FIA jaunais vēl nedzimušais Formula E projekts pagājušās nedēļas nogalē spēra vienu soli tuvāk savai debijai uz starptautiskās motoru sporta arēnas skatuves.
1.decembrī notika Formula E oficiālā prezentācija Romā, kur plānots viens no čempionāta posmiem. Otrs posms ir apstiprināts Riodežaneiro un tātad pagaidām topošo elektromobiļu kalendārā ir tikai divi posmi. Pagaidām.
Pasākumā Romā bija klāt arī šo sēriju krustēvi – FIA prezidents Žans Tods un sēriju izpilddirektors Alehandro Agags, kura aktivitātes pēdējos gados ir pamanāmas dažādos motoru sporta līmeņos. Tiek plānots, ka pirmajā Formula E sezonā 2014.gadā būs 10 posmi un jau tuvākajos mēnešos tiks apstiprinātas vēl vairākas pilsētas, kur notiks sacīkstes.
Pirmajā sezonā Formula E ir plānotas 10 komandas, 20 piloti un 40 mašīnas. Tieši tā – mašīnas ir divas reizes vairāk kā piloti, jo noteikumi paredz, ka sacīkstes laikā divos pitstopos pilotam obligāti jāmaina mašīna. Pirmais nogriezinis ir 25 minūtes ar pirmo mašīnu, tad 25 minūtes ar otro un tad finiša spurts 10 minūtes atkal ar pirmo, kurai jau ir uzlādētas baterijas. Turklāt formulas pēc sacīkstēm tiek uzdāvinātas pilsētai, kur notiek posms – kā Formula E sociālās atbildības mantojums.
Sākotnēji Formula E formulas tehnisko nodrošinājumu garantē “Spark Technology”, bet jaudas agregātus piegādās “McLaren”. Taču mērķis ir ar laiku komandām pašām sākt pārņemt tehnoloģiju uzlabošanu un projektēšanu, lai sāncensība sekmētu tehnoloģijas attīstību. FIA mērķis šajā projektā ir radīt platformu inovācijai jaunajā autobūves tehnoloģijas jomā.
Interesanti, ka Bernijs Eklstons šo projektu ir izsmējis un nosaucis par ‘matu fēnu’ sacensībām. Tostarp Agags nav atbildējis uz provokāciju un norādīja, ka ciena Formula 1 čempionātu un Eklstonu, bet Formula E būšot kas pavisam cits – ar citu auditoriju, sponsoriem un mērķi.
Ta jau steigshus jaasaak gatavot bikernieki!
nu lai nu izdodas, bet kaut kā neiziet no prāta pāris nesenos gados dzimušas sērijas ar lielām ambīcijām sākotnēji, un pavisam necilu nobeigumu – A1 GP un Formula Superleague..
A1GP un Superleague jau bija tādi F1 atdarinātāji.
Šis pēc būtības ir savādāks – spiest uz elektrotehnoloģijām, ko F1 dara ļooooti nelabprāt.
Nu nezinu, šis tāds kā Greenpeace pasākums liekas. Bet lai jau izdodas-tas takš nākotnes labā kad nafta būs izsūknēta. Izklausās jau interesanti. bet vai mēs līdz tam jau esam izauguši/no-nāk/gāj/uši lai būtu arī AIZRAUJOŠI ? Lai jau izdodas, bet man ir baža ka tas ir par agru, ka Cilvēce vēl nav pilnībā sapratusi ka nafta drīz beigsies un ka tādēļ šis pasākums liksies kā kārtējais aptaurētu entuziastu pasākums kā savlaik lidmodelistu pulciņi skolās.
P.S. formulas varēja mainīt arī F1 ne-tik senā pagātnē, kad vēl bija atļautas rezerves mašīnas, vajadzēja tik spēt ātri skriet, lai paspētu uz re-startu pile-up gadījumā