Dažu dienu laikā vadošās komandas paziņojušas par būtiskām izmaiņām to sastāvos un tas izraisījis jaunus jautājumus.

Luiss Hamiltons sezonas beigās pametīs “McLaren” un pievienosies “Mercedes”, atstājot bez darba Mihaelu Šūmaheru, kamēr “McLaren” nolēmuši dot iespēju jaunajam Serhio Peresam, kurš šobrīd pārstāv “Sauber”. Taču vēl ir daži ne mazāk svarīgi jautājumi, uz kuriem atbildes nezinām – ko nākošgad darīs Šūmahers un kurš aizstās Felipi Masu pie “Ferrari” stūres?

“F1LV

Ko meklē “Ferrari”?

Pēc tam, kad kārtējo sezonu Masa teju ikkatrā posmā (attiecība 1:13) zaudē komandas biedram Fernando Alonso, viņa vērtība līdzjutēju acīs ir nokritusies līdz zemākajam līmenim. Presē gan izskanējusi informācija, ka “Ferrari” tomēr izlēmuši dot brazīlietim astoto iespēju – tieši astoto sezonu viņš aizvadītu komandā, ja tā pagarinātu ar viņu līgumu. Taču Spānijas laikrakstam Marca komandas preses pārstāvis saka pretējo: “Tā nav taisnība! Nekādi līgumi vēl nav parakstīti.”

Itāļu “La Gazzetta dello Sport” tikmēr ziņo, ka uz Masas vietu kandidē pašreizējie “Force India” pārstāvji Niko Hilkenbergs un Pols di Resta, taču šveiciešu “Blick” rīcībā ir informācija, ka vismaz Hilkenbergs kandidē uz vietu arī “Sauber”, kas pēc sezonas zaudēs savu labāko pilotu Peresu. Nevajadzētu arī aizmirst par tādiem braucējiem kā Adrians Zutils, kuru tieši Hilkenbergs izstūma ārpus Formulas 1, kā arī Heiki Kovalainens, kurš no regulāra punktu guvēja šobrīd noslīdējis līdz braukšanai vienā no vājākajām komandām.

Vēl daži fakti par laimīgo Peresu, kurš tagad no pilnībā sponsorēta braucēja ir kļuvis par labi apmaksātu augsta līmeņa pilotu. “Auto Motor und Sport” raksta, ka Peress bijis arī “Mercedes” nometnes plānā kā B variants, ja gadījumā neizdotos vienoties ar Hamiltonu. Šūmahers bijis tikai trešais sarakstā… Turpmāk ar Peresu kopā strādās menedžeris Adrians Fernandess – bijušais formulu braucējs Ziemeļamerikas čempionātos. Nevar piemirst, ka Peress ilgu laiku tika minēts tieši kā “Ferrari” noskatītais jaunais talants, taču bija skaidrs, ka iespēja aizvietot Masu viņam netiks dota jau 2013. gadā.

Šūmahera divi varianti – “Sauber” vai “Ferrari”?

Pēc izmaiņām “McLaren” un “Mercedes” sastāvos loģiski intriģējošākais ir jautājums par Šūmahera nākotni. Vai septiņkārtējais F1 čempions vispār turpinās karjeru un ja tā notiks, kurai komandai pievienosies? Aizkulisēs tiek runāts, ka tieši “Sauber” būšot viņa nākamā mājvieta. Tālajā 1990. gadā viņš jau brauca “Sauber” rindās sportskāru sacensībās.

“Maza pelīte man ausī iečukstēja, ka Šūmahers varētu doties uz “Ferrari” komandu,” tikmēr avotam “RMC Sport” izteicies bijušais šīs vienības braucējs Patriks Tambejs, ne vienam vien šajā mirklī izsaucot sentimentālas atmiņas par vecajiem labajiem laikiem. “Iespējams, tas ir tikai dažu tifozi sapnis, taču kāpēc gan nē?”

Abi varianti šķiet mazliet neiespējami, vismaz teorētiski. Vai “Ferrari” vēl ir vajadzīgs 43 gadus vecs entuziasts, ja mērķis ir tikai un vienīgi uzvaras? Un vai Šūmahers gribētu braukt izteiktā vidusmēra privātkomandā, ja visa karjera pavadīta lielajās un spēcīgajās vienībās?

“Viss ir iespējams,” spekulācijas ap Šūmahera nākotni komentē viņa menedžera Sabīne Kēma, kas nesen tika pieķerta satiekamies ar “Sauber” vadību, vēsta portāls “motorsport.com”. “Nav tā, ka viņam nebūtu iespēju. Vienkārši vēl ir pāragri runāt par kaut ko konkrētu.”

Tikmēr Šūmja bijušais karjeras pieskatītājs Villijs Vēbers saka tā: “Ja es joprojām strādātu, nekavējoties kāptu mašīnā un brauktu uz Maranello, lai runātu ar Luku di Montedzimolo.”

Nikijs Lauda uzskata, ka Šūmahers vairs nav spējīgs regulāri pabraukt vadošo F1 pilotu ātrumā, tādēļ “Ferrari” nebūtu īsti derīgs, bet Alēns Prosts un Edijs Džodans domā, ka ļoti iespējama Šūmahera pievienošanās “Sauber”. Tas tādēļ, ka šobrīd Šūmahers brauc prieka pēc un kāpēc gan šo prieku negūt pārstāvot mazu komandu. Varbūt tā pat ir iespēja pierādīt ko tādu, ko lielajās komandās nemaz nav iespējams – triumfēt ar formulu, kas netiek uzskatīta par uzvarēt spējīgu?

1 KOMENTĀRS

  1. Manuprāt Šumim pēc viņa tagadējās braukšanas meistarības vieta Ferrari nekādi nepienākas. Domāju arī, ka komanda viņu neņems. Atliek tikai Sauber. Bet es tomēr gribētu, lai viņs vēl kādu gadu paliek F1. Kas attiecas uz Masu tad viņam redzu vietu labākajā gadījumā kartingos vai, piemēram, BMX (varēs tur par treneri paņemt Batonu).