Gatavošanās jaunajai sezonai ir sākusies ar pirmajiem testiem Heresā un šodien pēdējā testu diena. No saulainās Spānijas par saviem iespaidiem speciālreportāžā ziņo Aldis Putniņš (@F1LV).
18:14 Pēdējā testu dienā ātrāko apļa laiku uzrādīja Kimi Raikonens, kurš par nieka tiesu pārspēja “Force India” testu pilotu Žilu Bjanki. Tostarp trešo apļa laiku uzrādīja Sebastians Fetels. Interesanti, ka visvairāk apļus veica Luiss Hamiltons, atkārtojot komandas biedra Niko Rosberga iepriekšējās dienas sasniegumu – ap 150 apļi. Tādejādi “Mercedes” mēģināja atgūt pirmajās divās dienās zaudēto trases laiku.
V | Pilots | Komanda | Laiks |
1 | Raikkonen | Lotus | 1m18.148s |
2 | Bianchi | Force India | 1m18.175s +0.027 |
3 | Vettel | Red Bull | 1m18.565s +0.417 |
4 | Gutierrez | Sauber | 1m18.669s +0.521 |
5 | Vergne | Toro Rosso | 1m18.760s +0.612 |
6 | Hamilton | Mercedes | 1m18.905s +0.757 |
7 | Perez | McLaren | 1m18.944s +0.796 |
8 | Bottas | Williams | 1m19.851s +1.703 |
9 | de la Rosa | Ferrari | 1m20.316s +2.168 |
10 | Pic | Caterham | 1m21.105s +2.957 |
11 | Razia | Marussia | 1m21.226s +3.078 |
12 | Di Resta | Force India | 1m23.435s +5.287 |
15:43 Heresas preses centru pāršalca bauma, ka Fernando Alonso nepiedalās šajos testos, jo iepriekšējā menesī kartinga sacensībās Brazīlijā, kur viņu uzaicināja Felipe Masa, spānis esot guvis ribu traumu. Kamēr pats Alonso trenējas Kanāriju salās un katru dienu tviterī ievieto foto/video un atskaiti par savu treniņu, “Ferrari” komandas pārstāvis šīs baumas par traumu jau nosauca par pilnībām muļķībām. Lai arī Alonso nav klāt, viņa sacīkšu inženieris Andrea Stella gan pēdējā dienā apmeklēja Heresu, lai pavērotu darbā Pedro de la Rosu.
15:34 Tās riepas, kas atrodas boksos, tiek turētas darba kārtībā (temperatūrā) ar elektriskiem sildītājiem. Šeit viena komplekta (4 riepas) sildītāju panelis ar t° informāciju. Grādi ir pēc Celsija nevis Fārenheita.
15:17 Atliek cerēt, ka Hamiltons vai Rosbergs pirms sezonas vēl izmainīs savu ķiveres krāsojumu. Pretējā gadījumā būs ļoti grūti viņus atšķirt televīzijas ekrāsa sacīkšu laikā.
15:08 Lai gan visas komandas Heresas testos vairāk vai mazāk cenšas slēpt vai maskēt savus jauninājumus, “Red Bull” šajā ziņā pāris soļus visiem priekšā – biezi aizslietņi ir priekšā boksiem bez pārtraukuma.
13:52 Nelielajā pārtraukumā tiku arī pie Luisa Hamiltona portreta – jau ar “Mercedes” trīs-staru zvaigzni uz krūtīm. Ļoti nopietns un pat norūpējies izskatījās un izklausījās Luiss – ne velti, jo pirmās divas dienas komandas darbu šajos testos izjauca tehniskas problēmas. Šodien pagaidām viss kārtībā – veikti 59 apļi un Hamiltonam trešais rezultāts.
13:16 Komandām ir necerēta iesēja doties gandrīz oficiālā pusdienlaikā (iepriekš katra komanda pati izvēlējās brīdi un ilgumu), jo trasē izkārti sarkanie karogi dēļ problēmām ar trases segumu. 9.līkumā ir radušās kādas problēmas ar trases apmalēm un šobrīd strādnieki mēģina tās novērst.
12:21 Jaunā titulsponsora “Infiniti” ietekmē “Red Bull” krāsojums jaunajā sezonā iegūs lillā (vai violetu) nokrāsu. To var manīs uz RB9 modela sāniem un arī komandas smagās automašīnas ir ieguvušas jaunu piesitienu. Sākam pierast.
11:48 Riepu jomā šiem testiem nebūs liela nozīme, jo trase ir ārkārtīgi abrazīva un apstākļus nevar pielīdzināt nevienai no Grand Prix trasēm – tā intervijā “Pirelli” lieliskajā motormājā izteicās Pols Hemberijs. Tieši pirms šīs sezonas ir notikušas lielas izmaiņas trases segumā – no tā pazudušas bituma daļiņas un palikuši atklāti akmentiņi ar asām malām, kas uz riepām iedarbojas kā rupjš smilšpapīrs. Kaut kas līdzīgs esot Malaizijā, tomēr arī tur apstākļi nav tik drastiski. Hemberijs atzina, ka no “Pirelli” viedokļa tieši Heresa iepriekš bija vērtīga, turklāt februārī Eiropā ir maz trases, kur gaisa temperatūra sasniedz 20°C, taču šogad no riepu viedokļa šiem testiem nav lielas nozīmes – riepas nodilst ļoti ātri un tas ir mehāniskais nodilums, kas Formulā 1 nav tipiski, jo parasti darbojas termālais nodilums.
11:37 Šobrīd ātrākais trasē ir Sebastians Fetels, kuram seko Kimi Raikonens. Beidzot arī rezultāti ir ļoti cieši – galu galā jau ceturtā testu diena. Vienā sekundē ir iebraukuši pirmie seši piloti: Fetels, Raikonens, Verņē, Hamiltons, Peress un Gutiress. Piloti vidēji veikuši 20-30 apļus un bēdīgākā situācija ir “Ferrari” – pēc Pedro de la Rosas uzgunsgrēka komanda cītīgi strādā boksos, bet trasē nobraukts tieši pusotrs aplis. BBC tehniskais eksperts Garijs Andersons ziņo, ka “Ferrari” uguņošanai pie vainas tomēr pārnesumu kārbas defekts un komanda to šobrīd maina.
11:24 Šādi testu laikā izskatās “Red Bull” un arī “Toro Rosso” boksi pat brīžos, kad formula ir trasē. Savukārt tobrīd, kad mašīnas atgriežas boksos, mehāniķi paver tikai vienu azslietņu pusi, lai tur varētu iebraukt mašīna un zibenīgi aizver to, slēpjot no fotogrāfiem. Tostarp “Ferrari” pagaidām maskēšanās nolūkos izmanto tikai spilgti dzelteno vairogu mašīnas aizmugurē.
10:37 “Ferrari” cietusī formula ir nogādāta atpakaļ boksos un man izdevās no augšas nobildēt cietušo formulas daļu. Ļoti iespējams pie vainas būs jaunā izplūdes gāzu sistēma – labā pusē tur uzskatāmi redzamas apdeguma pēdas un visa aizmugurējā balstiekārta nošķiesta ar ugusdzēšamajām putām.
10:14 Nupat tālajā trases galā ar pamatīgu dūmu mākoni atzīmējās Pedro de la Rosa, kurš uzsācis testus “Ferrari”. Uzsācis neveiksmīgi, jo spānis paguva veikt tikai divus instalācijas apļus. Tas izraisīja pamatīgu rosību preses centrā, jo visi skrēja uz jumta fotografēt notiekošo – es arī padevos bara instinktam. “Sarežģīts dienas sākums de la Rosam – F138 modelis apstājās trasē jau otrajā instalācijas aplī,” tviterī raksta “Ferrari” komanda.
10:05 Tā izskatījās “Ferrari” boksos, kamēr Felipe Masa atradās trasē. Taču laikā, kad mašīna atgriežas garažā, tai priekšā zibenīgi tiek aizvilkti aizslietņi, kas aizsedz skatu interesentiem un visvairāk jau fotogrāfu objektīviem.
09:52 “Ferrari” boksos Heresā cītīgi strādā arī bijušais “Bridgestone” motoru sporta boss Hirohide Hamašima, kuru itāļu vienība pārvilināja vēl pērn. Japāņu speciālista uzdevums ir palīdzēt atrisināt “Pirelli” riepu noslēpumus un nav brīnums, ka vakar “Ferrari” boksos Hamašima cītīgi pētīja izlietotās “Pirelli” riepas.
09:41 Vakar vakarā diena kā vienmēr noslēdzās ar skrējienu pa preses konferencēm. Plānus pagūt vismaz uz 6 intervijām pamatīgi iedragāja Kimi Raikonens, kurš savu preses konferenci nokavēja par 20 minūtēm. Ņemot vērā, ka interviju laiki salikti ik pēc 10-15 minūtēm, tad tas bija nopietns kavēklis. Turklāt uz Kimi interviju bija sanākuši ļoti daudz cilvēku – pat vairāk kā uz “Ferrari” boksiem, kur preses konferenču lakā parasti nav kur mikrafonam nokrist. Turklāt liela daļa no sanākušajiem bija fotogrāfi, kas centās iegūt labu tuvplāna portretu, vai vienkārši interesenti, kas gribēja klātienē dzirdēt kārtējo Raikonena pērli. Šoreiz Kimi bija pieklājīgs un labā omā – runāja salīdzinoši gariem teikumiem. Vienīgi uz jautājumu par izmaiņām DRS sistēmā (arī treniņos un kvalifikācijā varēs izmantot tikai noteiktā vietā), Kimi atbildēja, ka tas viņu nekādi neietekmēs – vienīgi DRS poga būs mazāk jāspaida.
9:12 Heresas trasē, kur šorīt testiem sākoties, gaisa temperatūra bija 3,2°C, bet trases segums atdzisis līdz 2,8°C, ir sākusies pēdējā testu diena. Jau 9:00 trasē devās Kimi Raikonens no “Lotus” un reizē ar viņu arī “Caterham” jaunieguvums Šarls Piks. Nav brīnums, ka Raikonenan šorīt nav ļāvuši pagulēt ilgāk – vakar “Lotus” nobrauca tikai 40 apļus, jo atklājās sajūga problēmas, kas divas reizes neļāva tikt tālāk par boksu izeju. Turklāt vakarā preses konferencē Kimi atzinās, ka nav bijis apmierināts ar sēdekli un arī sēdekļa pozīcija tika pielāgota pēc pilota vēlmēm.
diez ka tiem pilotiem ir ar rīta celšanos? arī nīgri un nerunīgi? kāds guļ arī tajās motormājās?
Nu Kimi noteikti ir nīgrs tik agrā rītā – viņam patīk pagulēt. Bet liela daļa pilotu tiešām guļ motormājās, taču šeit arī nav tālu līdz Heresas centram un labām 4zvaigžu viesnīcām – 1.dienas vakarā Heresas centrā redzēju Marku Vēberu un Miču Evansu, bet nezinu gan vai viņi tur arī dzīvo.
Aldi, kā uz Heresu nokļuvi. Caur kādam lidostām, cik pārsēšanās. Tiešie reisi tak nav..?
Lidoju uz Malagu, caur Briseli, bet atpakaļ caur Stokholmu. Kopā tas izmaksā ap 100 Ls – ja pareizā brīdī rezervē lidojumus.
jap, es arī šādi parasti. ja mēnešus 2 ieprieks pashēmo tad ir visai lēti. vienkārši skatījos bing maps Heresu no putna lidojuma un sakārojās tādu mazu spāņu pilsētiņu apmeklēt. izskatās līdzīga Valensijai.
Cerams ka Kimi neuztrauc tas ka bus jazaude milijoni,smagi bus,bet galvenais testi un f1 sezona 🙂
spriezot pec 6 bildes, meitene sarkanaja klieta ir atgirezusies 🙂
aerotesti – neliels piemērs ar 2 variantiem
http://www.jamesallenonf1.com/2013/02/insight-how-you-can-see-a-new-f1-car-is-progressing-well/