Foto: Mercedes

“Mercedes-Benz” ir stādījuši priekšā pirmos attēlus ar savu jauno 2014.gada sezonas Formula 1 dzinēju.

“F1LV

Kompānija uzskata, ka šis jaudas agregāts “atgriezīs dzinēju atpakaļ motoru sportā”. Kamēr “Mercedes” dzinēju departamentā Briksfortā tupinās V6 1.6 litru motora testi jaudas stendā, kompānijas dzinēju nodaļas menedžmenta direktors Endijs Kovels atzīst, ka pirmās pazīmes no jaunajiem dzinējiem liecina par aizraujošu jaunu ēru, kas sāksies Formula 1 čempionātā 2014.gadā.

“Dzinēji joprojām būs skaļi, taču manupārt tie skanēs patīkamāk,” paziņoja Kovels. “Skaņas frekvence būs augstāka un kopā ar turbo piedziņu, kas strādās ar 120’000 apgriezieniem minūtē, šie dzinēji būs patiesi skaļi. Kad stāvēju tam blakus pie jaudas stenda, man bija vajadzīgi ausu aizbāžņi.”

Foto: Mercedes“Arī pašām sacīkstēm tiks piešķirta jauna dimensija,” turpināja brits. “Tas viss liks pilotiem domāt par to, kā iegūt no mašīnām un pieejamās delgielas enerģijas maksimālo jaudu. Turklāt dzinēji nodrošinās krietni lielāku griezes momentu un jo īpaši tas būs pamanāms izejā no līkuma. Sacīkšu mašīnas, kurām paātrinājuma brīdī pēc līkumiem jauda ir lielāka par saķeres līmeni – tas ir patiesi baudāms skats.”

Jauno dzinēju jaudas rādītāji būs ļoti līdzīgi esošajiem V8 motoriem – 750 zirgspēki, tomēr 2014.gadā krietni lielāka daļa jaudas tiks iegūta no enerģijas reģenerācijas sistēmām. Esošā KERS sistēma nodrošina papildus 80 zirgspēku jaudu uz 6,7 sekundēm aplī, kamēr jaunā ERS sistēma dos 161 zirgspēku uz 33,3 sekundēm aplī.

“Ja tagad ir sarežģīti būt konkurētspējīgam bez KERS, tad 2014.gadā nebūs iespējams piedalīties sacensībās bez ERS,” atsīst Kovels.

1 KOMENTĀRS

      • Biju domājis DRS šī brīža veidolā, kad to var izmantot tikai tas, kurš apdzen. Ja izmantotu abi (arī tas, kurš aizstāv pozīciju), tad atkal būtu vecās cīņas – pie lielāka maksimālā ātruma (ar DRS palīdzību) arī aizvēja efekts būs lielāks un būs lielākas iespējas izlekt blakus pirms bremzēšanas..