Četras lielākās Formula 1 komandas savus sastāvus 2013. gada sezonai jau apstiprinājušas, izbeidzot galvenās intrigas pilotu tirgū. Ko iesāks pārējie?
Lielo komandu sastāvi paziņoti
Divas no vadošajām F1 komandām sastāvus uz nākošo sezonu nemainīs. “Red Bull” sastāvā turpinās startēt Sebastians Fetels un Marks Vēbers, kamēr “Ferrari” turpinās braukt Fernando Alonso un nesen tika apstiprināts arī Felipe Masa, ap kuru bija vislielākās neskaidrības. Sastāvus pamainījušas divas citas no lielajām komandām – Luiss Hamiltons pievienojies Niko Rosbergam “Mercedes” nometnē, kamēr “McLaren” rindās Džensonam Batonam līdzās startēs Serhio Peress.
Ko gatavojas darīt pārējie?
“Lotus”
No vadošajām komandām savu sastāvu pagaidām oficiāli nav paziņojusi vienīgi “Lotus”. Kimi Raikonens kopvērtējumā pašlaik ir trešais un, lai gan nav izcīnījis nevienu uzvaru, turpina cīņu par F1 titulu, kamēr Konstruktoru kausā komanda ir stabili priekšā “Mercedes”. Nebūtu pamata šaubīties, ka Raikonens paliks “Lotus” rindās, tāpat kā Romēns Grožāns, kurš šogad izcēlies ar daudzām kļūdām, taču citādi ir ātrs. Komandas vadītājs Eriks Buljē intervijā BBC jau apstiprinājis, ka jaunais līgums ir sagatavots un tikai jāatrod laiks, kad Grožāns to varēs parakstīt. Komandai attiecībā uz viņu ir ilgtermiņa plāni.
Arī Raikonens nav licis noprast, ka gatavojas pamest “Lotus”, kas šobrīd viņam var piedāvāt ātrāko mašīnu, jo labākajās komandās vietas jau aizņemtas. Britu izdevuma “Autosport” rīcībā esošā informācija liecina, ka Raikonenam ir spēkā līgums uz nākamo gadu, taču tikai tādā gadījumā, ja viņš sezonu nenoslēgs zemāk par astoto vietu. Maz ticams, ka tā notiks, un Raikonens paliks “Lotus” arī turpmāk. Šobrīd viņš ar 167 punktiem ir trešais, kamēr astotajā vietā esošajam Grožānam 88 punkti.
“Sauber”
Lai gan Formulā 1 nekad neko droši nevar prognozēt, var apgalvot, ka šajā komandā tiks nomainīti abi piloti. “Sauber” uzlecošā zvaigzne Serhio Perezs jau ieguvis līgumu ar “McLaren”, bet Kamui Kobajaši dienas komandā ir skaitītas nepietiekamo naudas līdzekļu dēļ. Japānas GP izcīņā, savās mājās, Kobajaši bija lielisks, iegūstot pirmo pjedestālu F1 karjerā, taču ar to ir par maz. Punktos japānis finišē katru otro vai trešo posmu un kopvērtējumā ir vienpadsmitais, pozīciju aiz Peresa, bet “Sauber” vajag naudu. Korejā pats pilots pavēstīja, ka var zaudēt vietu, jo komanda pieprasījusi attiecīga dāsnuma sponsoru, kā viņam šobrīd nav. Ja to izdosies atrast (nav šaubu, ka pie tā tiek strādāts), Kobajaši droši vien paliks, taču tā ir tikai varbūtība.
Pats Peters Zaubers, kurš savas komandas vadīšanai nolēmis pielikt punktu, laikrakstam “Blick” atzina, ka Niko Hilkenbergs un Estebans Gutiress ir galvenie pretendenti uz vietu “Sauber” nākamajā gadā. Gutiress ir meksikānis un tieši to komandai ļoti vajag pēc Peresa aiziešanas, jo ar “Sauber” paliks viņa sponsors “Telmex” no Meksikas. Gutiress šobrīd ir vienības testpilots un labāku kandidatūru no Meksikas būtu grūti atrast. Hilkenbegs tikmēr sākotnēji bija minēts kā galvenais pretendentns uz Felipes Masas vietu “Ferrari”, taču arī tagad tiek apšaubīta viņa palikšana “Force India”. To apstiprinājis arī viņa menedžeris. Neoficiāli Hilkenbergs jau ir vienojies ar “Sauber”.
Kā vēl viens kandidāts uz Kobajaši vietu tiek minēts bijušais “Toro Rosso” pilots Haime Algersuari. Viņš savā mājaslapā vēsta, ka drīzumā sniegs paziņojumu par savas nākotnes plāniem. Un jebkurai F1 komandai katalonietis varētu būt saistošs kaut vai ar to, ka šogad bija oficiālais “Pirelli” riepu testētājs.
“Force India”
Sastāvu noteikti pamainīs arī šī komanda. Pieņemot, ka Hilkenbergs dosies prom, viņa vieta ir apspriestākā. Arī šeit Algersuari ir viens no kandidātiem, un tāpat atgriezties F1 gatavojas cits bijušais “Toro Rosso” braucējs Sebastians Buemī. Arī viņš atklāti nekādus variantus nemin, taču atzīst, ka sarunas par darbu nākošajā gadā rit veiksmīgi. Šogad šveicietis bija “Red Bull” oficiālais rezervists.
Noprotams, ka līgumi ar komandu ir gan Hilkenbergam, gan Polam di Restam, taču “Force India” jau iepriekš apstiprināja, ka savu braucēju ceļā nestāsies, ja gadījumā, viņi vēlēsies pievienoties citai komandai. Di Resta savu vietu noteikti paturēs, tāpēc jāgaida, kas brauks Hilkenberga vietā – Algersuari, Buemī vai varbūt Adrians Zutils, kuru jaunie talanti pirms šīs sezonas izstūma no sastāva. Arī viņš vēlas atgriezties un to gaida arī daudzi līdzjutēji.
“Williams”
Pašlaik nav saprotams, kas notiks ar “Williams” pilotiem, jo šajā gadījumā pavisam noteikti visu izšķirs sponsoru nauda. Bruno Senna un Pastors Maldonado atklāti atzinuši, ka vēlas palikt sastāvā. Maldonado variants ir mazāk sarežģīts – viņš šogad atnesa “Williams” pirmo uzvaru kopš 2004. gada un Ugo Čavess atkal ievēlēts par Venecuēlas prezidentu. Tas daudz ko izsaka, jo savu potenciālu Maldonado ir pierādījis un Čavesa naudu piedāvāt komandai varēs arī turpmāk.
Sennas situācija nav tik spīdoša, jo, par spīti skanīgajam uzvārdam, viņam līdzekļu nav tik daudz. Tiek runāts, ka komanda viņu nomainīs ar somu Valteri Botasu, kurš jau piedalījies piektdienas treniņbraucienos Sennas vietā. Taču Botass nav slavens ar lielu naudas maku. Senna tikmēr izteicies, ka cer palikt “Williams”, taču arī tās ir tikai viņa cerības. Katrā gadījumā, komanda ir gatava gaidīt un oficiālus paziņojumus sniegšot tikai pēc šīs F1 sezonas beigām.
“Toro Rosso”
Šķiet, lielākās neskaidrības valda “Toro Rosso” nometnē. Danielam Rikjardo un Žanam-Ērikam Verņē nav tik ātra mašīna, lai uzrādītu sensacionālus rezultātus, taču šeit ne tik lielu lomu spēlēs finansiālie līdzekļi, kā komandas vadības lēmumi. Tas situāciju nepadara saprotamāku.
Rikjardo palikšana “Toro Rosso” šķiet reālāka, vismaz spriežot pēc aizkulišu sarunām, kas noplūdušas presē, taču šeit ir maz ko minēt varbūtības – atliek gaidīt. Buemi un Algersuari ir redzamākie no potenciālajiem kandidātiem. Viņi 2011. gada izskaņā zaudēja vietu “Toro Rosso”, taču nebija tik slikti, lai nepaliktu redzeslokā. Turklāt, Algersuari tagad ieguvis neatsveramu pieredzi ar “Pirelli” riepām. Taču droši vien ir arī citi kandidāti, kas F1 vēl nav startējuši.
Mazās komandas
Jādomā, ka visas trīs mazās F1 komandas vismaz daļēji mainīs savus sastāvus pirms 2013. gada sezonas.
“Caterham” varētu neizdoties saglabāt sastāvā Heiki Kovalainenu, kurš savos 30 gados atkal grib atgriezties pie konkurētspējīgas mašīnas stūres. Soms izteicies, ka viņam nav nekādu līgumsaistību uz 2013. gadu, taču šobrīd notiek sarunas ar citām komandām. Arī Vitālija Petrova liktenis nav saprotams – krievu pilots gribētu palikt “Caterham” rindās, taču ir problēmas ar naudas piesaisti. Pastāv varbūtība, ka Kovalainens un Petrovs paliks komandā, taču var būt arī otrādi. Pašlaik daudz netiek runāts, kas viņus varētu aizstāt, taču te varam sagaidīt pārsteigumus. Šī tomēr ir spēcīgākā no mazajām komandām un jebkurš, kurš nedabūs labāku vietu, labprāt startētu “Caterham” sastāvā (Zutils, Buemī, Algersuari un citi).
“Marussia” sastāvā gatavojas palikt Timo Gloks un, pēc visa spriežot, viņam tas arī izdosies. Bijušais “Toyota” rūpnīcas braucējs ir viens no cienītākajiem braucējiem F1 peletona aizmugures daļā un ar citām komandām šobrīd nerunājot. Nezināms ir Šārlza Pika liktenis. Viņš nesen tika minēts kā kandidāts uz vietu “Sauber” vai “Force India”, taču “Marussia” vadība izteikusies, ka labprāt paturētu gan Gloku, gan Piku. Rezultāti sacīkstēs šeit nebūs noteicošie.
HRT vadība apstiprinājusi, ka arī 2013. gadā komandā brauks pieredzējušais Pedro de la Rosa. Skaidrības nav par Naraina Kartikejana karjeras turpinājumu. Indietis vēlas turpināt, taču solījumus nav dzirdējis un izskata arī citus variantus, tostarp ārpus Eiropas. Piemēram, Amerikā viņš cenšas sarunāt iespēju aizvadīt IndyCar testus. Citas lielas valsts pārstāvis Ma Kvings Huā no Ķīnas, kurš šobrīd ir HRT rezervists, esot reāls kandidāts uz Kartikejana vietu un, ņemot vērā Ķīnas tirgu, tas varētu būt izdevīgs risinājums. Pēc “Speedweek” informācijas, HRT sacīkstēs gan labāk gribētu redzēt Dani Klosu, taču spānis nav tik bagāts. Vēl kandidāti esot Algersuari, kurš uz 2013. gadu sarunājis sev labus sponsorus, kā arī Giedo van der Garde, kuram arī esot “šādi tādi” sponsori.
F1 komandu sastāvi 2013. gadam F1LV versijā
Komanda | Piloti |
Red Bull | Sebastians Fetels / Marks Vēbers |
McLaren | Džensons Batons / Serhio Peress |
Ferrari | Fernando Alonso / Felipe Masa |
Mercedes | Luiss Hamiltons / Niko Rosbergs |
Lotus | Kimi Raikonens / Romēns Grožāns |
Force India | Pols di Resta / Adrians Zutils |
Sauber | Niko Hilkenbergs / Estebans Gutiress |
Toro Rosso | Daniels Rikjardo / Haime Algersuari |
Williams | Pastors Maldonado / Valteri Botass |
Caterham | Heiki Kovalainens / Sebastians Buemī |
Marussia | Timo Gloks / Šārlzs Piks |
HRT | Pedro de la Rosa / Dani Kloss |
Izcelti tie piloti, kas jau apstiprināti
Slīprakstā izcelti tie piloti, kuru apstiprināšana visticamāk ir tikai laika jautājums
“Arī Raikonens nav licis noprast, ka gatavojas pamest “Lotus”” – tad nu gan arguments, ka pat šis runātīgais pilots neko nav licis noprast 😀 bet nudien, man tieši Lotus sastāvs liekas neskaidrākais no ne-mazajām komandām. neškiet neticami gan ka paliks abi pašreizējie, gan ka nepaliks neviens. Raikonens šad un tad izrādījis neapmierinātību ar komandu (bet laikam jau tiešām nav īsti kur iet – ja nu vienīgi atjaunotu pērn iesāktās sarunas ar Williams, bet tas nu ir pilnīgs wishful thinking no manas puses), kamēr Grožāns tomēr ir riskants čalis, kas komandai pakāš daudz punktu.
Interesanti, kā ies Hamiltonam un Peresam. Hamiltonam vāģis varētu šķist par lēnu, ja Mercedes nav krietni piestrādājuši pie jaunā modeļa, savukārt Peress, kā rādās, varētu arī pastumt malā Batonu.
Par Kimi man arī šķiet, ka viņš nemēdz neko “likt noprast”, drīzāk noklusē. Pērle man joprojām liekas viņa atbilde pirms gadiem 3-4, ko viņš domā par Alonso. Atbilde bija apmēram – ko es varu domāt, es viņu nepazīstu:)