 “Red Bull” sniegums pēdējā posmā Valensijā liecina, ka komanda ir veikusi, iespējams, izšķirošo izrāvienu tehniskās attīstības sāncensībā.
“Red Bull” sniegums pēdējā posmā Valensijā liecina, ka komanda ir veikusi, iespējams, izšķirošo izrāvienu tehniskās attīstības sāncensībā.
Eiropas GP laikā Valensijas trasē mēs visi kļuvām liecinieki “Red Bull” straujajam progresam pateicoties jaunajiem uzlabojumiem, kas jau ir nodēvēti par ‘D-versijas’ modeli.
Sebastians Fetels ar šo formulu izcīnīja šai sezonai neierasti pārliecinošu uzvaru kvalifikācijā, kad par 0,334 sekundēm apsteidza Luisu Hamiltonu un svētdien pārliecinoši kontrolēja sacīkstes gaitu līdz drošības mašīnas periodam un vēlāk sekojošai problēmai ar “Renault” dzinēja pārkarsušo ģeneratoru.
Tas viss norāda uz to, ka turpmākajos posmos tieši “Red Bull” būs favorīti un komanda, kuru centīsies pārspēt citi konkurenti. Kur tad tik ‘pēkšņi’ “Red Bull” ieguva šo pārsvaru? Atbilde kārtējo rezi meklējama mašīnas aizmugurējās daļas aerodinamikā.
Pēc tam, kad aizliedza “Red Bull” iepriekšējo trumpi – izplūdes gāzu un aizmugurējā difuzora mijiedarbības sistēmu, Adrians Ņūvejs jau uz ziemas testiem nāca klajā ar vairākām idejām, kā pēc iespējas lielāku gaisa plūsmu novadīt zem mašīnas aizmugurējās daļas, lai atgūtu kaut daļu zaudētā piespiedējspēka. Šie risinājumi un sistēmas bija pietiekami sarežģītas, lai kombinācijā ar jūtīgajām “Pirelli” riepām komanda nevarētu uzreiz izprast to ietekmi un spēt tās iegrožot. Tikai uz astoto čempionāta posmu “Red Bull” ieradās jau ar krietni lielāku zināšanu bagāžu un uzlabotu ‘D-versiju’, kas kā izrādās deva rezultātus.

Runa ir par īpašu gaisa kanālu mašīnas aizmugurē zem sānu pontonu aizmugurējās daļas un virs formulas grīdas (skatīt attēlu). Kā raksta “Autosport” žurnāla tehniskais eksperts Garijs Andersonas, tad jaunā versijā šī tuneļa sienas ir vairāk nosegtas un izmainīta arī šī kanāla forma. Tunelis ir savienots ar mašīnas aizmugures apakšas centrālo daļu, kur zema gaisa spiediena apgabals ‘iesūc’ gaisa plūsmu caur šo kanālu. Savukārt gaisa plūsma pāri sānu pontoniem, pastiprināta ar izplūdes gāzu karsto plūsmu, tiek novirzīta difuzora malās kur noslēdz šo zema spiediena gaisa apgabalu. Tas ļauj komandai iegūt stabilāku piespiedējspēka līmeni, kas nav tik ļoti atkarīgs no ātruma izmaiņām vai izplūdes gāzu plūsmas intensitātes.
“”Red Bull”, ko mēs redzējām Valensijā, ir nenoliedzami ātrākā formula šobrīd,” atzina “Ferrari” boss Stefano Domenikalli. “Sacīkstē Fetels pārliecinoši bija vadībā un ātrums bija stabils. Viņi ir ļoti ievērojami uzlabojuši formulu – to mēs varējām konstatēt jau pēc kvalifikācijas trešās kārtas.”
Tagad nākamajam posmam Silverstonā vajadzētu dot pirmo atbildi uz jautājumu par to vai šis “Red Bull” pārsvars saglabāsies un Fetels arī turpmākajos posmos būs favorīts uz uzvaru. Silverstona būs kā radīta “Red Bull” ‘D-versijas’ modelim, jo trasē ir daudz gari liela ātruma līkumi, kur aerodinamiski spēcīgām mašīnām ir visas iespējas izvērsties.




