Vācu specializētais motoru sporta izdevums “Auto Motor und Sport” ziņo, ka “Honda” kompānija plāno atgriezties Formulā 1 jau 2014.gadā.
“Auto Motor und Sport” bieži nāk klajā ar baumām, kas reizēm neapstiprinās, tomēr pēdējā laikā ir arī pozitīvi piemēri – Džensona Batona jaunā līguma termiņa un finansu nosacījumi un “Mercedes” jaunā antispārna tehniskās detaļas. Tāpēc nevaram bez ievērības atstāt arī šo ziņu.
Japāņu autoražotājs pameta F1 2008.gada izskaņā, kad bija subsidējis jaunās mašīnas izveidi Rosa Brauna vadībā, tomēr tā arī neizbaudīja tās panākumus – “Brawn GP” 2009.gadā paņēma abus titulus.
Tomēr 2014.gadā atgriešanās varētu būt dzinēju piegādātāja lomā un atkal apvienojot spēkus ar “McLaren” komandu, kas šobrīd izmanto “Mercedes” dzinējus. Nevar aizmirst, ka laikā starp 1988.gada un 1991.gadu “McLaren Honda” ar Sennas un Prosta pūlēm izcīnīja četrus titulus pēc kārtas.
“Pastāv lielas izredzes, ka sākoties turbo V6 dzinēju ērai 2014.gadā, “Honda” atgriezīsies F1 un atkal apvienos spēkus ar “McLaren”,” raksta izdevums. “Vēl Suzukas posma laikā viens no kompānijas vadošajiem darbiniekiem apliecināja, ka “Honda” gatavojas atgriezties at V6 dzinējiem un šobrīd tiek gaidīta zaļā gaisma no direktoru padomes.”
Jo interesantāk – izskatās, ka jaunā dzinēju formula 2014.gadā pievila jaunus vai vecos autoražotājus atpakaļ F1. Šobrīd F1 ir četri motoru piegādātāji: “Mercedes”, “Ferrari”, kurām abām ir savas komandas, “Renault”, kas atteikušies no savas komandas par labu dzinēju ražošanai, un “Cosworth”, kas gaida autoražotāju, kas vēlēsies samaksāt, lai uz “Cosworth” dzinējiem uzlīmētu savu logotipu. Pēc visa spriežot līdz 2013.gada beigām dzinēju piegādātāju sastāvā izmaiņu nebūs, tomēr ar jauno ēru būs daudz pārmaiņu, jo jau tagad komandas meklē tehniskos partnerus ar domu, kurš būs spēcīgāks/atbilstošāks laikā, kad spēkā būs V6 motori.