Foto: Sauber

Ar pārliecinošu Sebastiana Fetela uzvaru ir noslēdzies Japānas GP posms. Čempionāta līderis Fernando Alonso pēc sadursmes ar Kimi Raikonenu izstājās jau sacīkstes pirmajā līkumā.

“F1LV

Sacīkstes startā Fetels pārliecinoši noturēja pirmo pozīciju, kamēr otrajā vietā izvirzījās japānis Kamui Kobajaši. Tostarp Fernando Alonso bija iesaistīts cīņā ar Džensonu Batonu un Kimi Raikonenu, kuri ielenca “Ferrari” pilotu katrs no savas puses. Galarezultātā Raikonena “Lotus” priekšējais antispārns aizķēra Alonso aizmugurējo riteni un spānis ar pārdurtu riepu izstājās jau pirmajā līkumā.

“Sauber” komandas piloti atkal demonstrēja lielisku ātrumu – Serhio Peress trasē spēja apzīt Luisu Hamiltonu, tomēr vēlāk bija spiests izstāties, kad atkārtotā cīņā meksikānis izslīdēja no trases. Tostarp Kobajaši stabili turējās goda pjedestāla pozīcijās, lai gan boksu apmeklējumu laikā zaudēja otro vietu Felipem Masam, kurš Alonso prombūtnē vienatnē nesa “Ferrari” karogu.

Kobajaši pēdējo sacīkstes daļu spēja noturēt aiz sevis Džensonu Batonu, kurš šajā sacīkstē uzvarēja pērn. Tādejādi Kobajaši kļuva tikai par trešo japāņu pilotu aiz Aguri Suzuki un Takumas Sato, kas ir spējis kāpt uz goda pjedestāla.

Tostarp Fetels no saviem četriem startiem Suzukas trasē ir izcīnījis trīs uzvaras un šobrīd ar Alonso  izstāšanos kopvērtējumā līderim ir pietuvojies līdz 4 punktu atstatumam.

Sacīkste – Japānas GP

V No Pilots Komanda Apļi Laiks Startā Punkti
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 53 Winner 1 25
2 6 Felipe Massa Ferrari 53 +20.6 secs 10 18
3 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 53 +24.5 secs 3 15
4 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 53 +25.0 secs 8 12
5 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 53 +46.4 secs 9 10
6 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 53 +50.4 secs 7 8
7 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 53 +51.1 secs 15 6
8 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 53 +52.3 secs 12 4
9 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 53 +54.6 secs 2 2
10 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 53 +66.9 secs 14 1
11 7 Michael Schumacher Mercedes 53 +67.7 secs 23
12 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 53 +83.4 secs 11
13 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 53 +88.6 secs 19
14 19 Bruno Senna Williams-Renault 53 +88.7 secs 16
15 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 52 +1 Lap 17
16 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 52 +1 Lap 18
17 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 52 +1 Lap 22
18 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 52 +1 Lap 20
19 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 51 +2 Laps 4
Ret 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 37 +16 Laps 21
Ret 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 32 +21 Laps 24
Ret 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 18 +35 Laps 5
Ret 5 Fernando Alonso Ferrari 0 +53 Laps 6
Ret 8 Nico Rosberg Mercedes 0 +53 Laps 13

1 KOMENTĀRS

  1. nu rekur ari Hamim ierieba tas ka pateica ka pariet uz mersiem, jo pirms viena posma maki teica ka atbalstis Hami lai vinetu un JB palidzes, seit JB vareja uztaisit rokadi un palidzetu vinam kopvertejuma, bet nepalidzeja…

  2. Manuprāt, interesanta un negaidīta sacensība. Par Fetela uzvaru šaubu man nebija jau pēc treniņbraucieniem. Apbrīnojams ātrums Sauber un Ferrari formulām. McLaren tagad izskatās pēc ceturtās (varbūt trešās) ātrākās komandas. Varbūt tiešām nav tik ļoti jāpārdzīvo par mana Luisa aiziešanas no šīs komandas. Tikai kāpēc uz Mercedesu – meršiem joprojām nav ne mazākā progresa. Šumim joprojām ir iespēja pārdomāt un pievienoties ļoti progresējošajiem Sauber. Tagad par manu Hami. Uzskatu, ka viņa formulas regulējumi bija, pirmkārt, neliela komandas atriebība par tās pamešanu, otrkārt arī Luisa kļūda. Tomēr viņš no mašīnas izspieda, manuprāt, visu ko vien varēja. Brauca neparasti prātīgi. Žēl, ka nākamgad būs pat labi, ja viņs kaut reizi uzkāps uz goda pjedestāla. Bet cīņa par šī gada titulu ir atsākusies no jauna. Tas ir labi. Kaut kādīgi man nepatīk Alonso. Galvenais, ka intriga ir pieaugusi!

  3. Sveiciens!
    Līdz ar Alonso izstāšanos, gonka manās acīs mazliet zaudēja asumu. No 15 gonkām, abas Alonso izstāšanās ir bijušas atkarīgas no blakus apstākļiem, ne paša neizdarības dēļ. Žēl, bet kā pats teica tas ir auto sports, un šeit var notikt viss. Banāli! Alonso pēc izstāšanas: „5 great races coming! If the enemy thinks in the mountains, attack by sea, if they think in the sea, attack by the mountains” Domāju, atlikušās 5 gonkas būs bez kompromisu cīņa – spalvas putēs! Vēl viens interesants fakts – Alonso ir starp 4 pilotiem, kuri ir šogad startējuši, kurš nav nopelnījis ne vienu sodu. Uzvarētājs šajā kategorijā, protams, Maldonādo . Prieks par Kimi, jau 11 gonkas pēc kārtas, kurā ir finišējis punktos. Nebūtu Ķīnā Lotus pārrēķinājušies par Kimi riepu ilgmūžību, tad 2012.g sezonā būtu visās gonkās finišējis punktos. Abi ar Alonso stabilākie piloti 2012.gada sezonā, es pat teiktu, kopumā… Lai vai kā, bet iekšējā balss saka, ka Fetels tomēr uzvilks čempja cepuri arī šosezon. Tas ka buļļi izvilks konstruktora kausu, tas ir skaidrs, bet par pilota čempiona titulu būs vēl jāpacīnās. Pēdējie uzlabojumi (dubultā DRS sistēma) ir jūtams progress. Būs interesanti!

  4. Fetels shodien pieteica sevi kaa nopietnu kandidaatu shii gada titulam. pirxts ir augstu gaisaa, taapat kaa moraale Red Bull garaazhaa.

    tomeer nedomaaju ka atlikushajos posmos gaidaama viegla pastaiga pa rozhu daarzu. shogad speeku sameeri mainaas ik katraa posmaa. un naakamais posms Korejaa vispaar buus brauciens nezinaamajaa.

    tagad ies karsti. Alonso vairs nevar atljauties pasazhiereet savu sarkano traktoru, un cereet uz liideru neveiksmeem un kljuudaam. tagad shim buus jaazhmiedz maximums, taa ka uzacis veejaa pliivo.

  5. Sacīkste samērā intresanta. Taču žēl, ka Grožāns atkal parādīja to, ka f1 viņam tomēr nav vieta. Žēl Webera, gribējās redzēt, kā izvērstos viņa un Fettela cīņa par uzvaru vai top 3. Kā arī komandai punkti noderētu.

    Saisībā ar Grožānu, gan uzskatu, ka nepieciešams bargaks sods, nekā 10sek. ja puisis nenāk pie prāta, tad jādod 3-5 sacīkšu DQ jeb visai komandai 1posma DQ, tad iespējams, komanda arī sāks domāt.

    Jau zemākajās formulu klasēs Grožans izcēlās ar avārijām, kuras izraisa savas neuzmanības jeb muļķības dēļ.

    Bet liels prieks par Sauber un Kobojaši, sen bija pelnījis pjedestālu, turklāt vēl mājas gonkā – SUPER :). Šis pjedestāls priekš Kobojaši atstās cerību palikt Sauber sastāvā :)!

    Batonam arī cepuri nost :)!

  6. Izlasīju komentārus tvnetā (7), appolo (17) un delfos (190 !!!). Diemžēl daudzi nezina pēdējos jaunumus F1, ko sniedz mūsu portāls. Kāpēc tik maz informētības ir par F1 mājaslapu? Ierakstīju visur savus komentārus un ieteicu ieiet f1.lv. Vēl gribēju piebilst, ka Masas triumfs sacensībās pierāda Ferrari progresu. Cīņa par titulu starp Fetelu (par kuru nedaudz turēšu īkšķi, jo mans Luiss cīņā vairs prktiski nepiedalās – to neatļaus tagad arī Mclaren komanda) un Alonso būs ļoti sīva un interesanta.

  7. Arni! Svarīgāk ir komentāru kvalitāte, ne kvantitāte. Kā domā, vai tie delfu 90 komentētāji ir noskatījušies visu gonku no A līdz Z? Lielākā daļa izlasījuši virsrakstu un sāk liet žulti par vienu vai otru pilotu. Delfi nav rādītājs 🙂

    • Ja ir veikti 75% no kopējās distances, tad pilots tiek klasificēts. nereti pat ar 5 apļu deficītu līdz uzvarētājam. Bieži statistikā arī ir ieraksts, ka pilots ir piemēram 18.vietā, bet iekavās (engine) – tātad izstājies ar dzinēja problēmām. Agrāk bieži tā tika arī pie punktiem, kad līdz finišam aizbrauca maz pilotu.

  8. Bet kā tur īsti bija ar Grožānu un Weberu? Manuprāt maigi sakot tā bija kārtējā Grožāna neuzmanība- ieskrieties par strauju un tad nespēt nobremzēt.
    Webers galu galā tomēr vēl skaitās pretendents uz titulu. Un lai gan es uz to vairs neceru, tad vismaz trijniekā viņš varētu tikt. Šo incidentu taču laikam izskatīja? Vai kāds nezin lēmumu?