“Mercedes GP” komanda jau ar Japānas GP posmu sāka testēt 2012.gada specifikācijas priekšējo antispārnu, kamēr “Ferrari” Korejas GP arī sacīkstē uz Alonso mašīnas izmantoja jauno aero risinājumu.

“F1LV

“Mercedes” atgriežas pie F-Duct

Vācu žurnāls “Auto Motor und Sport”  ziņo, ka jau Japānas GP treniņos pirmo reizi parādījās jaunais “Mercedes” priekšējais antispārns, kurā asprātīgi izmantota sistēma, ko pērn iepazinām ar nosaukumu F-Duct.

Atšīrībā no oriģinālās F-Duct versijas, kad gaisa plūsma caur kokpitu tika novirzīta uz aizmugurējo antispārnu un deformējot tā sekciju, nodrošināja lielāku maksimālo ātrumu, šajā gadījumā runa ir tikai par priekšējo antispārnu.

Gaiss iekļūst formulas purngalā pa nedaudz palielinātu atveri, kas iepriekš nodrošināja dzesēšanu elektronikai un kokpitam. Tālāk gaisa plūsma pa vertikālajiem antispārna turētājiem tiek novadīta zem galvenās horizontālās sekcijas un izvadīta tās aizmugurē. Tātejādi šī gaisa plūsma nokļūst zem formulas, kur pastiprina piespiedējspēju. Sistēma ir pilnībā legāla, jo pilots to nespēj ietekmēt un vadīt.

Lai gan inovatīvais risinājums tapis atslepenots jau šobrīd, komandām būs grūti pilnvērtīgi to ieviest un izmēģināt uz pirmssezonas testiem, jo tas kompromitēs oriģinālos priekšējā antispārna aerodinamiskos risinājumus.

 

Ferrari kļūst agresīvi

Pēc vairāku sezonu klusēšanas tehnisko inovāciju jomā, “Ferrari” uz 2012.gadu gatavo pārsteigumu. Pirmo stūrīti pārsegam komanda pacēla jau Korejā, kad treniņos un vēlāk arī kvalifikācijā komanda uz Alonso mašīnas izmēģināja pilnībā jaunu priekšējo antispārnu.

Vislabāk ir pamanāmas sānu vertikālās sekcijas, kas kļuvušas vienkāršākas un kopā ar galveno horizontālo sekciju ļoti atgādina “Red Bull” risinājumu, ko vienība izmēģināja Suzukā.

Pēc Korejas Stefano Domenikalli atzina, ka komandai bijis ļoti svarīgi izmēģināt risinājumu trasē vēl šogad un pārbaudīt vai aerodinamiskā tuneļa dati korelējas ar trasē iegūto informāciju. Pēc neoficiālas informācijas datu atbilstība esot pat labāka nekā cerēts un tas dod pamatu droši turpināt iesākto aerodinamikas projektu.