Kamēr Formulā 1 “Lotus” komanda dzer pjedestāla šampanieti, citās jomās “Lotus” publicitāte ir vērtējama ar mīnuss zīmi.

“F1LV

Formulā 1 viss kārtībā

“Lotus” dubultais pjedestāls Bahreinā nav one-hit wonder – tā paziņoja vienības vadītājs Ēriks Buljē, kurš ir pārliecināts, ka tagad viņa vienības piloti spēs būt ātri jebkurā trasē.

Jau pēc snieguma drupačām pirmajos trijos posmos varēja noprast, ka “Lotus” slēpjas nepiepildīts potenciāls, kuru beidzot izdevās realizēt Bahreinā un Kimi Raikonens izcīnīja otro vietu, kamēr Romēns Grožāns palika trešais. Turklāt Kimi Raikonens bija vienīgais, kas uzsāka reālu uzbrukumu Sebastiana Fetela līderpozīcijai, tomēr somu pilotam dēļ riepu situācijas bija tikai viens ne īpaši labi sagatavots mēģinājums un tāpēc šoreiz bija jāsamierinās ar otro vietu.

Tostarp komandas vadība ar Ēriku Buljē un Alanu Premā priekšgalā atzina, ka jau pirmajās sacīkstēs bija iespējas panākumiem, tomēr dažādu kļūdu dēļ tie netika gūti un tas radījis vienība nevajadzīgu spriedzi.

IndyCar sērijās apkaunojums

Jā, tiem, kas nebija pamanījuši, – “Lotus Group” šajā sezonā savu logo ir centušies iebīdīt gandrīz visu līmeņu starptautiskās autosacīkstēs – arī Indycar (vēl arī GT sacīkstēs un GP2). Taču tāda stratēģija reti ir veiksmīga un IndyCar projekts jau piedzīvo pirmos nopietnos klupienus.

Jau pēc pirmajiem IndyCar posmiem bija skaidrs, ka “Lotus” nodrošinātais motors nav konkurētspējīgs ar “Honda” un pat “Chevrolet”, tāpēc divu komandu (“Bryan Herta Autosport” un “Dreyer & Reinbold”) atteikšanās to turpmāk izmantot nav liels pārsteigums.

“”Lotus” IndyCar čempionātā vienmēr būs Dāvida cīņa pret Goliātu,” paziņoja “Lotus Group” motoru sporta vadītājs Klaudio Berro. “Mēs vienmēr būsim britu sporta auto kompānija, kas ražo dažiem un nav domāta visiem. Klientu skaita samazināšanās IndyCar ļaus mums koncentrēties uz snieguma uzlabojumu un konkurentu panākšanu.”

Tagad radušās šaubas arī par izbazūnēto Žana Alezī startu Indianapolisā ar “Lotus” atbalstu, jo nesen parādījās ziņas, ka nav atrasts papildus finansējums, lai francūzim izkārtotu papildus pilota vietu. Tomēr šeit pastāv cerība, ka viss nokārtosies un bijušais F1 pilots 47 gadu vecumā tiks pie Indy500 debijas.

Šaubīgais uzņēmums “Lotus Group”

Problēmas visos līmeņos ar “Lotus” sākās gandrīz uzreiz, kā tika paziņots par šī vārda atgriešanos Formulā 1. Vispirms Formula 1 līdzjutējiem nācās mēģināt izprast, kura tad ir īstā “Lotus” komanda – Tonija Fernandesa privātā vienība vai “Proton” kompānijas atbalstītā, bet vēl zem “Renault” karoga startējošā komanda.

“Lotus Group” izpilddirektors Denijs Bahars dēļ saviem ambiciozajiem projektiem un brīžiem nekorektās darījumu risināšanas dēļ Formula 1 aprindās ir ieguvis nelāgu slavu. Plūkšanās ar Fernandesu ir galā (naids ne), bet problēmas turpinās.

Nedēļā pirms Bahreinas GP no “Lotus” puses parādījās vairāki dīvaini paziņojumi, kas lika domāt, ka finansiālā situācija nav spoža uzņēmumā un tas vairs nevar barot daudzos motoru sporta projektus, lai gan “paliek uzticīgs Formula 1 komandas partneris”.

Šobrīd jaunākās ziņas ir tādas, ka F1 vienības boss Džerards Lopess pats ir gatavs iegādāties “Group Lotus”, kas bāzējas Norfolkā, lai pieliktu punktu bezjēdzībai un pats nodarbotos ar autobūves kompānijas attīstību. “Lotus” F1 komanda nodrošina nopietnu (30-40 miljoni USD gadā vērtībā) mārketinga platformu kompānijai, tomēr tam šobrīd nav lielas jēgas, jo “Lotus Group” nenotiek nekāda attīstība, kamēr tās mātes uzņēmumā “Proton” notiek pārpirkšanas process. Līdz ar to pēdējā nodaļa šajā stāstā vēl nav uzrakstīta.

1 KOMENTĀRS

  1. Ja godīgi, sen jau gaidīju šitādu rakstu. Youtūbā var redzēt raidījumu “National Geographics, Megafactories, Lotus Evora”. Tur arī Bahars spīd. Viss, ko viņš dara, iesākas ar izšķērdību. Piemēram, Evora virsbūve tiek gatavota no ogļšķiedras. Pat Ferrari 458 modelim izmanto alumīniju, lai ietaupītu izmaksas, bet viņi kaut kādai štrunta kupejai liek ogļšķiedru. Nu nezin, cik ilgi tas F1 projekts turpināsies, bet kaut kāds lūzuma punkts jau vienreiz būs.