Vitālijs Petrovs savā dzimtenē ir asi kritizējis savu “Renault” komandu, lai gan viņa līgumā ir aizliegts publiski paust savu neapmierinātību ar darba devējiem.

“F1LV

Bez šaubām komandas mēģina maksimāli kontrolēt, ko piloti runā un stāsta žurnālistiem. Kad ziemas testos intervēju Vitāliju Petrovu, “Renault” komandas preses sekretārs, kas visu intervijas laiku sēdēja mums blakus, bija ļoti neapmierināts, ka intervija notiks krievu valodā, kuru viņš nesaprot. Izskatās, ka sezonas izskaņā Petrovam ir apnicis turēt muti un viņš intervijā Krievijas TV kanālam “Rosija2” ir izlicis visu sāpi.

“Sezonas sākumā mēs bijām ļoti konkurētspējīgi un bez problēmām varējām iekļūt izšķirošajā kvalifikācijas kārtā,” skaidroja Petrovs. “Tomēr tiklīdz parādījās jaunās detaļas no aerodinamiskā tuneļa, viss sagāja šķērsām – tās nederēja kopā ar šo izplūdes gāzu sistēmu, kas pastiprina piespiedējspēku. Atlikušajā sezonas gaitā mums tā arī nav izdevies novērst šīs problēmas.”

“Iepriekš savās intervijās es neesmu kritizējis komandu, jo to aizliedz mans līgums,” turpināja Petrovs. “Taču es lasīju, ka komanda kritizēja pilotus laikā, kad mēs zaudējām visiem pēc kārtas. Taču mēs neskaitāmas reizes esam zaudējuši pitstipu un taktikas dēļ. Pajautājiet jebkuram skatītājam un viņš jums pateiks, ka, piemēram, mīkstās riepas vajadzēja nomainīt jau sacīkstes sākumā. Mēs arī to saprotam, taču tikai jau pēc sacīkstes beigām, kad visu izanalizējam.”

[column size=”2-5″] [quote]Es tagad to visu nedrīkstu stāstīt, taču ja jau esam sākuši runāt, tad neklusēšu vairs – pietiek! Es arī visu nespēju turēt sevī.”[/quote][/column]

“Stratēģijas dēļ mēs  zaudējām ļoti daudz sacīkstēs – iespējams desmit, varbūt pat vairāk,” klāsta Petrovs. “Pat ja mums nav ātrākā formula, uz gudras tratēģijas rēķina varējām gūt daudz punktus. Es tagad to visu nedrīkstu stāstīt, taču ja jau esam sākuši runāt, tad neklusēšu vairs – pietiek! Es arī visu nespēju turēt sevī.”

“Pareizi Oksana (Kasačenko – Petrova menedžere) teica, ka Ēriks Buljē kritizēja pilotus sezonas vidusdaļā un tikai tagad ir sācis aizstāvēt mūs,” atklāja Petrovs. “Taču sezona ir gandrīz pagājusi un viņi neko nav darījuši lietas labā, tikai sezonas beigās ir sākuši mūs nedaudz aizstāvēt. Formula 1 ir liels bizness un iespējams viņi vienkārši spēlējas ar mums, ar komandas vērtību sponsoru priekšā. Paskatieties kaut vai uz “Williams” – manuprāt tur ir kādi 20 cilvēki rindā uz otro pilota vietu.”

“Vai es esmu tā vērts, lai atrastos, tur kur atrodos? Par laimi, nē,” smejoties atzīst krievu pilots. “Es domāju, ka viss ir skaidrs – man ir līgums uz nākamo gadu. Taču neaizmirsīsim, ka pat pasaules čempionam Kimi Raikonenam palūdza par konkrētu summu aiziet no Formulas 1. Šajā pasaulē viss ir iespējams – ja mani kāds gribēs izmest, man grūti būs kaut ko iesākt.”

“Es ļoti vēlos sacīkstēs iebraukt desmitniekā,” nobeigumā piebilda Petrovs. “Es zinu, ka mašīna neļauj cīnīties par sesto vai septīto vietu, taču priekš manis vietas no astotās līdz desmitai šobrīd šķiet kā goda pjedestāls.  Ja vēl būtu stabilitāte, gudra stratēģija un nerastos problēmas ar mašīnu, tad es būtu laimīgs. Būtu bijis sajūsmā, ja pēdējos piecos posmos būtu izdevies iebraukt desmitniekā.”

Tagad atliek gaidīt kā “Renault” komanda un Ēriks Buljē noreaģēs uz šo atklāto Vitālija Petrova kritiku un vai tas ietekmēs krievu pilota pozīciju komandā. Jācer, ka Petrovs paliks “Renault” jeb kā to sauksim nākamajā sezonā “Lotus”, jo ziemas testos, uz kuriem gatavojos akreditēties, bija plānots atkal sarunāt interviju ar biedru Petrovu.

1 KOMENTĀRS

  1. Tizli… Man kaut kā tas biedrs Vitjka Petrovs simpatizē – šķiet tāds normāls krievu džeks (šī jēdziena pozitīvākajā nozīmē). Cerams, ka viņam ir pietiekoši liels džungurs kabatā, lai Renault neriskētu puisi atlaist tikai par “mutes brūķēšanu”…

  2. Nu, tur jau ta lieta. GENII laikos viss bija stresains, jo neviens nezinaja, kas ar komandu notiks. Tagadejais ipasnieks (ipasnieku parstavis) ir ambiciozs turks, ja nemaldos. Lidz ar to komandas vadibas darbiba ir pilnigi neprognozejama. Es nepavisam nebutu parsteigts, ja vini nokristu zem Force India vai vel zemak.