Otrā diena Barselonas testos. Kamēr “Lotus” jau ir devušies mājās, šodien trasē pirmo reizi “Caterham” sastāvā dosies Vitālijs Petrovs.
Otrajā dienā trasē ierados agri – preses centrā kopā ar franču fotogrāfu, ar kuru kopā braucām no viesnīcas, ienācām pirmie. Rīti šeit Barselonas apkārtē vēl ir vēsi un šorīt tas bija īpaši manāms – vietām uz ūdens peļķēm pat parādījies kaut kas līdzīgs plānai ledus kārtiņai.
Uzreiz jāsāk ar bēdīgām ziņām: “Lotus” komanda ir atsaukusi turpmāko līdzdalību Barselonas testos. Vakar Romēns Grožāns veica tikai 7 apļus un atgriezās boksos, ziņojot, ka mašīna “uzvedusies dīvaini” un nav īsti klausījusi stūrei. Arī komanda telemetrijā pamanījusi anomālijas un tas saistīts ar šasijas uzbūvi. “Autosport” tehniskais eksperts Garijs Andersons izsaka minējumu, ka kļūme radusies dzinēja montāžā pie šasijas un tas esot ražošanas nevis dizaina brāķis. Vēl iepriekšējos testos Heresā šī problēma nav parādījusies, jo šeit Barselonas trase ir krietni prasīgāka aerodinamiskā ziņā un arī uz šasiju iedarbojas lielāki spēki.
Bēdīgas ziņas tās ir arī man, jo līdz ar to ir atcelta ‘1-on-1’ intervija ar Romēnu Grožānu (Kimi Raikonena interviju man atteica jau iepriekš). Ar Grožānu īpaši vēlējos parunāt, jo iepazinos ar viņu vēl 2009.gadā pirms viņa debijas toreiz “Renault” un šīs otrās debijas sakarā varētu viņam uzdot vairākus interesantus jautājumus.
Šodien savu atgriešanos pie Formula 1 mašīnas stūres kopš pērnā gada pēdējā posma Brazīlijā piedzīvo arī Vitālijs Petrovs. Krievu pilots šodien strādās “Caterham” sastāvā. Vakar vienībai diena nebija izdevusies – jau no rīta Heiki Kovalainens un trases apmales sabojāja mašīnas grīdu un remontdarbi prasīja vairāk kā pusi dienasun galarezultātā soms veica tikai 31 apli. Jācer, ka šodien Petrovs spēs dot lielāku ieguldījumu komandas sagatavošanās procesā, jo tas šobrīd jaunai (nu jau gan būs trešā sezona F1) komandai ir ļoti svarīgi.
9:00 pēc vietējā laika boksu celiņa galā iedegās zaļā gaisma un pirmais, kas nostājās pie izejas bija tieši Vitālijs Petrovs – vēroju to no terases virs boksiem, tomēr iemūžināt nepaguvu pašā īstākajā brīdī fotoaparāta baterijas izsmēla savu dzīves ciklu. Tikmēr preti boksiem galvenajā tribīnē izkārts ļoti interesants plakāts par godu Robertam Kubicam – fani nav par viņu aizmirsuši.
Tikai 30 testu minūtes ir aiz muguras un jau pirmie sarkanie karogi – Daniels Rikjardo apstājies trases malā. Tagad jādodas uz terisi un jāsagaida austrālieša mašīna atpakaļ “Toro Rosso” boskos.
Alonso un Fetels pēc pirmās darba stundas Barselonā ir ātrākie piloti trasē. Fetela rezultāts šobrīd ir 1:24.370s, bet Alonso zaudē 0.274s. “Red Bull” šorīt izvēsta boksu apmeklējumu treniņus – vismaz 4 apļus pēc kārtas vācietis katra apļa beigās iebrauca nomainīt riteņus – treniņš mehāniķiem un pilotam.
Izmaiņas braucēju sastāvā šodien: soms Valteri Bottas, kuru starp citu bīda jaunais “Williams” komandas līdzīpašnieks Toto Volfs, kuram nākotnē paredz Franka Viljamsa sekotāja vietu, šodien strādās Grūvas komandas sastāvā. Tāpat jau rakstīju par Vitāliju Petrovu un “Caterham”. Pagaidām (aiz muguras jau 1,5h darba dienas) krievs ir veicis tikai 4 apļus un viens no tiem bija ļoti lēns lidojošais. Nupat “Caterham” komanda paziņoja, ka tiek veikti uzlabojumi Petrova sēdeklim, jo pilots nav juties pietiekami komfortabli savā darba vietā. Tāda aizķeršanās atkal iedragās komandas plānus.
Arī Mihaels Šūmahers joprojām bauda milzīgu popularitāti – tiklīdz vācietis parādījās padokā ap viņu saspietoja visi 100m rādiusā esošie cilvēki. Vācietis ir noslīpējis savu uzvedību šādās situācijās: viņa seju ne mirkli nepameta smaids un viņš ne mirkli nestāvēja uz vietas – pat tiem, ar ko viņš piekrita kopā nofotografēties, nācās tipināt viņam līdz. Tā viņš 15m attālumu no ‘Team Hospitality’ teltij līdz savai motormājai pievārēja nieka 2 minūtēs.
“Caterham” izmainījuši Petrova sēdekļa pozīciju un krievs noriņķoja vēl 6 apļus – pagaidām bez pozīcijas uzlabošanas – respektīvi viņš joprojām ir pēdējā vietā. Drīz būs pusdienlaiks otrajā testu dienā, bet ‘zaļie’ tā īsti nav sākuši savu testu programmu – tās nav labas ziņas.
“Williams” komandai joprojām pietiekami lielas problēmas ar piespiedējspēku un regulējumiem – vakar sēdēju pie lēnākā līkuma “La Saixa” un tur Bruno Senna īpaši izcēlās uz citu pilotu fona. Arī brazīlietis mēģināja jau līkuma apeksā (virsotnē) arvērt gāzi uz pilnu, tomēr mašīna uzreiz uzvedās nervozi un pēc skaņas varēja dzirdēt, ka viņam nākas nodaudz nomest pirms atkal ‘dot grīdā’. Tā tiek zaudētas dārgās simtdaļas. Šodien došos tur pat paklausīties kā veicas Valteri Botas.
Nupat preses centrā izskanēja baumas, ka “Lotus” lūgusi citu komandu piekrišanu, lai šīs trīs dienas, kas netika izmantotas Barselonā, vienība varētu izmantot privātajos testos. Šeit vajadzīga visu komandu piekrišana. Tas ir ‘roka roku mazgā’ princips – iespējams kādreiz cita vienība būs līdzīgā situācija un tad “Lotus” atcerēsies, kas bija par, kas pret.
Līdz ar to pirmās dienas puses darbs Barselonā ir paveikts un atkal patīkami pārsteidz Niko Hilkenbergs ar “Force India” – vācietim labākais laiks un kopā noriņķoti 63 apļi. Peress,kuram vakar neizdevās paveikt visu dienas plānu, ar “Sauber” palika otrais, bet trešais Fetels, kurš no Hilkenberga laika atpalika 0.283s. Viscītīgāk pirmajā dienas pusē strādāja Niko Rosbergs, kurš noriņķoja 75 apļus. Bet vismazāk Fetelam un Petrovam – attiecīgi 31 un 36 apļi.
Barselonas testi 2.diena – ātrākie apļa laiki līdz pusdienlaikam |
V | Pilots | Komanda | Laiks / Atstatums | Apļi |
1 | Hulkenberg | Force India | 1m22.608s | 63 |
2 | Perez | Sauber | 1m22.648s +0.040 | 51 |
3 | Vettel | Red Bull | 1m22.891s +0.283 | 31 |
4 | Ricciardo | Toro Rosso | 1m23.639s +1.031 | 45 |
5 | Alonso | Ferrari | 1m23.640s +1.032 | 52 |
6 | Hamilton | McLaren | 1m24.040s +1.432 | 45 |
7 | Rosberg | Mercedes | 1m24.555s +1.947 | 75 |
8 | Bottas | Williams | 1m25.858s +3.250 | 69 |
9 | Petrov | Caterham | 1m26.605s +3.997 | 36 |
10 | Pic | Marussia | 1m28.092s +5.484 | 47 |
Pēc pusdienām komandas strādā ļoti cītīgi – vienubrīd trasē bija deviņi no visiem 10 pilotiem. Kā izrādās, tad “La Saixa” līkumu izpētei ir iecienījuši arī dauzu komandu inženieri, kas dodas dzīvē novērtēt paātrinājuma un līkuma izbraukšanas stabilitātes īpatnības. Turklāt ieradās arī Sebastians Buemī, kurš šogad ir “Red Bull” komandas rezervists.
Nupat noklausījos, kā itāļu televīzijas pārstāvji gatavo reportāžu par Barselonas testiem un šeit nevajadzēja tekoši pārzināt itāļu valodu, lai saprastu ziņojuma galveno domu: “Ferrari” ir problēmas. Lai gan nevar aizmirst itāļu mentalitāti – tieksmi pārspīlēt un dramatizēt. Pagaidām Alonso ir piektais un sekundi savā labākajā aplī zaudē Hilkenberga rezultātam.
Arī otrā testu diena ir noslēgusies – vismaz tas, kas risinās trasē. Hilkenberga ātrākais apļa laiks tā arī palika nepārspēts, Peress palika otrais +0.040s un Fetels trešais +0.283s.
Sebastianam Fetelam pēc testu dienas beigām nācās slēpties ne tikai no līdzjutēju bara, kas sēdēja uz vakts paddokā, bet bēgt arī no vācu reportieriem (-ēm), kas ārpus kārtas (paredzētās preses konferences) gaidīja pie “Red Bull” boksu izejas. Fetels rīkojās pēc ierastās taktikas, darot divas lietas vienlaicīgi: kustoties uz priekšu un atbildot uz jautājumiem.
Tikmēr man pašam vislabāk patika foto ar “Red Bull” inženieri, kas pilnā apbruņojumā maisīja viegli uzliesmojošus šķidrumus un brīnījās, kāpēc viņš tiek fotografēts.
Aldi, ko pa nakti dara komandu personāls un piloti? Arī brauc gulēt kaut kur viesnīcās vai tusē turpat trases boksos pa furgoniem?
Daļa zemākā līmeņa mehāniķi noteiki paliek motormājās, bet lielākā daļa (izlutinātie piloti pilnīgi notekti) brauc uz viesnīcām. Vakar vakarā, kad ēdu vakariņas viesnīcas ēstuvē, ap 11:00 pēc vietējā laika ieradās arī bariņš Ferrari darbinieku ar čemodāniem.
un ko dod ēst atbraukušajiem žurnālistiem? vai arī ko var dabūt ēdamu atbraukušie žurnālisti? Paella? Gazpacho?
Trasē ir vairāki varianti: ēst līdz paņemtās sviestmaizes ar vītināto gaļu (šeit milzīgā cieņā), iet uz lavočku pēc frī un bekona vai piesmērēties kādai komandai un apciemot viņus pusdienlaikā. Vakar es izvēlējos 1.variantu, bet šodien man tikšanās ar Caterham preses vīru un ceru viņš uzaicinās pusdienās.
Vakar viesnīcā ēdu paelju ar jūras veltēm + gaišais vīns. Lēti un garšīgi.
skatoties uz bildēm no testiem, man sāk iepatikties šī gada mašīnu izskats – jāredz gan vēl, protams, kustībā.
Williams joprojām neviena paša ātra apļa. Senna pukst par lēnajiem līkumiem – tam par iemeslu varētu būt pāreja uz jauno dzinēju?
Ar dzinēju Williams viss kārtībā, bet regulējumos un piespiedējspēkā ir problēmas. Vakar sēdēju lēnajā līkumā un Senna uzskatāmi nervozi uzvedās tur – mēģināja agri spiest grīdā, bet nācās regulēt gāzes padevi, jo mašīna uzreiz izslīdēja bik.
Tas Eifeļa tornis uz Ferrari nav pārāk simpātisks
man jau sliktā un ļaunā priekšnojauta saka ka Mercedesiem šogad arī nekā nebūs.., testi, ta testi, bet kaut kā tās pozīcijas jau var tomēr ņemt vērā.. diez vai RB sacīkstēs būs pēkšņi 3ie vai 4tie, un tikpat diezvai Mercedes būs 1mie vai kaut vali 3ie.. Force India sajūtu līmenī liekas ka būs reizēm uz podesta..
Taa kaa rezultaatiem sheit nav praktiski nekaadas noziimes, tad interesantaakais ir peetiit bildes, un secinaaju, ka man, liidziigi kaa morlokam, jau patiik jaunie piiljknaabji, savukaart saakotneeji skaistais McLaren tagad izskataas vecmodiigs.
Aldim jānoorganizē prognozes iekš f1.lv par 2012. gadu, tādas vienreizējas, vienkāršas. apmēram kādā secībā būs austrālijā, un kādā secībā būs pēdejā posmā Brazīlijā, un pat ne visas vietas, pirmās 10 vai pirmās 6as…
vai “mirstīgie” var iet skatīties testus? Un cik maksā biļetes (ja ir info)?
Iedomajos, ka testos par lētāku naudu veiksmes gadījuma var redzēt vairāk “garām pabraucošas mašīnas” nekā gonkā, kur T1 izlido 6mašīnas, tad vēl 6 atkaujas, bet atlikušās riņņķo 50 + apļus.
Aldis jau vakar stāstīja:
Aldis Putniņš 21. FEBRUĀRIS, 2012
Lidzjutēji ir un tribīnēm var tikt klāt gluži kā sacīkšu laikā, tikai mazāk ierobežojumi – nopērc 10-20 Eiro biļeti un staigā pa visu skatītāju teritoriju. Ir tur stendi/izklaides un ēstuves arī skatītājiem, jo viņi ir pietiekami daudz – Alonso darba dienās vismaz galvenajā tribīnē kādi pāris simti savācas. Par to īpašo ‘paddok’ cenu gan nezināšu – tur tiek arī caur kaut kādām partneru kompānijām vai arī i-netā var nopirtk VIP tūri.