Cīņa par čempiona titulu atlikušajā sezonā notiks starp Fernando Alonso un Sebastianu Fetelu, uzskata “McLaren” pilots Džensons Batons.
Fetels ar uzvaru Singapūrā pietuvojās kopvērtējumā Alonso līdz 29 punktiem, kamēr Batons, kurš finišēja otrais, no līdera atpaliek 75 punktus. Batona komandas biedrs Luiss Hamiltons, kurš izstājās esot vadībā Singapūras GP, Alonso zaudē 52 punktus.
“Šobrīd kādam būs grūti noķert Alonso, ja neskaitām Sebu (Sebastianu Fetelu),” Batons skaidroja intervijā BBC. “Cīņa par titulu ir starp viņiem abiem – mums pārējiem ir liels punktu deficīts, lai gan priekšā vēl tāls ceļš līdz čempionāta izskaņai.”
Atlikušajos sešos posmos viens pilots var izcīnīt maksimums 150 punktus. Tieši Fernando Alonso stabilitāte ir ļāvusi viņam noturēt līderpozīciju kopvērtējumā. Trešā vieta Singapūrā bija Alonso septītais pjedestāls pēdējos desmit posmos un spānis ir izstājies tikai vienu reizi – Spa trasē, kad viņu no trases izsita Romēns Grožāns.
Tostarp iepriekš tuvākais Alonso sekotājs kopvērtējumā Luiss Hamiltons ir iztājies trīs reizes pēdējos piecos posmos, kamēr Fetels un Batons nesasniedza finišu iepriekšējā posmā Itālijā.
“Tas parāda, ka vienai neveiksmīgai sacīkstei ir ļoti liela nozīme,” turpināja Batons. “Alonso tas piemeklēja Spa, Luisu Spa un Singapūrā, bet Sebu un mani Moncā. Bez stabilitātes ir grūti sadeldēt lielu deficītu kopvērtējumā.”
Tostarp Luiss Hamiltons, kurš Singapūrā izstājās pārnesumu kārbas defekta dēļ, ir paziņojis, ka nepadodas un centīsies izcīnīt uzvaras visos sešos pēdējos psomos. Arī “McLaren” boss Martins Vitmāršs ir atzinis, ka Batonam iespējams ir pienācis laiks upurēt savas niecīgās izredzes kopvērtējumā, lai palīdzētu savam komandas biedram cīņā par titulu.
“Mums ar Džensonu bija saruna par šo tematu – viņš pats par to ieminējās,” skaidroja Vitmāršs. “Viņš ir komandas spēlētājs, taču es nekad nelūgtu viņam upurēt savu pozīciju – ja kas tāds tiks darīts, tad tā būs viņa paša iniciatīva. Ja viņš vēlas darīt to, kas palīdzētu komandai, tad tā ir viņa paša izvēle.”
Man nekas nebūtu pret ja Alonso kļūtu par čempionu, viņš to būtu pelnījis. Taču kaut kā negribas ticēt, ka viņš šādā pašā garā spēs nobraukt visu atlikušo sezonu, visu laiku turpinot finišēt punktos. Hamiltonu, Fettelu, Batonu visu laiku vajā neveiksmes. Alonso tiek sveikā cauri. Dzīvei ir tendence visu nolīdzināt. Vēsture rāda, ka tomēr agrāk vai vēlāk veiksme uzgriež muguru arī tiem, kas itkā visu sezonu droši gājuši pēc titula. 2007 gadā mclaren piloti pazaudēja titulu pēdējos metros, 2010 gadā Alonso pazaudēja titulu Fettelam kurš sezonas gaitā izstājās katrā trešājā sacīkstē. Agrāk vai vēlāk arī šiem veiksminiekiem, kam visu sezonu fortūna ir stāvējusi klāt, kaut kas neparedzēts notiek.
Vai kāds varēja iedomāties, ka Hamis izstāsies 3 posmos no 5? Un šajos gadījumos nav runa par pilota meistarību vai kļūdām, bet gan vienkārši par neveiksmēm. Tas, ka Alonso veicās līdz šim nenozīmē, ka šis handikaps, ko viņš iekrājis pār Fettelu un Alonso nebūs jāatdod pēdējo sešu posmu laikā. Un kā jau minēju, tam nav nekāda sakara ar pilota meistarību. Tikai veiksme.
let’s wait and see
bija kaut kaada aptauja pirms kaada laik no kkaada globala a-sporta meedija, kurs pilots/tiims vinnes chempionaatu? es toreiz nobalsoju par Zebastiaanu un RBR.
Singapuuras rezultaats it kaa atlauj cereet, ka nebija galiigi garaam mineejums 😉
Alonso ir stabils un aatrs. bet Fetels ir izslaapis peec uzvaraam. turu iikshkjus par Sebinaatoru un vinja fortuunaam!