Izcīnot uzvaru sezonas noslēguma posmā Hokenheimas trasē, par DTM čempionu pirmo reizi karjerā kļuvis 29 gadus vecais Kanādas pārstāvis Bruno Špenglers. Tikmēr BMW komandai izdevies paveikt brīnumu un triumfēt jau savā pirmajā sezonā kopš atgriešanās čempionātā.
Pirms noslēdzošā posma situācija bija sekojoša – BMW komandu pārstāvošais Špenglers ar 124 punktiem ieņēma otro vietu, kamēr vadībā kopvērtējumā atradās “Mercedes” pilots Gerijs Pafets, kuram pirms izšķirošā posma bija par trim punktiem vairāk. Matemātika vienkārša – kurš Hokenheimā finišēs augstāk, tas arī būs čempions.
Kvalifikācijā Pafets ieguva otro vietu, bet Špenglers – tiesības startēt no trešās pozīcijas.
Starts labāks padevās Špengleram, kurš no trešās vietas pakāpās uz otro, bet Pafets bija lēnāks un no otrās atkrita uz ceturto, drīz vien gan tiekot garām Džoijam Hendam un sacīksti turpinot trešajā pozīcijā. Pa to laiku Špengleru bez cīņas priekšā palaida BMW komandas biedrs Augusto Farfušs, kurš startēja no “pole position” un vadību saglabāja arī pēc pirmajiem līkumiem.
Līdz pirmajiem pitstopiem izkārtojums palika nemainīgs un visi trīs līderi riņķoja netālā attālumā viens aiz otra – vadībā Špenglers, bet gabaliņu aiz viņa Farfušs un Pafets. Šie divi desmitā apļa beigās pirmie devās pēc jaunām riepām un Pafetam boksu celiņā izdevās ielēkt konkurentam blakus, atgūstot startā zaudēto otro vietu. Špenglers pitstopā iebrauca vienu apli vēlāk un atgriezās pārliecinoši priekšā savam konkurentam.
Līdz otrajiem boksu apmeklējumiem līderu starpā saglabājās aptuveni trīs sekundes. Pafets pitstopā iebrauca 23. apļa beigās, bet Špenglers sekoja vienu apli vēlāk. Nākamajos 18 apļos Pafetam vajadzēja noķert un apdzīt līderi, lai atgūtu vadību kopvērtējumā un tiktu pie otrā titula DTM karjerā.
Negaidīti strauji Pafets sāka ķert rokā Špengleru un desmit apļus pirms finiša abu starpā bija vairs tikai mazliet vairāk par sekundi. Tomēr, saņēmis no tiesnešiem brīdinājumu, ka pirmajā līkumā nedrīkst tik klaji izbraukt ārpus trases, britu pilots vairs nespēja uzturēt līdzšinējo progresu un palika riņķojot sekundes atstatumā aiz līdera līdz finišam.
Špengleram izcīnot uzvaru, viņš arī par četriem punktiem apsteidzis Pafetu kopvērtējumā un kļuvis par čempionu pirmo reizi DTM karjerā. Tas arī pirmais tituls BMW komandai jaunajā DTM ērā, kas sākās 2000. gadā. BMW gan tas nav pirmais tituls Vācijā, jo iepriekš braucot ar šīs markas mašīnām titulu ieguvuši vēl seši piloti, pēdējo reizi 1998. gadā.
Jāpiemin, ka pēdējo sacīksti autosportista karjerā šodien aizvadīja Deivids Kulthards. Viņam nobeigums neveiksmīgs, jo trasē tika piedzīvota sadursme ar Timo Šaideru un drīz pēc tam nācās iebraukt boksos, lai izstātos.
Hokenheimas posma rezultāti
21. oktobris (Hokenheima, Vācija)
Vieta | Pilots | Valsts | Mašīna | Apļi | Laiks |
1 | Bruno Spengler | CAN | BMW | 42 | 1:07:59.069 |
2 | Gary Paffett | GBR | Mercedes | 42 | +02.214 |
3 | Augusto Farfus | BRA | BMW | 42 | +11.954 |
4 | Jamie Green | GBR | Mercedes | 42 | +23.479 |
5 | Dirk Werner | GER | BMW | 42 | +25.384 |
6 | Edoardo Mortara | ITA | Audi | 42 | +41.701 |
7 | Andy Priaulx | GBE | BMW | 42 | +42.265 |
8 | Joey Hand | USA | BMW | 42 | +42.843 |
9 | Ralf Schumacher | GER | Mercedes | 42 | +43.878 |
10 | Christian Vietoris | GER | Mercedes | 42 | +45.138 |
11 | Filipe Albuquerke | POR | Audi | 42 | +58.232 |
12 | Timo Scheider | GER | Audi | 42 | +1:14.020 |
13 | Susie Wolff | GBR | Mercedes | 42 | +1:35.931 |
14 | Martin Tomczyk | GER | BMW | 41 | +1 aplis |
15 | Roberto Merhi | SPA | Mercedes | 41 | +1 aplis |
16 | Rahal Frey | SWI | Audi | 41 | +1 aplis |
Izstājās | |||||
– | Miguel Molina | SPA | Audi | 25 | – |
– | David Coulthard | GBR | Mercedes | 23 | – |
– | Robert Wickens | CAN | Mercedes | 20 | – |
– | Mattias Ekstrom | SWE | Audi | 11 | – |
– | Mike Rockenfeller | GER | Audi | 2 | – |
– | Adrien Tambay | FRA | Audi | 1 | – |
DTM čempionāta noslēguma kopvērtējums
Vieta | Pilots | Punkti | Vieta | Rūpnīca | Punkti |
1 | Bruno Spengler | 149 | 1 | BMW | 346 |
2 | Gary Paffett | 145 | 2 | Audi | 335 |
3 | Jamie Green | 121 | 3 | Mercedes | 329 |
4 | Mike Rockenfeller | 85 | |||
5 | Edoardo Mortara | 82 | |||
6 | Mattias Ekström | 81 | |||
7 | Augusto Farfus Jr. | 69 | |||
8 | Martin Tomczyk | 69 | |||
9 | Dirk Werner | 29 | |||
10 | Adrien Tambay | 28 | |||
11 | Filipe Albuquerque | 26 | |||
12 | Christian Vietoris | 25 | |||
13 | Andy Priaulx | 24 | |||
14 | Timo Scheider | 19 | |||
15 | David Coulthard | 14 | |||
16 | Robert Wickens | 14 | |||
17 | Ralf Schumacher | 10 | |||
18 | Miguel Molina | 8 | |||
19 | Rahel Frey | 6 | |||
20 | Joey Hand | 6 | |||
21 | Roberto Merhi | 0 | |||
22 | Susie Wolff | 0 |
Šosezon DTM beidzot reāli bija ko redzēt, arī pēdējā gonka nebij izņēmums (skatījos tiešajā no ARD (vāciski)), nebūtu Paffets dabūjis “melnbalto”, tad jau vēl nevarētu zināt, kā gonka beigsies… 😀 “Behas” arī malači, 1majā sezonā izlaida čempī nevis ņedoģelanniju, attīstāmu lūzni, bet uzreiz čempiona mašīnu. 🙂