Ar pirmo Marka Vēbera uzvaru šogad ir noslēgusies Brazīlijas GP izcīņa Interlagosas trasē. Otrais finišēja Vēbera komandas Sebastians Fetels, bet trešais palika Džensons Batons no “McLaren”. “Red Bull” dubultuzvara ir pielikusi punktu 2011.gada sezonai.
Sebastians Fetels jau startā nosargāja savu pirmo starta pozīciju un izrāvās vadībā, kamēr viņam sekoja komandas biedrs Vēbers, Džensons Batons un Fernando Alonso, kuram izdevās startā tikt garām Luisam Hamiltonam.
Brazīlijas GP sacīkste paliks atmiņā ar pārnesumu kārbas problēmām vairākiem vadošajiem braucējiem. Īsajā un līkumotajā trasē, pārnesumu kārbas pārkarsa gan Hamiltonam, kurš galarezultātā bija spiests izstāties, gan arī tobrīd sacīkstes līderim Fetelam, kurš spēja sataupīt savu pārnesumu kābu līdz finišam, tomēr bija spiests samazināt tempu un nodot līdera grožus Vēbera rokās.
Interesanta cīņa par trešo vietu izvērtās starp Fernando Alonso un Džensonu Batonu. Sākotnēji “McLaren” pilots bija spiests atdot trešo pozīciju, kad Alonso veica neatvairāmu apdzīšanas manevru, tomēr pēc izmainītas stratēģijas, Batons atkal nokļuva uzbrukuma pozīcijā un sacīkstes izskaņā atguva trešo vietu, neļaujot “Ferrari” pēdējā sezonas posmā kāpt uz pjedestāla.
Sacīkstes gaitā izvērtās vairākas interesantas cīņas – Mihaels Šūmahers pirmajā līkumā nesadalīja trasi ar vietējo līdzjutēju varoni Bruno Sennu. Vēlāk Senna saņēma sodu – izbraukšanu caur boksiem, kamēr Šūmaheram pēc sadursmes bija pārdurta riepa un sabotāta sacīkste.
Kamēr Alonso finišēja ceturtais, aiz viņa palika komandas biedrs Felipe Masa, kurš māju posmā bija cerējis kāpt uz goda pjedestāla. Augsto sesto vietu izrāva “Force India” pārstāvis Adrians Zutils, kurš kopā ar komandas biedru Polu di Restu centās atņemt “Renault” komandai 5.vietu konstruktoru kausā, tomēr Vitālija Petrova 10.vieta vēl vairāk nostiprināja “Renault” pozīciju.
Tikmēr “Sauber” un “Toro Rosso” cīņa par 7.vietu Konstruktoru kausā beidzās ar šveiciešu komandas pārākumu – Kamui Kobajaši jau trešo gadu pēc kārtas iebrauca desmitniekā Interlagosā un izcīnīja “Sauber” tik ļoti vajadzīgos punktus.
Brazīlijas GP rezultāti
V | No | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Mark Webber | RBR-Renault | 71 | Uzvarētājs | 2 | 25 |
2 | 1 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 71 | +16.9 secs | 1 | 18 |
3 | 4 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 71 | +27.6 secs | 3 | 15 |
4 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 71 | +35.0 secs | 5 | 12 |
5 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 71 | +66.7 secs | 7 | 10 |
6 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 70 | +1 Lap | 8 | 8 |
7 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 70 | +1 Lap | 6 | 6 |
8 | 15 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 70 | +1 Lap | 11 | 4 |
9 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 70 | +1 Lap | 16 | 2 |
10 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 70 | +1 Lap | 15 | 1 |
11 | 19 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 70 | +1 Lap | 13 | |
12 | 18 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 70 | +1 Lap | 14 | |
13 | 17 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 70 | +1 Lap | 17 | |
14 | 11 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 70 | +1 Lap | 12 | |
15 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 70 | +1 Lap | 10 | |
16 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus-Renault | 69 | +2 Laps | 19 | |
17 | 9 | Bruno Senna | Renault | 69 | +2 Laps | 9 | |
18 | 21 | Jarno Trulli | Lotus-Renault | 69 | +2 Laps | 20 | |
19 | 25 | Jerome d’Ambrosio | Virgin-Cosworth | 68 | +3 Laps | 23 | |
20 | 22 | Daniel Ricciardo | HRT-Cosworth | 68 | +3 Laps | 22 | |
Ret | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT-Cosworth | 61 | +10 Laps | 21 | |
Ret | 3 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 46 | Gearbox | 4 | |
Ret | 12 | Pastor Maldonado | Williams-Cosworth | 26 | +45 Laps | 18 | |
Ret | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 21 | +50 Laps | 24 |
Nu ko sezona beigusies. Var apsveikt Marku ar pievienošanos sacīkšu uzvarētāju pilciņam, un, protams, sezonas čempionu Sebu.
Par sezonu. Negaidīta ir Batona vieta. Domāju ne pārāk daudzi gaidīja, ka Hamis paliks aiz viņa.
Manuprāt visvairāk šo sezonu ir sabojājis pēdējo gadu visstulbākais jaunievedums formulā 1 – DRS. Tas ir pilnīgi sačakarējis apdzīšanas būtību. Un rezultātā tas ir devis priekšrocību labākās tehnikas īpašniekiem atņemot cerības pacīnīties tiem, kam nav pati labākā tehnika. Līdz ar to arī pēc vietu kārtības finišā sešiniekā gandrīz vienmēr vieni un tie paši deguni, tikai kāds incidents ko varēja mainīt. Un arī tālāk viss ir visai predefinēti.
tagad daudzi sazveerestiibu teoriju cieniitaaji vairs nevarees teikt ka no RBR formulaam tehniskas lixtas piemeklee tikai Weebera aparaatu.
Gribi vēl vienu sazvērestības teoriju? Nav jau izslēgts, ka tieši uz pēdējo posmu abu komandas biedru mašīnas tika tehniski “samainītas vietām”. Beidzot perfekto autiņu dabūja Vēbers un aizvadīja ideālu sacīksti, kamēr Fetels cīnījās ar otrās šķiras dzelžiem. Galu galā komanda vēlējās kaut kā pateikties Vēberam par sezonu…
😀 😀 😀
Reāli šī pēdējā sacīkste ar treknu punktu parādīja visas sezonas tendenci – ja tu nesēdi Red Bull, tad cerību nav nekādu. Varētu pat teikt, ka visi pārējie tika zemiski piesmieti – ne McLaren, ne Ferrari, par pārējiem vispār nerunājot, nespēja pat pietuvoties Fetelam, kurš ar salauztu mašīnu mierīgi rullēja savā 2. vietā.
Ceru, ka kļūdos, bet izskatās ziema būs pārāk īsa, lai pārējie spētu noķert līdervienību.
ceru ka Tu nekljuudies. 🙂 es labpraat redzeetu veelvienu tikpat “garlaiciigu” sezonu ar Sebinaatora dominanci.
Es labprāt redzētu sezonu, ar vismaz 5-6 komandām, kurām būtu vienlīdz spējīgi aparāti.
nu jā, jāapsveic Marks ar uzvaru – tomēr labi saprotot, ka tai tīri statistiska vērtība; vismaz nav sezona bez uzvaras.
piekrītu Vermin, Batons parādīja sevi no labākās puses. žēl, ka ne pie tās labākās tehnikas 🙂
kopumā – gana daudziem maniem favorītiem visai aizmirstama sezona. toties atsevišķas sacīkstes bija interesantas. un aizraujoša sezona “midfield”.