Pagājušās nedēļas nogalē notikušajā “Monster Energy Grand Prix de France” kārtējā posmā, kurš notika leģendārajā Lemānas trasē, galvenais sacensību varonis izrādījās deviņkārtējais pasaules čempions Valentīno Rosi, no septītās starta vietas spēdams izcīnīt vietu uz goda pjedestāla otrā augstākā pakāpiena. Lielā mērā par to parūpējās sliktie un vēsie laika apstākļi, jo praktiski visu dienu lija lietus.

Otrs “Ducati” pilots Nikijs Haidens, pēc ne visai veiksmīgā sacīkšu sākuma spēja finišēt sestajā vietā. Startējot no septītās vietas Valentīno Rosi jau trīs apļu laikā spēja pakāpties līdz trešajai pozīcijai un tajā brīdī itālim pietuvojās abi “Tech3” piloti Andrea Doviciozo un Kals Kračlovs, uzsākdami cīņu par trešo pozīciju ar Rosi. Viņš palielināja savu tempu kad līdz sacīkstes finišam bija palikuši vien septiņi apļi, uzstādot ātrāko apli un pietuvojoties otrajā vietā esošajam Keisijam Stouneram, kuru Rosi apdzina vien pēdējā aplī. Šis iespaidīgais Rosi finišs aiz Lemānas GP uzvarētāja Horhes Lorenco no “Yamaha” ir viņa labākais rezultāts divu sezonu laikā, kopš ir uzsākta sadarbības ar “Ducati”.

“F1LV

 

Haidens bija starp tiem braucējiem, kuram slapjajā trasē izslīdēja riepas tūlīt jau pēc starta, tomēr viņš spēja noturēties trasē un smagi strādājot visas sacīkstes gaitā, iespējams ir sasniedzis savu šī brīža gada labāko rezultātu.

“Es esmu ļoti, ļoti laimīgs. Mēs zinājām, ka šī mums ir īpaša iespēja šodien šajos laika apstākļos, tāpēc es centos braukt perfekti un nezaudēt savu tempu,” pēc sacensībām pauž Rosi. Turpinot dalīties ar saviem iespaidiem viņš saka: “Starts man izdevās ļoti labs un tas uz reiz ļāva pakāpties par dažām vietām. Es apdzinu abus “Tech3” un nonācu pozīcijā aiz Stounera. Biju gatavs sacensties arī ar viņa uzstādīto tempu, bet tad mans vizieris sāka aizmigloties, kas ierobežoja redzamību un tas man lika samazināt tempu uz pāris apļiem, līdz es spēju mazliet pavērt savu vizieri, bet tad jau man bija jāuzsāk cīņa ar Kalu un “Dovī” no “Tech3″. Tad, kad es sapratu, ka es varu braukt vēl ātrāk un varu panākt Stuneru, es sakoncentrējos tieši šim mērķim. Tā bija patiešām laba sacīkste, jauka un jautra cīņa, kas izvērsās starp mani un Stouneru pēdējos apļos. Es to pilnībā izbaudīju un es esmu laimīgs par savu komandu, kas ir tik smagi strādājuši priekš manis. Tagad mums ir jāturpina darīt viss, lai mēs varētu būt konkurētspējīgi arī sausā trasē. Jau Portugālē mēs esam atraduši labu bāzi uz kā pamata varam turpināt attīstīt spēkratus, jo jau tur uzstādītais rezultāts nebija tik slikts, bet ne tik labs kā slapjā trasē. Tagad mans mērķis ir spert nākošo soli uz priekšu un uzlabot savu rezultātu vēl par dažām desmitdaļām sekunžu.”

Savukārt Nikijs Haidens savu sniegumu komentē sekojoši: “Acīmredzot kaut kas nav bijis kārtībā ar trases iekšmalu tūlīt pēc starta, jo katrs, kurš šo daļu šķērsoja vai nu krita, vai arī gandrīz nokrita. Mans starts izdevās patiešam labs, bet tad, kad biju gatavs jau pārslēgties uz otro pārnesumu – riepa pilnībā kaut kur zaudēja saķeri un mocis sāka “peldēt”. Pēc tam es iestrēgu starp citiem pilotiem pa vidu un dažus nākošos apļus sev priekšā neredzēju praktiski neko. Tikko kā es tiku garām dažiem pilotiem un man priekšā atbrīvojās trase – mans sacīkšu ritms nemaz nebija tik slikts. Es pietuvojos Bradlam un Pedrosam par divām sekundēm, es gandrīz piedzīvoju kritienu un man atkal nācās visu sākt no jauna. Līdz beigām es pietuvojos Bradlam, bet tā arī neko vairāk izdarīt nevarēju. Tas nomāc, jo mums tiešām bija labi sgatavoti spēkrati priekš slapjās sacīkstes. Es zinu, ka mums bija daudz lielāks potenciāls nekā tikai sestā vieta, bet starts visu sabojāja. Apsveicu komandu par pjedestālu – viņi noteikti to bija pelnījuši.”

“Ducati” komandas menedžeris Vittoriano Guareschi komentējot komandas sniegumu saka: “Mēs esam ļoti apmierināti ar Valentīno pjedestālu, ko viņš izcīnīja brīnišķīgā sacīkstē. Tas arī kopumā atspoguļo komandas lielisko darbu visu nedēļas nogali. Paldies ik vienam kurš palika mājās un smagi strādāja, lai risinātu visas sīkās problēmas, kas viena pēc otras parādās, tāpat arī saprotams ir tas, ka mums ir jāstrādā vēl vairāk, lai tās atrisinātu un novērstu pavisam. Mēs esam labi pastrādājuši pie šasijas un tagad ķersimies klāt arī citām svarīgām motocikla komponentēm. Ļoti žēl par Nikiju, kuram neveiksmīgā starta dēļ sacīkste neizdevās tā kā bija cerēts. Neskatoties uz braukšanu labā tempā, viņš nebija spējīgs pakāpties augstāk par sesto vietu. Jebkurā gadījumā Nikijs mums parādīja to, ka viņš, tāpat kā Vale un tāpat kā jebkurš “Ducati” komandas darbinieks, nekad nepadodas.”