Ar pārliecinošu Sebastiana Fetela uzvaru ir noslēdzies Japānas GP posms. Čempionāta līderis Fernando Alonso pēc sadursmes ar Kimi Raikonenu izstājās jau sacīkstes pirmajā līkumā.
Sacīkstes startā Fetels pārliecinoši noturēja pirmo pozīciju, kamēr otrajā vietā izvirzījās japānis Kamui Kobajaši. Tostarp Fernando Alonso bija iesaistīts cīņā ar Džensonu Batonu un Kimi Raikonenu, kuri ielenca “Ferrari” pilotu katrs no savas puses. Galarezultātā Raikonena “Lotus” priekšējais antispārns aizķēra Alonso aizmugurējo riteni un spānis ar pārdurtu riepu izstājās jau pirmajā līkumā.
“Sauber” komandas piloti atkal demonstrēja lielisku ātrumu – Serhio Peress trasē spēja apzīt Luisu Hamiltonu, tomēr vēlāk bija spiests izstāties, kad atkārtotā cīņā meksikānis izslīdēja no trases. Tostarp Kobajaši stabili turējās goda pjedestāla pozīcijās, lai gan boksu apmeklējumu laikā zaudēja otro vietu Felipem Masam, kurš Alonso prombūtnē vienatnē nesa “Ferrari” karogu.
Kobajaši pēdējo sacīkstes daļu spēja noturēt aiz sevis Džensonu Batonu, kurš šajā sacīkstē uzvarēja pērn. Tādejādi Kobajaši kļuva tikai par trešo japāņu pilotu aiz Aguri Suzuki un Takumas Sato, kas ir spējis kāpt uz goda pjedestāla.
Tostarp Fetels no saviem četriem startiem Suzukas trasē ir izcīnījis trīs uzvaras un šobrīd ar Alonso izstāšanos kopvērtējumā līderim ir pietuvojies līdz 4 punktu atstatumam.
Sacīkste – Japānas GP
V | No | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks | Startā | Punkti |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 53 | Winner | 1 | 25 |
2 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 53 | +20.6 secs | 10 | 18 |
3 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber-Ferrari | 53 | +24.5 secs | 3 | 15 |
4 | 3 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 53 | +25.0 secs | 8 | 12 |
5 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 53 | +46.4 secs | 9 | 10 |
6 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 53 | +50.4 secs | 7 | 8 |
7 | 12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 53 | +51.1 secs | 15 | 6 |
8 | 18 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 53 | +52.3 secs | 12 | 4 |
9 | 2 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 53 | +54.6 secs | 2 | 2 |
10 | 16 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 53 | +66.9 secs | 14 | 1 |
11 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 53 | +67.7 secs | 23 | |
12 | 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 53 | +83.4 secs | 11 | |
13 | 17 | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 53 | +88.6 secs | 19 | |
14 | 19 | Bruno Senna | Williams-Renault | 53 | +88.7 secs | 16 | |
15 | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham-Renault | 52 | +1 Lap | 17 | |
16 | 24 | Timo Glock | Marussia-Cosworth | 52 | +1 Lap | 18 | |
17 | 21 | Vitaly Petrov | Caterham-Renault | 52 | +1 Lap | 22 | |
18 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT-Cosworth | 52 | +1 Lap | 20 | |
19 | 10 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 51 | +2 Laps | 4 | |
Ret | 25 | Charles Pic | Marussia-Cosworth | 37 | +16 Laps | 21 | |
Ret | 23 | Narain Karthikeyan | HRT-Cosworth | 32 | +21 Laps | 24 | |
Ret | 15 | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | 18 | +35 Laps | 5 | |
Ret | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 0 | +53 Laps | 6 | |
Ret | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 0 | +53 Laps | 13 |
nu rekur ari Hamim ierieba tas ka pateica ka pariet uz mersiem, jo pirms viena posma maki teica ka atbalstis Hami lai vinetu un JB palidzes, seit JB vareja uztaisit rokadi un palidzetu vinam kopvertejuma, bet nepalidzeja…
Manuprāt, interesanta un negaidīta sacensība. Par Fetela uzvaru šaubu man nebija jau pēc treniņbraucieniem. Apbrīnojams ātrums Sauber un Ferrari formulām. McLaren tagad izskatās pēc ceturtās (varbūt trešās) ātrākās komandas. Varbūt tiešām nav tik ļoti jāpārdzīvo par mana Luisa aiziešanas no šīs komandas. Tikai kāpēc uz Mercedesu – meršiem joprojām nav ne mazākā progresa. Šumim joprojām ir iespēja pārdomāt un pievienoties ļoti progresējošajiem Sauber. Tagad par manu Hami. Uzskatu, ka viņa formulas regulējumi bija, pirmkārt, neliela komandas atriebība par tās pamešanu, otrkārt arī Luisa kļūda. Tomēr viņš no mašīnas izspieda, manuprāt, visu ko vien varēja. Brauca neparasti prātīgi. Žēl, ka nākamgad būs pat labi, ja viņs kaut reizi uzkāps uz goda pjedestāla. Bet cīņa par šī gada titulu ir atsākusies no jauna. Tas ir labi. Kaut kādīgi man nepatīk Alonso. Galvenais, ka intriga ir pieaugusi!
prieks par Zauberu podiumu, paareejais, kaa saka – normas robezhaas..
Sveiciens!
Līdz ar Alonso izstāšanos, gonka manās acīs mazliet zaudēja asumu. No 15 gonkām, abas Alonso izstāšanās ir bijušas atkarīgas no blakus apstākļiem, ne paša neizdarības dēļ. Žēl, bet kā pats teica tas ir auto sports, un šeit var notikt viss. Banāli! Alonso pēc izstāšanas: „5 great races coming! If the enemy thinks in the mountains, attack by sea, if they think in the sea, attack by the mountains” Domāju, atlikušās 5 gonkas būs bez kompromisu cīņa – spalvas putēs! Vēl viens interesants fakts – Alonso ir starp 4 pilotiem, kuri ir šogad startējuši, kurš nav nopelnījis ne vienu sodu. Uzvarētājs šajā kategorijā, protams, Maldonādo . Prieks par Kimi, jau 11 gonkas pēc kārtas, kurā ir finišējis punktos. Nebūtu Ķīnā Lotus pārrēķinājušies par Kimi riepu ilgmūžību, tad 2012.g sezonā būtu visās gonkās finišējis punktos. Abi ar Alonso stabilākie piloti 2012.gada sezonā, es pat teiktu, kopumā… Lai vai kā, bet iekšējā balss saka, ka Fetels tomēr uzvilks čempja cepuri arī šosezon. Tas ka buļļi izvilks konstruktora kausu, tas ir skaidrs, bet par pilota čempiona titulu būs vēl jāpacīnās. Pēdējie uzlabojumi (dubultā DRS sistēma) ir jūtams progress. Būs interesanti!
Fetels shodien pieteica sevi kaa nopietnu kandidaatu shii gada titulam. pirxts ir augstu gaisaa, taapat kaa moraale Red Bull garaazhaa.
tomeer nedomaaju ka atlikushajos posmos gaidaama viegla pastaiga pa rozhu daarzu. shogad speeku sameeri mainaas ik katraa posmaa. un naakamais posms Korejaa vispaar buus brauciens nezinaamajaa.
tagad ies karsti. Alonso vairs nevar atljauties pasazhiereet savu sarkano traktoru, un cereet uz liideru neveiksmeem un kljuudaam. tagad shim buus jaazhmiedz maximums, taa ka uzacis veejaa pliivo.
Sacīkste samērā intresanta. Taču žēl, ka Grožāns atkal parādīja to, ka f1 viņam tomēr nav vieta. Žēl Webera, gribējās redzēt, kā izvērstos viņa un Fettela cīņa par uzvaru vai top 3. Kā arī komandai punkti noderētu.
Saisībā ar Grožānu, gan uzskatu, ka nepieciešams bargaks sods, nekā 10sek. ja puisis nenāk pie prāta, tad jādod 3-5 sacīkšu DQ jeb visai komandai 1posma DQ, tad iespējams, komanda arī sāks domāt.
Jau zemākajās formulu klasēs Grožans izcēlās ar avārijām, kuras izraisa savas neuzmanības jeb muļķības dēļ.
Bet liels prieks par Sauber un Kobojaši, sen bija pelnījis pjedestālu, turklāt vēl mājas gonkā – SUPER :). Šis pjedestāls priekš Kobojaši atstās cerību palikt Sauber sastāvā :)!
Batonam arī cepuri nost :)!
P.S. Nedaudz pārteicos – Masam cepuri nost ;), lai gan Batons arī malacis!
Izlasīju komentārus tvnetā (7), appolo (17) un delfos (190 !!!). Diemžēl daudzi nezina pēdējos jaunumus F1, ko sniedz mūsu portāls. Kāpēc tik maz informētības ir par F1 mājaslapu? Ierakstīju visur savus komentārus un ieteicu ieiet f1.lv. Vēl gribēju piebilst, ka Masas triumfs sacensībās pierāda Ferrari progresu. Cīņa par titulu starp Fetelu (par kuru nedaudz turēšu īkšķi, jo mans Luiss cīņā vairs prktiski nepiedalās – to neatļaus tagad arī Mclaren komanda) un Alonso būs ļoti sīva un interesanta.
Arni! Svarīgāk ir komentāru kvalitāte, ne kvantitāte. Kā domā, vai tie delfu 90 komentētāji ir noskatījušies visu gonku no A līdz Z? Lielākā daļa izlasījuši virsrakstu un sāk liet žulti par vienu vai otru pilotu. Delfi nav rādītājs 🙂
Muļķīgs jautājums, bet gribu tikt vierneiz pa visām reizēm skaidrībā. Kādēļ, piemēram, Grožānam ir 19. vieta nevis RETIRED?
Ja ir veikti 75% no kopējās distances, tad pilots tiek klasificēts. nereti pat ar 5 apļu deficītu līdz uzvarētājam. Bieži statistikā arī ir ieraksts, ka pilots ir piemēram 18.vietā, bet iekavās (engine) – tātad izstājies ar dzinēja problēmām. Agrāk bieži tā tika arī pie punktiem, kad līdz finišam aizbrauca maz pilotu.
A kā tur īsti sanāca. Ir Sebam tā saucamā ideālā nedēļas nogale vai nē?
nuss, champis taa aizdomiigi atsaavaas valjaa Massam, man skiet 😉
Bet kā tur īsti bija ar Grožānu un Weberu? Manuprāt maigi sakot tā bija kārtējā Grožāna neuzmanība- ieskrieties par strauju un tad nespēt nobremzēt.
Webers galu galā tomēr vēl skaitās pretendents uz titulu. Un lai gan es uz to vairs neceru, tad vismaz trijniekā viņš varētu tikt. Šo incidentu taču laikam izskatīja? Vai kāds nezin lēmumu?