Japānas rallijs vienmēr bijis vieta, kur izšķiras čempiontituli. Lai arī tas ir izaicinājums, šis posms simbolizē visu, kas WRC padara tik aizraujošu – precizitāti, drosmi un līdzjutēju milzīgo aizrautību.”





