Vai Formula 1 nav pārāk aizrāvusies ar drošības standartu uzlabošanu un tā rezultātā zaudē svarīgu šova sastāvdaļu?
Iepriekšējā nedēļā rakstīju par FIA izmēģinājumiem pilota drošības uzlabošanai, tomēr tā rezultātā F1 mašīnas izskatītos briesmīgi. Tieši laikā parādījās arī Sera Stirlinga Mosa intervija par šo tēmu.
Sirlings Moss F1 sacīkstēs sāka piedalīties vēl 50-tajos gados, kad nāve autosacīkstēs bija gluži vai ikdienišķa parādība. Brits uzskata, ka mūsdienās Formula 1 nav bīstamāka par futbolu un tā dēļ ir zaudējusi daļu no savas bīstamās pievilcības.
“Tieši briesmas bija tās, kas to laiku sacīkstes padarīja aizraujošākas par mūsdienu sacensībām,” paziņoja 82 gadus vecais Moss intervijā “Motorline”. “Briesmās slēpās pievilcība. Motoru sports bija ļoti bīstams un visi jaunieši vēlējās izbaudīt kaut ko aizraujošu.”
“Toreiz es par risku nedomāju vispār, tikai vēlējos atkal un atkal izjust to sajūtu, kad pilotēju formulu cik ātri vien iespējams,” turpināja Moss, kurš F1 aizvadīja 67 sacīkstes un izcīnīja 16 uzvaras. “Tagad F1 ir kļuvis par ļoti drošu sporta veidu – tas nav bīstamāks par futbolu. Tas ir fantastiski – mašīnas var izturēt neiedomajamus triecienus un šajā jomā panākts milzīgs process.”
“Tomēr laiki ir mainījušies – mūsdienās sportistu nāve sacensībās ir pilnīgi nepieņemama,” atzina Moss, kurš četras reizes (1955.-1958.gadam) kļuva par vicečempionu. “Pēc kara gados autosportista bojāeja arī bija briesmīgs notikums, tomēr tā nebija nepieņemama parādība. Šodien tas vairs nav pieņemami.”
Moss piedāvā tikt vaļā no vairākām modernajām trasēm un milzīgajām drošības joslām, jo tās piedod pilotu kļūdas un neļauj izpausties labākajiem.
“Es domāju, ka mūsdienās Formula 1 būtu aizraujošāka, ja gar trases malām visā garumā būtu uzbūvētas sienas,” atzina Moss, kura karjera aprāvās 1962.gadā, kad viņš guva smagu traumu Godvudā un vairāk kā mēnesi pavadīja komā. “Tad mēs redzētu, cik patiesībā labi ir mūsu piloti.”
Jūbūvē… Jauns vārds vai kā? 😀
patīk man šitais džeks!
Nevaru gan tā piekrist par tām apmalēm, jo Valencijā, Kanādā un Monako jau tā ir. Bet daļa taisnības ir, vajag savādākus trases zīmējumus nevis tilkes “stop&go”
…nez, kā piecdesmitajos bija ar apdrošināšanu?
par betona sienaam nepiekriitu. taadaas trasees visi brauc vilcieninjaa un apdziishanas ir retums.
Par trasēm Moss vienkārši izteicās pārāk vienpusēji, pieminot apmales, bet aizmirstot ātros pagriezienus. 82 gadi tomēr 😀
Taču konceptuāli viņam viennozīmīga taisnība!