Romēna Grožāna diskvalifikācija neatstāj “Lotus” komandai daudz laika meklēt aizstājēju uz Moncas sacīksti.

“F1LV

Grožāna diskvalifikācija ir pirmais gadījums kopš 1994.gada, kad uz sacīksti malā tiek atstāts kāds pilots (nevis komanda). Toreiz Mihaels Šūmahers veica vairākus pārkāpumus (apdzina pole īpašnieku Hilu iesildīšanās aplī, ignorēja sodu un vēlāk arī melno karogu) Lielbritānijas GP laikā un tika diskvalificēts uz diviem posmiem – Itālijas GP un Portugāles GP.

Tostarp šobrīd aktuālāks ir cits jautājums – kurš būs Grožāna aizstājējs “Lotus” vienībā uz Itālijas GP un kādu stratēģiju vajadzētu piekopt komandai: dot iespēju kādam no jaunajiem pilotiem, kuru netrūkst Ērika Buljē vadītajā “Gravity Sports” pilotu akadēmijā, vai arī izvēlēties pieredzējušu pilotu, kurš varētu gūt punktus konstruktoru kausā?

Pirmais rindā noteikti ir beļģis Žeroms D’Ambrosio, kurš pērn startēja “Marussia” komandā un ir “Lotus” komandas trešais pilots, kā arī “Gravity Sports” akadēmijas dalībnieks. Šogad D’Ambrosio ir bez sacīkšu pieredzes, tomēr viņš vēl pērn brauca ar F1 mašīnu Moncas trasē.

Tāpat ir izskanējušas baumas par citiem iespējamiem aizvietotājiem – Valteri Botass (“Williams” trešais pilots), Sebastians Buemī (“Red Bull” rezervists), Žils Bjanki (“Force India” rezervists un “Ferrari” akadēmijas dalībnieks). Tāpat pastāv iespēja, ka pie F1 stūres uz vienu posmu šogad varētu atgriezties Adrians Zutils vai Haime Algersuari, kuri abi meklē iespēju nākamajā gadā atkal startēt Formulā 1.

Pastāv arī iespēja, ka komanda izvēlēsies kādu no izteiktiem Moncas trases speciālistiem: Luku Filipi vai Džordžio Pantāno, lai gan abiem pieredze pie F1 mašīnas stūres ir ļoti ierobežota.

Ņemot vērā to, cik maz laika atlicis līdz ir Itālijas GP, “Lotus” komandai vienkāršākais variants noteikti būtu D’Ambrosio, ar kuru nav nepieciešams kārtot papildus juridiskas formalitātes.