Foto: Williams

Austrālijas GP kvalifikācija ir sākusies ar spēcīgu lietu Melburnā.

“F1LV

Spēcīgā lietus dēļ FIA nolēma par 30 minūtēm atcelt kvalifikācijas sākumu, lai varētu kaut nedaudz atbrīvot trasi no stāvošā ūdens. Pēdējo reizi Austrālijas GP kvalifikācija slapjā trasē notika 2005.gadā, bet pēdējo reizi kvalifikācija lietus dēļ tika pārcelta 2010.gadā Japānā, bet 2012.gadā Silverstonas kvalifikācijas laikā bija sarkanie karogi.

Vairums pilotu Q1 sākumā izmantoja lietus riepas ar zilo marķējumu, taču tas neglāba no incidentiem slapjā trasē. Uz mikli malā bija apstājies Luiss Hamiltons, bet brīdi vēlāk sadursmi ar trases nožogojumu piedzīvoja Gido van der Garde, kurš nolauza formulas priekšējo antispārnu. Vēlāk no šāda likteņa nespēja izvairīties arī Felipe Masa, kurš sasita savu “Ferrari” formulu. Q1 izskaņā Džensons Batons bija pirmais, ka uzlika pārejas tipa lietus riepas un uzreiz spēja uzrādīt labāko apļa laiku, vēlāk gan viņu pārspēja Niko Rosbergs. Tikmēr kārtējie Albertparka sienas uzpuri kļuva divi debitanti Šarls PIks un Estebans Gutjeress – abi nespēja novaldīt formulu ar pārejas tipa lietus riepām. Tikmēr aiz svītras palika  Makss Čiltons, Šarls Piks, Gido van der Garde, Žils Bjanki, Estebans Gutjeress un Pastors Maldonādo.

Ņemot vērā, ka lietus atkal pastiprinājās, tiesneši nolēma vēl par 30 minūtēm atlikt Q2 sākumu. Jāņem vērā, ka 11:37 pēc Latvijas laika Melburnā riet saule, tāpēc bezgalīgi atlikt kvalifikāciju tiesnešiem nebija iespējams. Pagaidām nav bijis precedenta, kad kvalifikācija ir iesākta, bet nav pabeigta tajā pašā dienā, tomēr kvalifikācijas sesiju tiesneši varētu nolemt turpināt arī svētdienas rītā – tādi precedenti iepriekš ir bijuši. Galarezultātā tiesneši nolēma Q2 un Q3 sesijas aizvadīt sacīkstes dienas rītā, kas pēc Latvijas laika ir 2:00 svētdienas naktī.

Q1 laikā izkritušie piloti

V Pilots Komanda Laiks
17 Pastor Maldonado Williams-Renault 1’47.614
18 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1’47.776
19 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1’48.147
20 Max Chilton Marussia-Cosworth 1’48.909
21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1’49.519
22 Charles Pic Caterham-Renault 1’50.626

1 KOMENTĀRS

  1. vo vo. labaak ta skatiities SkY tieshraidi, kur barinjsh britonu skraida apkaart ar mikrafoniem, nekaa pacies pilotu lamaashanu urlu valodaa. vis-smiekliigaak vinji lamaa Gamiltonu 😀 vai tieshaam nemaak pateikt ‘H’ ?

    • Memmīt! Pirms ko raksti, padomā. Vai arī tu esi tas deģenerāts, kurš vispirms uzraksta un tad domā, tādējādi sev sagādājot pārsteigumu par savu trulumu. Palasi, ko stāsta piloti, mehāniķi utt par jauno riepu uzvedību šādos apstākļos.

      • Aiztaisi parpalas, es Tevi neaiztiku. Un pacenties turpmāk neko tādu neatļauties. Tad kādiem apstākļiem tās riepas ir domātas? Q1 daži vēl brauca pat ar intermediate. Tad kam vispār F1 ir lietus riepas. Tātad tāpat kā NASCAR kā slapjumiņš tā pabraukt nevar?

      • Te gan nevajadzētu NASCAR piesaukt. Ovālos viņi lietus laikā nebrauc tā vienkāršā iemesla dēļ, ka tas kļūtu par pārāk ekstremālu pasākumu – ne tehnika, ne trases nav tam domātas. Varētu, protams, darīt kā IndyCar – ovālos lietus pārtrauc sacīksti, parastajās trasēs laižam tik uz priekšu -, bet divu road trašu dēļ nevienam nav izdevīgi kaut ko mainīt.
        Bet, runājot par šīsdienas kvalifikāciju, neizskatījās tomēr, ka apstākļi būtu tik katastrofāli, lai attaisnot visas desmit un divdesmit minūšu aizkavēšanās – eh, kaut kā nepamet sajūta, ka vienkārši noraustījās.

      • Jā Andri es saprotu , kāpēc tas tā ir NASCAR. Tiem apstākļiem, tas ir normāli, ka nebrauc lietū. Tas nebija domāts kā pārmetums viņiem. Bet priekš F1 šodienas apstākļus es nekādi nevaru nosaukt par ekstremāliem.

      • jaa. es beidzu to murgu skatiities peec Q1. nebija ne laika ne veeleeshanaas gaidiit taas 20 min ko stjuarti noziimeejushi. un labi vien dariiju ka izgaaju laukaa pasleepot, beigaas atceelushi abas sesijas 😀

        nejau tikai lietus vainiigs, cik man saprast Australijaa jau naaca virsuu kreeslas stunda.