Ar uzvaru jauno MotoGP čempionāta sezonu svētdien vakarā Kataras “Grand Prix” izcīņā sāka “Yamaha” vienības pārstāvis Horhe Lorenco no Spānijas.
Lorenco startēja no “pole position”, kamēr no septītās uz otro pozīciju pakāpās “Honda” pilots Danijs Pedrosa, bet viņa komandas biedrs Keisijs Stouners atkrita uz trešo. Trešajā aplī Stouners apdzina Pedrosu un apli vēlāk tika garām arī līderim Lorenco, vēlāk atraujoties līdz divām sekundēm.
Taču pēdējos apļos Stounera ātrums sāka kristies un trīs apļus pirms beigām Lorenco atgriezās vadībā. Pedrosa arī drīz pēc tam apdzina Stouneru, paceļoties uz otro vietu, pietuvojās Lorenco, taču nepietika laika, lai viņu apdzītu un finišā atpalika no uzvarētāja 0.2 sekundes. Mazliet tālāk aizmugurē Stouners finišēja trešais.
Lorenco šī bija pirmā uzvara Losailas trasē kopš spānis startē MotoGP un pirmā kopš pagājušā gada septembra.
Neveiksmīga sacīkste izcērtās diviem potenciālajiem uzvarētājiem – Valentino Rosi ar sev acīmredzot nepaklausīgo “Ducati” motociklu pēdējiem spēkiem tika līdz desmitajai vietai, bet Bens Spīss no “Yamaha” finišēja vēl vienu pozīciju zemāk.
Kataras GP izcīņas rezultāti
Vieta | Braucējs | Komanda | Apļi | Laiks |
1. | Jorge Lorenzo | Yamaha | 22 | 42:44.214 |
2. | Dani Pedrosa | Honda | 22 | +0.852 |
3. | Casey Stoner | Honda | 22 | +2.908 |
4. | Cal Crutchlow | Tech 3 Yamaha | 22 | +17.114 |
5. | Andrea Dovizioso | Tech 3 Yamaha | 22 | +17.420 |
6. | Nicky Hayden | Ducati | 22 | +28.413 |
7. | Alvaro Bautista | Gresini Honda | 22 | +28.446 |
8. | Stefan Bradl | LCR Honda | 22 | +29.464 |
9. | Hector Barbera | Pramac Ducati | 22 | +31.384 |
10. | Valentino Rossi | Ducati | 22 | +33.665 |
11. | Ben Spies | Yamaha | 22 | +56.907 |
12. | Colin Edwards | Forward Suter-BMW | 22 | +58.088 |
13. | Randy de Puniet | Aspar Aprilia | 22 | +1:10.650 |
14. | Yonny Hernandez | Avintia FTR-Kawasaki | 22 | +1:15.943 |
15. | Aleix Espargaro | Aspar Aprilia | 22 | +1:26.733 |
16. | Ivan Silva | Avintia FTR-Kawasaki | 22 | +1:43.327 |
17. | Mattia Pasini | Speed Master Aprilia | 22 | +1:47.419 |
18. | James Ellison | Paul Bird Aprilia | 22 | +1:51.882 |
19. | Michele Pirro | Gresini FTR-Honda | 15 | +7 apļi |
Izstājās | ||||
– | Danilo Petrucci | Ioda-Aprilia | 15 | – |
– | Karel Abraham | Cardion Ducati | 7 | – |
MotoGP kopvērtējums pēc 1. posma
Vieta | Pilots | Punkti | Vieta | Konstruktors | Punkti |
1. | Jorge Lorenzo | 25 | 1. | Yamaha | 25 |
2. | Daniel Pedrosa | 20 | 2. | Honda | 20 |
3. | Casey Stoner | 16 | 3. | Ducati | 10 |
4. | Cal Crutchlow | 13 | 4. | Suter | 4 |
5. | Andrea Dovizioso | 11 | 5. | ART | 3 |
6. | Nicky Hayden | 10 | 6. | BQR-FTR | 2 |
7. | Alvaro Bautista | 9 | – | FTR | 0 |
8. | Stefan Bradl | 8 | – | Ioda | 0 |
9. | Héctor Barberá | 7 | |||
10. | Valentino Rossi | 6 | |||
11. | Ben Spies | 5 | |||
12. | Colin Edwards | 4 | |||
13. | Randy de Puniet | 3 | |||
14. | Yonni Hernández | 2 | |||
15. | Aleix Espargaró | 1 |
Njā, Horhe un Dani klasiski izpogāja Stouneru. Sacensiibu vidū nekas neliecināja, ka Horhe varētu uzvarēt, bet nu – gonka paliek gonka. Tāpēc jau ir interesanti… Prieks par Haidenu, jo vismaz šajā gonkā viņš bija galvastiesu pārāks par Vali… Un protams, aiz Yamahas un Hondas stabilu vietu ieņem Tech 3. Interesanti…:)
Bridgestone arī iet Pirelli pēdās – riepas uz šo sezonu kļuvušas neizturīgākas – nevar visu sacīkti žmiegt un jāsadala spēki. Stouners manāmi sacīkstes beigās atlaida – riepas beidzās, kamēr Horhe un Yamaha jau testos bija jaudzīgāki pret riepām sacīkšu režīmā.
nezinu, uzskatu ka seit klust tas pats stulbums kas F1 kada interese ir ka tur sac taisit riepas kuras nodilst tik atri, ja interesanti jo sacikstes beigas stiprie visi dabun bremzet un uzvar tas kurs braucis visu gonku pusgaze, ta jau nevar atrast labako brauceju, bet uzvar tie saudzigakie, manuprat ar sim riepas cakaresanam visas tas sacensibas klust ar vien besigakas…
Elmār, ir jau nu gan atšķirība no F1. Kaut vai tā, ka F1 ir 4 riteņi un yos salīdzinoši var pārvaldīt būtībā jebkurš normāls čalis, kas ir ir gonkojis un kuram ir daudz naudas, lai nopirktu vietu komandā, bet MotoGP ritrņi ir tikai 2 un diemžēl kurš katrs nav spējīgs tos pārvaldīt, pat ne tie, kam daudz naudas, tā kā vairāk vai mazāk motogoinščika talantas šeit IR vajadzīgs. Riepas? Nu nedomāju, ka ir tik traki, kaut vai paskatoties uz to pašu Tech 3. Viņi visis sacīkstes gaitā vairāk par 2 metriem viens no otra neatrāvās un arī citi tml. To pašu varu teikt par pieminēto pirmo trijnieku – tie pusgāzē braucēji tur pat jau vien aizmugurē visu laiku sēdēja Stouneram (20 m?)… Tā kā… Domāju, ka Stouners drusku vēl līdz galam nav sagatavojies sezonai izturībā – tas ir ticamāk…:)
da labi riepas. ar riepām jāmāk apieties lai arī kādas tās ir. visiem tās ir vienādas. prieks par Heidenu īstenībā lai arī vieta nav tā augstākā