Foto: McLaren

Luisa Hamiltona lēmums pievienoties “Mercedes” komandai bija zināms šoks Formula 1 pasaulei un arī bijušie F1 čempioni ir dažādās domās par šī lēmuma pareizību.

Ļoti pozitīvi par Hamiltona lēmumu ir izteicies Nikijs Lauda, kurš gan šajā darījumā bija tieši iesaistīts, jo “Mercedes” komanda ir nolīgusi trīskārtējo pasaules čempionu, lai tas risinātu pārrunas vienības vārdā ar pilotiem un Berniju Eklstonu.

Kamēr “McLaren” boss Martins Vitmāršs atklāti atzina, ka Hamiltona pievienošanās “Mercedes” ir britu pilota kļūda, Lauda paziņoja, ka pēc pirmās sarunas ar Hamiltonu viņš sapratis, ka Hamiltons vēlas pārmaiņas un jaunu izaicinājumu, ko var nodrošināt tieši “Mercedes” komanda.

“Es runāju ar viņu vairākas reizes, taču man Luiss īpaši nebija jāpārliecina,” paziņoja Lauda intervijā “BBC Radio 5 Live”. “Viņam bija skaidra vīzija par to, ko viņš vēlas un man nenācās viņu pārliecināt. Mani iespaidoja viņa pieeja – ļoti pragmatiska, pilnīgi bez emocijām. Es argumentēju ar to, ka jaunu izaicinājumu viņš varēs atrast tieši “Mercedes” komandā, kur Mihaels Šūmahers trīs gados nespēja pacelties līdz virsotnei. Ja Luisam izdosies jau nākamajā gadā sasniegt labākus rezultātus, tas ievērojami cels viņa vērtību cilvēku acīs un visi vērtēs viņu augstāk nekā šobrīd.”

“Es viņu pilnībā izpratu,” turpināja Lauda. “Ja pilots sešus gadus ir vienā komandā un ar tiem pašiem cilvēkiem, tad viss kļūst pārāk pierasts un ikdienišķs. Viņš ir izcīnījis titulu un uzvarējis daudz sacīkstes, bet tagad viņam vajadzīgs jauns izaicinājums, citi cilvēki apkārt un iespēja apgūt citas darba metodes – tieši tas Luisu interesēja visvairāk.”

“Es domāju, ka pat sliktā mašīnā Luiss ir labākais pilots pasaulē, viņš nezina, kas ir kompromiss” skaidroja austrietis, kuram būs jāturpina strādāt ar Hamiltonu nākamajā sezonā. “Es varu teikt, ka jau nākamajā sezonā ar Luisa ienāšanu “Mercedes” mašīna kļūst ievērojami ātrāka. Turklāt komandā starp pilotiem nebūs pirmā un otrā numura. Komandai ir pietiekami daudz naudas, lai tā varētu sagatavot divas līdzvērtīgas mašīnas un es tiešām vēlos redzēt kā Luiss un Niko liks viens otram braukt ātrāk – tieši tas šobrīd ir vajadzīgs “Mercedes”.”

Tostarp pavisam citās domās par Luisa Hamiltona pāreju uz “Mercedes” ir Sers Džekijs Stjuarts, kurš “McLaren” pamešanu no britu pilota puses uzskatīja par atklātu nodevību.

“Viņš nebūtu tur, kur it tagad bez “McLaren” komandas,” skaidroja trīskārtējais pasaules čempions. “”McLaren” vienībai ir viss – resursi, pieredze un zināšanas. Ja es būtu Luiss, noteikti paliktu Vokingas komandā. Turklāt pastāv tāds jēdziens, kā lojalitāte.”

“”McLaren” komanda jau ļoti daudzus gadus ir vadošajās vietās Formulā 1 un tā ir ideāla vieta pilotam – es nevaru iedomāties vēl izdevīgāku vietu, kur aizvadīt lielāko daļu savas karjeras,” turpināja Stjuarts. “Luisam ļoti paveicās, ka viņš nokļuva šajā komandā – tur viņš nopelnīja lielu naudu un kļuva slavens, taču tas viss ir komandas nopelns, jo tā deva iespēju attīstīties, progresēt un izaugt par satriecošu pilotu, kāds viņš ir šobrīd.”

Atgādināšu, ka Luisa Hamiltona alga “Mercedes” komandā būs 60 miljoni sterliņu mārciņu uz trim gadiem, lai gan pēdējā brīdī arī “McLaren” komanda esot piedāvājuši ļoti līdzīgu algu, brits nolēma pamest Vokingas komandu. “Mercedes” komandā Hamiltons nomainīs Mihaelu Šūmaheru, kurš līdzšinējos trīs gados pelnīja 10 miljonus sterliņu mārciņu gadā, tomēr nespēja gūt vērā ņemamus rezultātus – viņa labākie sasniegumi ir ātrākais aplis kvalifikācijā šogad Monako un trešā vieta šī gada Valensijas GP posmā.

1 KOMENTĀRS

  1. Nu nezinu, man jau liekas, ka arī paši Mclaren ir ieguvēji no šāda attīstības scenārija. Vodofone itkā neesot plānojuši turpināt sadarbību ar Mclaren, komandai vajadzēja atrast jaunu ģenerālsponsoru. Viņi to ir atraduši TelMex izskatā. Skaidrs, ka paliekot Hamiltonam viņi TelMex nedabūtu. Vai viņiem izdotos atrast ko līdzvērtīgu?
    Kas attiecas uz lojalitāti. Jā, tā ir svarīga lieta un nešaubos, ka Hamiltonam būs grūti aiziet no komandas, kas viņu ir izaudzinājusi, taču viņš ir sacīkšu pilots kurš grib izcīnīt tiulus nevis vienkārši aizvadīt karjeru F1. Tas nav tas pats, kas ja piemēram HRT izaudzinātu kādu pilotu un viņš vienu dienu pārietu uz Marrusia. Šeit likmes ir daudz augstākas.
    Pieradumam ir liels spēks un tas bieži vien cilvēkus iemidzina un ieved apātijā.

    • Domā? Vispār McLaren tagad varētu būt baigās dilemmas priekšā. No vienas puses – jā – kāpēc gan jāstrādā uz ‘nodevēju’? No otras puses būtu muļķīgi tagad vairs necīnīties par 100%, jo, kas zina, vai nākamajās sezonās būs iespēja. Nākošgad sastāvā neprognozējamais Batons un jaunulis Peress, bet aiznākamgad tā jauno dzinēju epopeja…

  2. Hamiltona aiziešana no makiem – nezinu, vai tā viennozīmīgi sauktu par kļūdu. kaut vai no radiosarunām sacīkstēs manāms, ka reizēm nesaprotas ar komandu; un makiem šī tiešām nav labākā sezona, kas droši vien licis vilties arī Hamiltonam. var jau būt, ka tur tiešām cilvēki tik apvainojušies viens uz otru, ka tā lieta vienkārši vairs nestrādā.

    par jaunās komandas izvēli gan var uzdot jautājumus. nedomāju, ka meršu piloti šosezon var justies apmierināti ar komandu. ja nu vienīgi tiešām cer uz to, ka veiksmīgi pielāgosies jaunajiem dzinēju noteikumiem.

  3. Vēl viena versija par Hamiltona un McLaren šķiršanos varētu būt “mātes un dēla” komplekss. McLaren auklēja Hamiltonu kopš 13 gadu vecuma un teica kur jābrauc, kā jāstartē, kas jārunā – Luiss arī visu to uzcītīgi darīja. Neatgādina mātes un dēla attiecības. Bet cik tad ilgi var – dēls ir izaudzis un grib iet prom no mājām. Iespējams Mercedes Hamiltonam būs kā svaiga gaisa šalts, jo McLaren viņš bija ‘bērns’, kam jāpieņem visi ‘vecāku’ norādījumi – sākot no mašīnas regulējumiem, beidzot ar personīgo sponsoru izvēli.

  4. Jau vairākos komentāros izteicos, ka mana mīluļa Hamiltona pāriešana uz meršiem man ir ļoti sāpīga. Uzskatu, ka viņš iegūs tikai lielāku naudu, bet ne uzvaras. Manuprāt Mclaren ir klasi augstāki par Mercedes. Kaut arī jāatzīst, ka apnikuši McLaren tehniskie bojājumi un vairākkārtīgās problēmas boksos. Bet tādas pašas problēmas šogad ir arī meršiem (izņemot boksus). Uzskatu, ka tas bija Hamiltona (iespējams) viskļūdainākais lēmums viņa karjerā.

    • Gribētu redzēt kā tu varētu drošu sirdi atteikties no vairākiem desmitiem miljonu 😀
      Kas attiecas uz mercedess spēku, tad tā ir laba komanda, kurai vienkārši trūkst līdera. Rosbergs ir par vāju lai izcīnītu titulus, bet Šūmahers… Šūmahers vienkārši ir jau sažuvis dārzenis.
      Ņem vērā, ka finansējums meršiem netrūks. baumoja, ka viņi varētu pamest F1, jo rezultātu nav. Ja Merši Hamim maksā tādu algu, tad jādomā, ka viņi neknapināsies un ieguldīs cik vajadzēs lai izcīnītu titulu jau nākamsezon.

      • Tu par šito esi drošs – “finansējums meršiem netrūks” ?

        HAM zuperstāra alga, no kuras savus procentus atskaita jumta kantoris ar nosaukumu XIX, ir viena lieta, kas ne obligāti nozīmē to, ka arī R&D departamanets tīmā ir “vesj pokritij zeļeņju, absoļutno vesj..”

      • UN, ļaunas mēles melš arī, ka nikijpele pac ar ‘rokas pasildīja’ pie šī transfēra darījuma