Austrālijas GP posma kvalifikācijā pirmo starta rindu izcīnīja “McLaren” piloti – Luiss Hamiltons un Džensons Batons, kamēr “Red Bull” piloti palika trešajā starta rindā.

“F1LV

Pirmo kvalifikācijas sesiju pārvarēt nespēja pārvarēt Heiki Kovalainens, Vitālijs Petrovs (abi “Caterham”), Šarls Piks, Timo Gloks (abi “Marussia”), Pedro de la Rosa, Narains Kartikejans (abi HRT) un Kimi Raikonens no “Lotus”. Tostap labāko apļa laiku uzrādīja Kamui Kobajaši.

Jāpiebilst, ka Raikonens savā pēdējā lidojošā aplī kļūdījās 12. līkumā un līdz ar to nespēja uzrādīt konkurētspējīgu laiku. Interesanti, ka par mata tiesu pirmo kvalifikācijas kārtu pārvarēja Felipe Masa, kurš palika 17.vietā. Tostarp abi HRT piloti nepārvarēja 107% robežu un tagad no tiesnešiem būs atkarīgs vai vienība turpinās startu Austrālijas GP.

Par otrās kvalifikācijas sesijas nepatīkamāko pārsteigumu kļuva Fernando Alonso izlidošana no trases – spānis bremzēšanas laikā ar diviem ritieņiem iebrauca zālienā un mašīna ieslīdēja Melburnas trases viltīgajā drošības joslā, no kuras izkļūt ir gandrīz nereāli. Līdz Alonso mašīna tika evakuēta, kvalifikācija tika pārtraukta.

Otrajā kvalifikācijas kārtā izstājās Žans Ēriks Verņs no “Toro Rosso”, Kamui Kobajaši un Serhio Peress (abi “Sauber”), Pols di Resta no “Force India” un abi “Ferrari” piloti: Fernando Alonso, kuram pēc kļūdas un izstāšanās būs jāstartē no 12.starta pozīcijas, kā arī Felipe Masa, kurš palika 16.pozīcijā.

Izšķirošajā kvalifikācijas kārtā jau ar savu pirmo braucienu trasē lielisku apļa laiku uzrādīja Luiss Hamiltons, kura rezultātu tā arī neviens nepārspēja. Pārsteigumu sagādāja Romēns Grožāns no “Lotus”, kuru no otrās starta pozīcijas pašā izskaņā izstūma tikai Džensons Batons. Tostarp Mihaels Šūmahers ierindojās ceturtajā starta pozīcijā, aiz sevis atstājot abus “Red Bull” pilotus.

Austrālijas GP starta kārība

Rinda 1 1. Lewis Hamilton 1’24.922
McLaren
2. Jenson Button 1’25.074
McLaren
Rinda 2 3. Romain Grosjean 1’25.302
Lotus
4. Michael Schumacher 1’25.336
Mercedes
Rinda 3 5. Mark Webber 1’25.651
Red Bull
6. Sebastian Vettel 1’25.668
Red Bull
Rinda 4 7. Nico Rosberg 1’25.686
Mercedes
8. Pastor Maldonado 1’25.908
Williams
Rinda 5 9. Nico Hulkenberg 1’26.451
Force India
10. Daniel Ricciardo Nav laiks
Toro Rosso
Rinda 6 11. Jean-Eric Vergne 1’26.429
Toro Rosso
12. Fernando Alonso 1’26.494
Ferrari
Rinda 7 13. Kamui Kobayashi 1’26.59
Sauber
14. Bruno Senna 1’26.663
Williams
Rinda 8 15. Paul di Resta 1’27.086
Force India
16. Felipe Massa 1’27.497
Ferrari
Rinda 9 17. Sergio Perez No time
Sauber
18. Kimi Raikkonen 1’27.759
Lotus
Rinda 10 19. Heikki Kovalainen 1’28.679
Caterham
20. Vitaly Petrov 1’29.018
Caterham
Rinda 11 21. Timo Glock 1’30.923
Marussia
22. Charles Pic 1’31.67
Marussia
Rinda 12 23. Pedro de la Rosa 1’33.495
HRT
24. Narain Karthikeyan 1’33.643
HRT

1 KOMENTĀRS

  1. nu ko ilgi gaidīta sezona ir sākusies!

    lielisks starts Mclaren, man kā šīs komandas ilggadējam fanam lika atplaukt smaidā 🙂

    patīkami pārsteidza Grožāns, jo īpaši ņemot vērā Kimi rezultātu… francūzim gan vēl sevi jāpierāda sacīkstē

    vecais krabis Miķelis arī turpat un reāli pretendēs uz piedestālu… kaut arī neesmu nekad bijis viņa fans, tomēr veco labo laiku vārdā vēlu veiksmi

    Buļļiem sākums ne iepriecinošs… Marks iekabina čempionam… patīkami 🙂 gan jau uz Eiropas posmiem Adrians ar komandu būs tuvāk spicei kā šobrīd

    Viasat Sport komentētāju pērle: izskatās, ka Ferrari pilotu spēku samēros nekas nav mainījies – pat ja Fernando Alonso izlido no trases, Massa vienalga ir nedaudz lēnāks 😀 esmu gandrīz pārliecināts, ka šī būs pēdējā Felipes sezona Ferrari un nāksies vēl pasvīst krietni, lai atrastu vietu kādā konkurētspējīgā komandā nākamgad…

  2. interesanta un paarsteidzosha kvala. Maklaareni ir izdariijushi soliito un juutami pielikushi aatrumu kvalifikaacijaa. taapat kaa Mercedes ar savu uber prieksheejaa spaarna F-piili. tomeer gribaas ticeet ka saciikstee Red Bull buus speeciigaakie. vismaz pirmssezonas testos vinju garaas distances bija ok.

    pilniigs abloms Ferrari. mashiina izskataas ljoti leena. turklaat Alonso pieljaava grande amatieriski muljkjiigu kljuudu.

  3. Vēl jau tiešām jāredz kā viss izskatīsies sacīkšu režimā. Un Austrālija vispār ir visai savdabīga, lai izdarītu tālejošus secinājumus. Cerēsim būs interesanti. Bet nu izskatās , ka Lukam būs jāpērk daudz televzoru 🙂

  4. Būs interesanti! Redzēs kā strādās riepas komandām garajās distancēs, cik ātri dils. Mc ne velti īpaši ar daudz apļiem kvalifikācijā nešķiedās, arī HAM komentārs par riepām. Domāju, ka Vetel būs problēmas, jo pieradis no pole braukt pa priekšu. Kimi vēl parādis, ne vienu reizi vien no beigām ir uzkāpis augstu.
    Patika Brauna teksts par “troksni” saistībā ar Mercedes Fduct, kas “nāk no tās pašas puses no kurienes par dubulto difuzoru”.
    Katrā ziņā izskatās ka būs skatāma sezona, cerams bez nevienas komandas absolūtas dominances.

  5. daudz pārsteigumu un interesanti. un intriga uz rītdienu ne mazums: vai Lotus un Mercedes varēs turēties priekšā buļļiem arī sacīkstē, vai Alonso un Kimsters spēs uzrāpties uz sevis cienīgām vietām, vai Fetels māk braukt arī no ne-poles?

    pārsteidz lielās atšķirības starp atsevišķiem komanasbiedriem – laikam jau tas uz labu. esmu no tā, laikam, mazākuma, kas domā, ka Maldonado pelnījis vietu f1 arī tīri pēc talanta, tomēr lielā atstarpe starp viņu un Sennu ir nedaudz negaidīta.

    • Nez, par Sennu man gan nav nekāds pārsteigums. Viņu jau Reņos arī paņēma tīri priekš tam, lai noslauktu naudu un pēc tam fiksi izmeta ārā. Bet Williams ir krīze, tāpēc arī viņš brauc tajā komandā.

  6. Kas pie velna notiek ar ferarri. “unikālais modelis” pilnigs sviests. Tik lenu, nestabilu gruti vadamu formulu sen neesmu redzejis. Formula slid praktiski visos likumos. No lideriem atpalie 1,5 sekundes. OMG

  7. tadaa zinja ferrari vieniibai sataupijushaas riepas uz riitdienu,tapat ka kimi raikonenam. Luuk pedeejais nokopeetais teksts ko saka Pets Fraijs no ferrari komandas ——>Будем надеяться, что на длинной дистанции ситуация изменится к лучшему, нужно постараться использовать то обстоятельство, что у Фернандо осталось четыре комплекта свежих шин, а у Фелипе – два. Ясно, что стартовые позиции такие, какие есть – но мы постараемся. Кроме того, совершенно ясно, что надо потрудиться так, как никогда прежде, чтобы добавить F2012 скорости и как можно быстрее сократить отставание от соперников».
    aa un robertskalve ferrari neatpaliek 1.5 sekundes:)