Bijusī F1 stratēģijas inženiere un tagadējā “Sky Sports” stratēģijas analītiķe Bērnija Kolinsa uzskata, ka topošās “Cadillac” F1 komandas priekšā stāvošie izaicinājumi 2026. gadā nedrīkst tikt novērtēti par zemu.
Amerikāņu ražotāja “General Motors” atbalstītā komanda F1 čempionātam pievienosies 2026. gadā, startējot ar pieredzējušajiem pilotiem Serhio Peresu un Valteri Botasu. Lai gan jaunie tehniskie noteikumi nākamajā sezonā teorētiski “atiestatīs” spēku samēru, Kolinsa brīdina, ka realitātē jaunpienācējiem klāsies ļoti grūti. Viņa situāciju salīdzina ar “Haas” ienākšanu čempionātā 2016. gadā.
“”Cadillac” priekšā ir milzīgs darbs – savākt komandu, piesaistīt cilvēkus un vienkārši dabūt mašīnu uz starta,” raidījumā “Sky Sports F1 Show” sacīja Kolinsa. “Es atceros 2016. gadu, kad “Haas” debitēja. Toreiz, strādājot “McLaren”, redzēju, kā piektdienas rītā viņu cilvēki izgāja no trases, lai tikai paspētu aiziet nomazgāties un atgriezties atpakaļ. Tas parādīja, cik sāpīgs bija šis process.”
Kolinsa uzskata, ka, ja “Cadillac” spēs vienkārši nostāties uz starta Austrālijas GP, tas jau pats par sevi būs sasniegums. “Ja viņi dabūs mašīnu uz starta Melburnā, tā daudzējādā ziņā būs uzvara,” viņa uzsvēra.
Runājot par kopējo spēku samēru pēc noteikumu maiņas, Kolinsa pieļauj, ka priekšrocības varētu būt “Mercedes” dzinēju izmantotājiem. “Pastāv uzskats, ka “Mercedes” motoru komandas būs augšgalā. Taču mēs to vēl nezinām. Viena lieta gan ir skaidra – viņi apgādā trīs komandas, kas ļaus mācīties daudz ātrāk nekā, piemēram, “Honda”, kas strādā tikai ar vienu vienību.”




