Šorīt Japānas “Grand Prix” par 2011. gada F1 sezonas čempionu kļuva “Red Bull Racing” komandas vācu pilots Sebastians Fetels. Sacīkstē Suzukas trasē uzvarēja Džensons Batons, otro vietu ieņēma Fernando Alonso, bet pats Fetels, nu jau divkārtēja čempiona statusā, finišu šķērsoja trešajā vietā.

Par to, cik ļoti Fetels vēlējās nosvinēt šo titulu ar uzvaru, liecināja agresīvā rīcība startā, kad vācietis atvairīja ātrāk startējušā Batona “McLaren”, liekot britam izbraukt zālienā. Tiesneši šo rīcību izmeklēja, bet sodu Fetelam nepiešķīra. Situāciju tikmēr izmantoja Batona pārinieks Luiss Hamiltons, pakāpjoties uz otro vietu, tomēr šajā pozīcijā viņš noturējās tikai septiņus apļus, jo plīsušas riepas dēļ nācās ātrāk nekā plānots doties boksos.

Pēc pirmo pitstopu sērijas Batons atguva otro vietu, Hamiltons atkrita uz ceturto, savukārt trešajā vietā iekārtojās Fernando Alonso, kurš pirms tam bija apdzinis savu “Ferrari” komandas biedru Felipi Masu. Tikmēr Batons spēja savas riepas saglabāt labākā kondīcijā un pietuvojās līderim Fetelam pirms otro pitstopu sērijas. Fetels boksos devās 19. aplī, bet Batons vienu apli vēlāk un spēja pārņemt līderpozīciju.

Drīz pēc tam trasē devās drošības mašīna, lai apkalpojošais personāls tiktu galā ar atlūzām. Vaininieks bija Masa, kas, cenšoties izvirzīties ceturtajā pozīcijā, sadūrās ar Hamiltonu (abi nesadalīja trasi arī iepriekšējā posmā), Arī šo gadījumu tiesneši izmeklēja, taču sodu neviens nesaņēma.

Trešo pitstopu Fetels veica trīs apļus pirms Batona, turklāt iestrēga aiz atpalicējiem, kas ne tikai neļāva atgūt vadību sacīkstē, bet arī lika zaudēt vēl vienu vietu – viņam garām tika arī Alonso, kurš riepas devās mainīt četrus apļus pēc Fetela. “Red Bull” komanda izlēma neriskēt un labāk iegūt trešo vietu, bet Alonso vēl paguva pietuvoties Batonam, kurš gan atrada nepieciešamo ātrumu, lai atbildētu ar nelielu atrāvienu.

Batonam šī bija piektā uzvara “McLaren” komandas sastāvā, bet tikai pirmā, kuru viņš guvis sausā trasē.

Jaunā divkārtējā F1 čempiona Fetela komandas biedrs Marks Vēbers pēc lieliska otrā pitstopa apdzina Hamiltonu un Masu, paceļoties uz ceturto vietu, ko noturēja līdz finišam. Veiksmīga stratēģija ļāva sesto vietu izcīnīt Mihaelam Šūmaheram no “Mercedes”, kamēr Masa atkrita uz septīto vietu. Pateicoties divu pitstopu stratēģijai, astoto vietu ieguva “Sauber” pilots Serhio Perezs, aiz sevis atstājot Vitāliju Petrovu. Pēdējo punktu, startējot no pēdējās rindas, izcīnīja Niko Rosbergs.

Japānas “Grand Prix” rezultāti

Vieta Pilots Komanda Apļi Laiks
1. Button McLaren-Mercedes 53 1:30:53.427
2. Alonso Ferrari 53 +1.160
3. Vettel Red Bull-Renault 53 +2.006
4. Webber Red Bull-Renault 53 +8.071
5. Hamilton McLaren-Mercedes 53 +24.268
6. Schumacher Mercedes 53 +27.120
7. Massa Ferrari 53 +28.240
8. Perez Sauber-Ferrari 53 +39.377
9. Petrov Renault 53 +42.607
10. Rosberg Mercedes 53 +44.322
11. Sutil Force India-Mercedes 53 +54.447
12. Di Resta Force India-Mercedes 53 +1:02.326
13. Kobayashi Sauber-Ferrari 53 +1:03.705
14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 53 +1:04.194
15. Maldonado Williams-Cosworth 53 +1:06.623
16. Senna Renault 53 +1:12.628
17. Barrichello Williams-Cosworth 53 +1:14.191
18. Kovalainen Lotus-Renault 53 +1:27.824
19. Trulli Lotus-Renault 53 +1:36.140
20. Glock Virgin-Cosworth 51 +2 apļi
21. D’Ambrosio Virgin-Cosworth 51 +2 apļi
22. Ricciardo HRT-Cosworth 51 +2 apļi
23. Liuzzi HRT-Cosworth 51 +2 apļi
Izstājās
Buemi Toro Rosso-Ferrari 35
Ātrākais aplis: Button (McLaren-Mercedes) 1:36.568

Kopvērtējums

Vieta Pilots Punkti Vieta Komanda Punkti
1. Vettel 324 1. Red Bull-Renault 518
2. Button 210 2. McLaren-Mercedes 388
3. Alonso 202 3. Ferrari 292
4. Webber 194 4. Mercedes 123
5. Hamilton 178 5. Renault 72
6. Massa 90 6. Force India-Mercedes 48
7. Rosberg 63 7. Sauber-Ferrari 40
8. Schumacher 60 8. Toro Rosso-Ferrari 29
9. Petrov 36 9. Williams-Cosworth 5
10. Heidfeld 34
11. Sutil 28
12. Kobayashi 27
13. Di Resta 20
14. Alguersuari 16
15. Buemi 13
16. Perez 13
17. Barrichello 4
18. Senna 2
19. Maldonado 1

1 KOMENTĀRS

  1. Apsveicam RB un Sebu, ar cempionu titulu- nedaudz sezona atgaadinaaja MS dominanci, redzeesim vai naakamsezon buus treshais peec kaartas, jo tikai divas reizes F1 veesturee taa ir bijis, un pirmaa reize bija vairaak nekaa pirms 50 gadiem.

    Attieciibaa par saciiksti, kaa jau prognozeeju, Maki izraadiijaas aatraaki par RB, un Batons pieraadiija, kaads profesors vins ir- atgaadina Alenu Prostu, un cik saudziigi vins maak iztureeties pret riepaam, pat RB un Sebs netureeja liidzi, Hamis arii nevareeja neko paaraadiit, jo riepas dila paaraak strauji, un kaa jau teicu shii bija saciikste, kas saudziigaak brauks pret riepaam tas arii uzvarees.

    Nezinu kas notiek ar Hamiltonu peedeejaa laikaa, bet vins ir taalu pats no sevis, pielauj loti daudz kluudu, aatrums saciikshu reziimaa arii ir kaut kur pazudis, Batons ir aizgaajis vinam garaam, un ir kluvis par komandas liideri.
    Starp citu, sii Batonam ir pirmaa uzvara Maku sastaavaa, saciikstee kur nav iesaistiits lietus, jo tas pieraada, ka ieprieks vins pie normaaliem apstaakliem nebija speejiigs uzvareet, bet shii bija pirmaa reize, un pilniigi noteikti dotajaa briidii vins ir atstaajis Hami sev aiz muguras.

    MS arii saliidzinoshi peec iespeejaam laba saciikste, izdevaas pat Masu apsteigt, kaut gan saciiksu reziimaa RB, Maki, Ferrari bija sekundi aplii aatraaki par Mersiem, pie normaaliem apstaakliem Mersiem 7.vieta ir augstaakais pakaapiens, un pagaidaam es neredzu, kaa Mersi vareetu pietuvoties top 3 komandaam, atstarpe ir milziiga.

    Uzslavas ar Alonso, nobrauca augstaak nekaa mashiinas potenciaals.

    • Suzuka ir visai prasīga trase pret riepām, un Batons ir ekselents riepu taupītājs, atšķirībā no HAM. Kas arī palīdzēja, neapšaubāmi.

      Pēc Brandla sacītā, lielākā bēda ar riepām bija nevis dilšana, bet kaut kas, ko latviski laikam jātulko kā “čūlošana” (oriģinālā “blistering”) – riepām karstot, apakšējos slāņos izveidojas burbuļi, kuriem plīstot, izkrīt palieli gabali no riepas virsmas

  2. No vienas puses..nedaudz žēl , ka jau tik ātri zināms uzvarētājs. No otras, cik tad bieži ir tādas sezonas?

    Brauca labi, kļūdas maz pieļāva….formula ar labi gāja.. ir ir pelnījis šo titulu.

    Es negribu pat skatīties, kas notiek draugiem.lv F1 domubiedros… ”Teftelis… mīkstais ” utt.

  3. Jautaajums Aldim: Vai tev ir kaada informaacija, kas peedeejaa laikaa notiek ar Hamiltonu, vins galiigi nav savaa aadaa, plus katraa saciikstee pielauj kluudas, un aatrums arii ir pazudis???

    Cik man zinaams, tad iemesls ir taads, ka agraak vina teetis vinu noskanoja sacensiibaam, peec tam bija vina draudzene Nikola vinam blakus uz katraam saciiksteem, tagad vina ir aiznemta ar citaam lietaam (USA X-Factor) un Hamiltons esot viens pats saciikstees, un ar to vins netiek galaa!

    Luuk taa, beediigi izskataas ka dzekam viss pulveris ir izshauts, netiek pats ar sevi galaa un saak truukt motivaacija.

    Zeel ka taa, jo vins ir vieniigais veel agresiivais pilots, kurs iet uz visu banku, nekautreejas ar apdziishanu, liidziigi kaa tas bija Montoya.

  4. Apsveicu Sebu! Lai kas arī netiktu apgalvots, viņš sogad parādīja briedumu un klasi. Tiem , kas apgalvo , ka visu nosaka tikai Red Bull formulas tehniskais pārsvars lūdzu dot skaidrojumu kāpēc tad Vēbers nav pārliecinošā otrā vietā. Un bez sazvērestības teorijām.
    Rakstā minētajam apgalvojumam, ka Hamiltona Massas epizodē vainīgais bija Massa nepiekrītu. Vai tad Massam bija jāizbrauc ārpus trases, kad Hamiltons viņam stūmās virsū cenšoties izspiest no trases.
    Tieneši, paldies Dievam, arī necentās dalīt sodus pie pirmās izdevības.

  5. Hamiltons jau bija apdzinis Massu, kad saskārās. Ta ka teorētiski Masam bija jāatdod vieta uz trajektorijas. Bet praksē tas manuprāt ir grūti izdarāms tajos apstākļos, kādi bija.
    Skaidrojums Verminam: Vēbers nav pārliecinošā otrajā vietā, jo viņa mašīna šogad vairs netiek gatavota, lai konkurētu ar Sebu. Komandai pofig, kurš ir Vēbers, un viņam jācīnās ar pārējiem. Vēbers nav RB interesēs. Bija F.Duvala intervija par Citroen “backstage”… + citroen komentārs par šīgada čempionāta stratēģiju. (atšķirībā no F1 visnotaļ atklāts un godīgs viedoklis) varu saderēt, ka RB ir tieši tāpat. Būt otrajam spēcīgākajā komandā, nenozīmē būt otrajam spēcīgākajam kopvērtējumā. Pavisam vienkārši.

    • Nevienam nav jāatdod vieta uz trajektorijas izbraucot ārpus trases.
      Tātad tomēr sazvērestības teorijas. :)Parasti situācijās, kad kādai komandai ir nospiedošs tehniskais pārsvars, tomēr šīs komandas otrais pilots ir otrais kopvērtējumā Piemēri 2004,2002,1996,1992
      Izņēmumi ir retums 2009 gadā sezonas sākumā Brawn pārsvars bija graujošs, bet uz sezonas beigam BuļĻi pievilka un Sebam izdevās iesprausties starpā.

      • RedBull izmanto komandu paveeles un tas nav nosleepums. Pietiek paskatiities peedeejo saciiksti, lai man nebuutu nekaadu shaubu. Veeberam tika pa radio pieteikts netuvoties Fetelam, kaut gan buutu logiski likt pilotiem samainiities vietaam, jo Fetels jebruraa variantaa kljuust par chempionu un konstruktoru kausaa arii punkti tie pashi, bet Veebers veel vareetu paciiniities.
        Secinaajumus katrs izdara pats.

      • Stāsts mazāk ir par to , kurš vairāk tika atbalstīts. Ir visai loģiski, ka tam kas spēj dot lielāku atdevi ir arī lielāka uzmanība. Stāsts īstenībā ir par to, ka šogad Red Bull tehniskais pārsvars bija krietni mazāks mazāks kā iepriekšejogad. Toties tituls atnāca daudz ātrāk. Un tieši pateicoties tam, ka Sebs gandrīz vienmēr izspiež maksimumu. lai cik laba būtu mašīna arī ar ātru mašinu ir jāprot braukt. Un tikai tad ir rezultāts.

  6. Vermin, tu laikam esi akls, jeb arī nevēlies redzēt, kā tiek lobēts Sebs. Protams, viņš ir labs braucējs un izspiež maksimumu ,bet nu cmon. šogad varu saderēt, ka abu mašīnas ne tuvu nebija līdzīgas, atšķirībā no pērnā gada.Citādi nedod Dievs, ka Honeram būtu jātur atkal īkšķis par Vēberu, kurš arī būtu izspiedis maksimumu.
    “Nevienam nav jāatdod vieta uz trajektorijas izbraucot ārpus trases.”
    vai tu kontaktu redzēji?

    • Man vienkārši ir sen jau apnicis klausīties tos stāstiņus, kā ‘sliktie vācieši’ apspiež ‘labos nevāciešus’ un kā ‘labajiem nevāciešiem’ pirms sacensībām riteņi tiek no apaļiem saplacināti kantainos. :D. Tad, kad pagājušogad ‘sliktais vācietis’ vairāķas reizes izstājās dēļ tehniskiem defektiem, tad netika meklēta sazvērestība, kas viņam to mašinu bojāja, tad redzi ‘labais nevācietis’ izspieda maksimumu, bet ‘sliktais vācietis’ nejēdza braukt. Bet tikko ‘labajam nevācietim’, gadās kāds tehniks defektiņš tā uzreiz sākas runas, ka enkurs tiek pēcpusei piekārts.
      Tas protams neizslēdz to, ka tam , kas reāli cīnās par titulu, komanda pievērš vairāk uzmanības. Un tas ir normāli. Bet stāstiņus, ka kāds tiek speciāli bremzēts, pataupi savai fantāzijai 🙂 Jeb pierādījumus galdā , ja jau reiz esi gatavs derēt.
      Kontaktu redzeju. Massas priekšejais ritenis tieši aiz Hamiltona priekšējā riteņa. Tikai tas bija Haniltons, kas uzbīdīja savu mašinu līdz kontaktam. Massa bija trases malā un vietas atdošana nozīmētu izbraukšanu no trases.

      • Varbūt vienkārši meģini atrast kādus prātīgākus iemeslus , kāpēc Vēberam šogad tik labi neiet salīdzinot ar Sebu, kā sazvērestības teorijas. Man piemēram, daudz saprotamāki liktos šādi iemesli:
        1) Vēbers netik labi kā Sebs pieņem Pirreli riepas. Seviški tas izpaužās kvalifikācijās, jo droši vien viņam neizdodās tās uzsildīt līdz vislabākajai kondīcijai.
        2)Vēberam ir būtiskas problēmas ar Red bull sajūga ‘īsumu’. Tāpēc startā bieži tiek zaudētas pozicijas.
        Tad saliekot to kopā ar visai nelielu tehnisko pārsvaru , kāds Red Bull ir šogad arī iznāk ka rezultātā viņš ir tur kur ir