Aptuveni mēnesi pirms pirmajiem 2026. gada F1 testiem, kas aiz slēgtām durvīm notiks Barselonā, “Formula 1” un FIA publiskojušas jaunu ieskatu nākamās paaudzes automobiļu izskatā un koncepcijā. FIA nākusi klajā ar jaunākajiem vizuālajiem attēliem, kas balstīti uz nesen atjauninātajiem tehniskajiem noteikumiem un iezīmē būtiskas pārmaiņas čempionāta nākotnē.
2026. gada mašīnas būs nedaudz kompaktākas – riteņu bāze kļūs par 200 mm īsāka, bet šasija par 100 mm šaurāka. Minimālais svars noteikts 770 kg apmērā, lai gan jau tagad padokā izskan šaubas, cik reāli komandām būs šo robežu sasniegt jauno noteikumu pirmajā gadā. Būtiskākā inovācija būs aktīvā aerodinamika, kas aizstās līdzšinējo DRS sistēmu.
Jaunajos attēlos redzamas arī izmaiņas sānu pontonos un tā dēvētajos in-wash elementos, jo viens no galvenajiem mērķiem ir netīrā gaisa samazināšana. Kopējā pretestība tiks samazināta par aptuveni 40%, bet piespiedējspēks – par 15 līdz 30 procentiem, salīdzinot ar pašreizējo spēkratu paaudzi. Tāpat prezentēts jaunais “Pirelli” riepu dizains – disku izmērs saglabāsies 18 collas, taču riepas kļūs nedaudz šaurākas, lai mazinātu svaru.
Līdztekus tehniskajām izmaiņām FIA vienkāršojusi arī terminoloģiju. Līdzšinējais Manual Override Mode turpmāk sauksies Overtake un darbosies līdzīgi kā DRS. To drīkstēs izmantot, ja pilots atrodas vienas sekundes attālumā no priekšā braucošā. Atšķirība – apdzīšanas priekšrocība nāks no papildu elektriskās jaudas, nevis aizmugurējā antispārna atvēršanas.
Elektriskās jaudas izmantošanā ieviesti arī jēdzieni Boost un Recharge. Boost nozīmē pilota paša kontrolētu enerģijas izmantošanu uzbrukumam vai aizsardzībai, savukārt Recharge – akumulatora uzlādes režīmu. Aerodinamikas režīmi tagad sauksies vienkārši Straight Mode un Corner Mode, attiecīgi taisnēm un līkumiem.
FIA norādīja, ka visi jaunie termini pirms ieviešanas testēti īpašās līdzjutēju fokusa grupās, lai jaunā F1 ēra būtu vieglāk saprotama skatītājiem.



















