Kad vairākos Eiropas autosacīkšu čempionātos aizvadītās nedēļas nogalē tika kronēti jaunie čempioni un tūlīt, tūlīt Sebastians Fetels būs izcīnījis pirmo vietu Formulā 1, pavisam aizraujoša situācija izveidojusies WRC, kur Sebastianu Lēbu kopvērtējumā noķēris Miko Hirvonens. Līderu maiņa un pamatīga intrigas deva arī IndyCar čempionātā Amerikā. Aplūkosim, kas šogad jau ir kļuvuši par čempioniem un kas par tādiem varētu kļūt!

Topošie čempioni

“F1LV

WRC Spraigi notikumi pašlaik risinās pasaules rallija čempionātā, kur līdzšinējais kopvērtējuma līderis “Citroen” pilots Sebastians Lēbs (37) jau divas sacīkstes pēc kārtas ir izstājies. Šoreiz Francijas rallijā nācās palikt bez punktiem motora defekta dēļ, kamēr viņa sīvākais konkurents Miko Hirvonens (31) no “Ford” finišēja ceturtais (komanda deva pavēli Jāri-Mati Latvalam (26) palaist pārinieku priekšā) un tagad abu kontā 196 punkti. Bez tam abiem uz pēdām min jaunais talants Sebastians Ožjē (27), kurš līderiem pēc uzvaras Francijā zaudē tikai trīs punktus. Līdz sezonas finišam vēl asfalta posms Spānijā un dubļu cīņas Lielbritānijā. Pārējiem vairs nav pat teorētisku izredžu.

IndyCar Episka cīņa šogad notiek IndyCar formulu čempionātā Amerikā. Pašreizējo čempionu ar veterāna cienīgu pieredzi Dario Frankitti (38) no Skotijas izaicinājis austrālietis Vils Pauers (30). Abi duelējas visas sezonas garumā un savā starpā sadalījuši pirmās vietas lielākajā daļā sacīkšu. Kentukī trasē Frankitti svētdien finišēja otrais, bet Pauers pēc incidenta ieņēma tikai 19. vietu, kas lika zaudēt pirmo vietu kopvērtējumā. Iespējams, tas nozīmē arī zaudētu titulu, jo pēdējais atlikušais sezonas posms notiks Lasvegasā – ovāla trasē, kurās allaž ātrāks bijis Frankitti. Protams, nekad neko nevar zināt, taču Pauera cerība bija tieši “road” trasēs iekrātais pārsvars. Tagad viņš no Frankitti atpaliek 18 punktus, bet par uzvaru posmā piešķir 50. Izšķirošās cīņas 16. oktobrī!

NASCAR Vadošajā ASV autosacīkšu čempionātā “Sprint Cup Series” pašlaik aizvadīti trīs no desmit finālsērijas posmiem – divos uzvarējis Tonijs Stjuarts (40), bet svētdien Doverā triumfēja Kurts Bušs (33). Kopvērtējumā tikmēr tagad 2122 punktus dala Kevins Hārviks un Karls Edvardss, aiz viņiem turpat aizmugurē Stjuarts un Bušs. Taču tik pat labi uzvarēt vēl var arī kāds no pārējiem astoņiem finālā (“Chase for the Championship”) iekļuvušajiem – Džimijs Džonsons (pēdējo piecu sezonu čempions), Breds Keselovskis, Mets Kensets, Kails Bušs, Džefs Gordons, Deils Ernhards juniors, Raiens Ņūmens vai Denijs Hemlins.

WTCC Vēl trīs posmi atlikuši pasaules čempionātā salonautomašīnām – tur tituls izšķirsies “Chevrolet” pilotu Ivana Mulēra (42) un Roberta Hafa (31) starpā. Līderi Mulēru no otrajā vietā esošā Hafa šķir 16 punkti, kas ir maināms vienā nedēļas nogalē, kamēr trešajā vietā esošais abu komandas biedrs Alans Meņū (48) nav noturējies cīņā un zaudē ievērojami, par pārējiem vispār nerunājot. Notikuši 18 sacīkšu laikā tikai divreiz triumfējuši piloti, kas nepārstāv “Chevrolet”. Vēl notiks sacīkstes Āzijas trasēs Japānā, Ķīnā un Makao.

IRC Pavisam savāda punktu skaitīšanas sistēma atlikušajos divos pomsos nozīmē to, ka “Intercontinental Rally Challenge” vēl nekas nav skaidrs, lai gan līderis Jans Kopeckis (29) ir 25 punktus priekšā tuvākajiem sekotājiem Tjerī Noivilam (23) un Fredijam Luā (40), kuri dala otro/trešo vietu. Vēl par pieciem punktiem mazāk ir Juho Hanninenam (30). Ja parasti par uzvaru piešķir 25 punktus, nākamajā rallijā Skotijā pienāksies par 50% vairāk, bet finālā Kiprā – divreiz vairāk punktu. Turklāt viens sliktākais rezultāts beigās tiks atmests. Sīkāka statistika jāskatās un jārēķina pašiem!

Formula Renault 3.5 Čempions vēl nav noskaidrots vienā no populārākajiem mazo formulu čempionātiem Eiropā – “World Series by Renault” gluži tāpat kā GP2 var būt pēdējais pakāpiens pirms F1. Sezona noslēgsies jau šīs nedēļas nogalē Barselonā, bet uz titulu vēl pretendē kanādietis Roberts Vikenss (22) un francūzis Žans-Eriks Verņē (21), kurš pērn triumfēja britu Formulā 3. Abu starpā divi punkti un uzvarēt vēl var jebkurš no viņiem. Igaunis Kevins Korjuss (18) pašlaik sestais, taču ar cerībām izcīnīt pat trešo vietu.

Superleague Formula Šajā čempionātā notikuši tikai divi no sešiem posmiem, jo sezona noslēgsies vien decembrī. Tagad joprojām ilgst vairāk kā trīs mēnešu pārtraukums, kas beigsies 30. oktobrī, bet kopvērtējuma vadībā Austrālijas komanda ar Džonu Mārtinu (27). Šogad čempionātā katra komanda pārstāv citu valsti, futbola klubu ideja savu aktualitāti ir zaudējusi.

Nekronētie čempioni

Formula 1 Sebastians Fetels (24) un “Red Bull Racing” komanda šogad valda F1 trasēs un par 99% var apgalvot, ka jau šonedēļ Japānā tituls nonāks viņu rokās. Lai tas nenotiktu Suzukā, Džensonam Batonam (31) no “McLaren” ir obligāti jāuzvar, bet Fetels nedrīkst izcīnīt punktus. Cik liela iespējamība, ka tā notiks, ja Fetels tikai vienreiz šogad nav kāpis uz pjedestāla un pat tad iegūstot ceturto vietu (Vācijas GP)? Diezgan droši, ka jau četrus posmus pirms čempionāta beigām šo svētdien Fetels otro reizi karjerā tiks kronēts par F1 čempionu.

Jaunie čempioni

GP2 Populārākais F1 attīstības čempionāts šogad noslēdzās ar franču pilota Romēna Grožāna (25) uzvaru. Savulaik viņš pameta čempionātu, tobrīd atrodoties vadībā, lai sezonas otro daļu aizvadītu Formulā 1. Tomēr karjera neizdevās kā nākas un šogad Grožāns nolēma spert soli atpakaļ, vispirms iegūt “grādu” GP2 un tad vēlreiz mēģināt atgriezties F1. Aizkulisēs jau runā, ka 2012. gadā “Renault” sastāvā startēs tieši Grožāns, iespējams, Vitālija Petrova vai Roberta Kubicas vietā. Ja var ticēt vēsturei, labas izredzes tikt F1 ir arī otrās un trešās vietas ieguvējiem, kas šogad bija Luka Filipi (26) un Žils Bjanki (22).

GP3 Beigusies arī GP3 sezona, kur par čempionu kļuvis soms Valterī Botass (22), kurš turklāt jau strādā par testpilotu “Williams” F1 komandā. Viņam šogad četras uzvaras un jauni apvāršņi karjeras turpināšanai. Pirms tam divas sezonas Botass brauca “F3 Euroseries”, abas noslēdzot trešajā vietā. Šim braucējam ir vērts pasekot līdzi.

F3 Euroseries Čempions noskaidrots arī jau pieminētajā Vācijā bāzētajā Formula 3 eirosērijā – tur posmu pirms sezonas beigām triumfējis spānis Roberts Merī (20). Šogad viņš aizvada savu trešo sezonu čempionātā un tas viņam ir pirmais lielais tituls karjerā.

AutoGP Svētdien noskaidrojās čempions arī AutoGP sacīkstēs – pie titula ticis itālis Kevins Sesons (18), kurš bez panākumiem šogad piedalījās arī dažos GP2 posmos. Arī viņam tas pirmais lielais tituls karjerā. Otro vietu, atpaliekot trīs punktus, ieguva Luka Filipi (26), kuram šogad otrā vieta arī GP2.

Lielbritānijas F3 Pieminēšanas vērts ir arī šis mazo formulu seriāls, jo ne viens vien tagadējais F1 pilots izgājis britu Formulas 3 skolu. Lai gan čempionātā atlicis vēl viens posms, pārliecinoši par čempionu jau kļuvis Felipe Nasrs (19) no Brazīlijas. Savas karjeras līdzšinējos gadus viņš aizvadīja lielākoties dažādos “Formula-BMW” čempionātos, 2009. gadā izcīnot Eiropas titulu.

F2 Mirko Bortolotti (21) ir jaunais Formula 2 čempions posmu pirms sezonas beigām. Vienu gadu iemēģinājis spēkus GP3, šogad itālis tomēr nolēma atgriezties F2 un tas bija tā vērts. 2008. gadā viņš jau testēja “Ferrari” F1 bolīdu un gadu vēlāk tika minēts kā viens no iespējamajiem Felipes Masas aizstājējiem, kad brazīlietis guva galvas traumu. Šogad “Williams” izvēlājās viņu dalībai jauno braucēju testos Abū Dabī.

DTM Visbeidzot posmu pirms sezonas izskaņas Martins Tomčiks (29) kļuvis par čempionu Vācijas salonauto čempionātā. Zīmīgi, ka vācietis startēja 2008. gada modeļa “Audi”, kamēr favorītiem bija pieejami gadu jaunāki autiņi. Viņam tas pirmais DTM tituls karjerā, bet jau nākošgad čempionātā sāksies jauna ēra un visas komandas startēs ar jaunām mašīnām. Pievienosies arī BMW.

1 KOMENTĀRS

  1. IndyCar-ā spēcīgi ož pēc precīza pērnā gada scenārija – Pauera dominance visas sezonas garumā un titula pakāšana pēdējos pāris posmos. It kā jau varētu teikt, ka klasisko trašu speciālistam Vilam neveicas dēļ tā, ka sezonas noslēguma sacīkstes tiek aizvadītas ovālos. Taču pie pašreizējā kalendāra ovālu ir kļuvis krietni mazāk, tātad Frankiti uzvara būs krietni pelnītāka.

    Turpretī NASCAR-ā laikam ir tikai viens jautājums: vai beidzot izdosies uzvarēt kādam citam, jeb atkal visu “sačakarēs” Džimijs Džonsons, kārtējo reizi pierādot “čeisa” nefunkcionalitāti. Uz to jau iet – pēc 2 viduvējām sacīkstēm Džimmis pēdējā atkal sitās par uzvaru un kopvērtējumā palecies uz 5.vietu… 🙂