Mika Hakinens (pilnā vārdā Mika Pauli Hakinens), dzimis 1968. gada 28. septembrī,  Somijas pilsētā Vantā. Tēvs Harri bija radio operators, kā arī taksometra vadītājs uz pusslodzi, māte Aila, sekretāre. Mikam ir arī māsa, Nina.

“F1LV

Jau 1986. gadā, Hakinens bija uzvarējis piecos kartinga  čempionātos. ‘‘ Jaunais lidojošais soms’’ uzvarēja trijos skandināvu čempionātos .  80. gadu beigās M. Hakinens  dzīvoja Anglijā, dalot māju ar Allanu Maknišu. 1990. gadā Hakinens startēja Apvienotās Karalistes Formula 3 sērijas sacensībās.

1991. gadā, Hakinens pievienojās Lotus komandai un savās pirmajās sacīkstēs, ASV GP,  kvalificējās 13.pozīcijā.  Ja 60. aplī formulas motors nebūtu pārstājis darboties, Hakinens arī finišētu tajā pašā pozīcijā no kuras startēja. Jau divus posmus vēlāk (Imolas GP) viņš izcīnīja savus pirmos punktus F1. Hakinens finišēja piektais divdesmit piecu braucēju konkurencē, bet tomēr bija apdzīts par apli. Savu pirmo sezonu Pirmajā formulā Hakinens beidza 15. vietā,  līdzās Mārtinam Brundle un Saturo Nakadžimai. Nākamajā gadā Hakinens  ieguva divas ceturtās vietas.

1993.gadā Hakinens pievienojās savai otrajai un arī pēdējai komandai Pirmajā formulā- McLaren.

Savu pirmo goda pjedestālu talantīgais soms izcīnīja 1993. Gada Suzukas posma laikā. Līdz pirmajai uzvarai viņam nācās gaidīt vēl četrus gadus, līdz pēdējā aplī viņam izdevās apdzīt savu komandas biedru un tādējādi arī izcīnīt savu pirmo uzvaru. (1997, gada Eiropas GP laikā kurš norisinājās Heresā).

1998. gada sezonu Hakinens beidza ar 128 punktiem un tas bija pilnīgi pietiekami lai viņš tiktu godāts kā Pasaules Čempions. Savu Čempiona titulu viņš spēja nosargāt arī nākamā sezonā, kļūstot par divkārtējo Pasaules Čempionu.

2000. gadā bija lielākais konkurents Mihaēlam Šumaheram (arī pats M.Šumahers ir to atzinis), bet tomēr  pavisam nedaudz pietrūka lai kļūtu par trīskārtējo Pasaules Čempionu.

Pēc 2001. Gada sezonas Mika Hakinens lika punktu savai F1 karjerai. Viņa vietu ieņēma viņa fans un tautietis- Kimi Raikkonens.

2004. gadā  Hakinens plānoja atgriezties F1, tiesa , Williams komandā,  tomēr darījums nenotika un 2005. Gadā Hakinens sāka startēt DTM  (Deutsche Tourenwagen Masters) Mercedes- Benz komandā. Sezona viņam izvērtās ļoti laba, izcīnot uzvaru jau trešajā posmā (Spā  trasē). Nākošie divi gadi DTM neizvērtās tik labi, ar katru sezonu finišējot arvien zemākās vietās un  2007.gada sezonu Hakinens pabeidza tik 8.vietā.

2007.gada 4.novembrī ,   Mika Hakinens paziņo par aiziešanu no autosporta.

Visiem bija skaidrs, ka Hakinens nespēs nostāvēt malā. Tas arī piepildījās. 2008.gada novembrī Hakinens aizsāka savu karjeru kā jauno F1 braucēju menedžeris. Pagājušā gada februārī, Hakinens piedāvāja vadīt Mercedes-Benz braukšanas stundas, kurās iegūtos līdzekļus ziedotu  labdarībai. Šajos gados Hakinens arī ir filmējies pasaulslavenajā seriālā- Top Gear,  kurā viņš bija skolotājās Džeimsam Mejam (James May).

2008.gadā nodega Hakinena māja Francijā,  cilvēki necieta. Toties sadega viņa F1 trofejas kā arī gāja bojā viņa bruņurupucis.

Kā pats Hakinens saka- es esmu aizņemts cilvēks un īsti man nekam nav laika. Mēs bieži viņu varam redzēt F1 sacīkstēs  komandu boksos.

Pauls Maurers

1 KOMENTĀRS

  1. hip hip ura! Tiešām forš un sirsnīgs čalis ieks F1 reiz bija.
    par trofejām nebēdā! Gan jau Mika ir dabujis jaunas, jo kā zināms, tad mclaren ietur visas trofejas un pilotiem ļauj pasūtīt to kopijas. (bij kautkur raksts, ka Luiss šajā ziņā esot izņēmums)
    Man šķiet, ka Mika vēl ar mclaren veica kautkādus testa braucienus ziemas testos, relatīvi nesen (+4sec no visiem pārējiem vai kautkas uz to pusi). Moš var palobot, kad tas bija? Jo tad arī panesās visos medijos “Mika Is Back!”

    • Ja pareizi atceros, Hakinens tajā avārijā dabūja nelielu galvas pamatnes lūzumu un principā vienīgais viņa dzīvības apdraudējums bija nosprostotā traheja, ko mediķi “neatejot no kases” turpat atgrieza vaļā. Nākamajā dienā Mika jau bija pie sajēgas. Turpretī Vendlingers reāli ar galvu trāpīja sienā, sasita ķiveri un uztaisīja galvā ķīseli. Viņa atmošanās tiešām bija brīnums…
      🙂