Februārī Kurzemē notiekošajā Eiropas rallija čempionāta posmā “Liepāja-Ventspils” iespējams piedalīsies bijušais F1 pilots Roberts Kubica.

Kubica startēs ar RRC klases ‘Ford’

“F1LV

Britu izdevuma “Autosport” rīcībā esošā informācija liecina, ka Kubica ir tuvu līguma parakstīšanai ar komandu “M-Sport” par pilnu ERC sezonas aizvadīšanu 2013. gadā ar “Regional Rally Car” klases “Ford Fiesta RRC” sacīkšu auto. Tas nozīmētu, ka Kubica būs redzams uz starta februārī Latvijā notiekošajā ERC posmā Liepājas un Ventspils apkaimē.

“Ford Fiesta RRC” sacīkšu auto prezentācija:

Kamēr uzticami avoti “Autosport” pavēstījuši, ka tieši šo ceļu Kubica visticamāk izvēlēsies, arī “M-Sport” komandas šefs Malkolms Vilsons apstiprina, ka sarunas notiek, taču līgums pagaidām neesot parakstīts. Taču Vilsons atzīst, ka ļoti gribētu sadarboties ar poļu autosportistu, kurš esot ātrs visās sacīkšu mašīnās, ar kurām piedalās sacensībās.

Grūti pilotēt jaunās rallija mašīnas

Jau rakstījām, ka Kubica savainotās rokas dēļ Formulā 1 tik drīz neatgriezīsies un pat var gadīties, ka tas nenotiks nekad. Kubica apstiprinājis, ka nākošgad vēlas aizvadīt pilnu sezonu kādā citā autosacīkšu kategorijā un rallijs ir viens no reālākajiem variantiem. Šogad sezonas otrajā daļā viņš regulāri bija redzams dažādos reģionālajos rallijos Francijā un Itālijā, startējot ar vecās paaudzes WRC spēkratiem.

Tas tādēļ, ka jaunās paaudzes WRC un RRC mašīnām ir atšķirīga vadība un ar Kubicas traumēto labo roku tās ir grūtāk pilotēt. Ja viņš parakstīs līgumu ar “M-Sport”, mašīna tiks mazliet pārveidota, lai atvieglotu braukšanu, piemēram, dažus pārslēgus pārvietojot no stūres labās puses uz kreiso. Tādā gadījumā pērnā gada februārī avārijā gūto traumu sekas viņa ātrumu un braukšanas ērtumu neietekmēs.

Kubica ātrāks par ‘Ford’ rūpnīcas pilotiem

Jau vasarā Kubica Francijā aizvadīja testus ar “Ford Fiesta RS WRC” auto un runā, ka “Circuit de Ecuyers” trasē netālu no Reimsas viņš esot pat bijis ātrāks nekā abi komandas piloti Peters Solbergs un Jāri-Mati Latvala. Pašlaik gan izskatās, ka lielo karjeru rallijā Kubica varētu sākt ar ERC čempionātu, kura kalendārā 2013. gadā iekļauts arī sportista dzimtenē notiekošais Polijas rallijs. Un tās ir lielākās šajā valstī notiekošās autosacīkstes.

2013. gada ERC provizoriskais kalendārs

Posms Norises laiks Rallijs Valsts Segums
1 04/01-05/01 Internationale Jänner Rallye Austrija Asfalts/sniegs
2 01/02-03/02 Rally Liepāja-Ventspils Latvija Sniegs
3 28/03-30/03 Circuit of Ireland Rally Lielbritānija Asfalts
4 25/04-27/04 SATA Rallye Açores Portugāle Grants
5 16/05-18/05 Tour de Corse Francija Asfalts
6 06/06-08/06 Croatia Rally Horvātija Asfalts
7 27/06-29/06 Geko Ypres Rally Beļģija Asfalts
8 11/07-13/07 Tiks paziņots… Tiks paziņota… Grants
9 25/07-27/07 Tiks paziņots… Tiks paziņota… Grants
10 30/08-01/09 Barum Rally Zlín Čehija Asfalts
11 27/09-29/09 Rally Poland Polija Grants
12 10/10-12/10 Rallye Sanremo Itālija Asfalts
13 07/11-09/11 International Rallye du Valais Šveice Asfalts

Par 8. un 9. posma rīkošanu vēl notiek sarunas ar Bulgāriju, Rumāniju, Sanmarīno un Turciju.

1 KOMENTĀRS

  1. ERC ar Polijas ralliju Kubicam būtu OBLIGĀTS pasākums, tomēr šobrīd māc šaubas par viņa milzīgo vēlmi/iemaņām startiem sniega un grants rallijos. Kamēr uz asfalta iekš ERC viņam droši vien līdzīgu nebūtu – paskatieties kas notika Rallye du Var – 6 minūtes pārsvars (pirms avārijas, kas notika stenogrammas dēļ) šajā sarežģītajā rallijā ir kas neredzēts.

  2. Grants ir neizbēgama, ja vēlas veidot karjeru rallijā. Visos lielajos čempionātos būs šādi posmi. Šobrīd viņš nevarētu atļauties riskēt nemācīties braukt pa granti, ņemot vērā, ka atgriešanās F1 var arī nenotikt un alternatīvais solis kā izskatās tādā situācijā būs tieši rallijs.

  3. no sirds noveelu Kubicam izdoshanos rallijaa!

    deelj tik nopietnas rokas traumas vinjam visdiizaak nav variantu atgriesties F1 apritee. nezvai vinjam pasham gribeetos braukt kaadaa no pakaljgala komandaam, jo top komandas tochna neriskees vinju njemt sastaavaa.