Foto: Ferrari

“Zytek” nopietni apsver būvēt V6 dzinēju, “Ferrari” izmantoja Barselonas antispārnu, “Sauber” piedzīvo dīvainu tehnisku problēmu.

“F1LV

Ferrari

Austrālijas GP nedēļas nogales laikā “Ferrari” izmantoja savu pēdējās specifikācijas priekšējo antispārnu, kuru pirmo reizi kommanda izmēģināja tikai pēdējos Barselonas testos. Kamēr pērn daudzas jaunās aero detaļas tika izmēģinātas un atkal noņemtas no kaujas mašīnas, jo tās nedeva gaidītos rezultātus, šogad attīstība varētu būt krietni efektīvāka, jo “Toyota” aerodinamiskajā tunelī Ķelnē sagatavotās detaļas uzreiz darbojas adekvāti. Tas ne tikai ceļ komandas pašapziņu un cerības, bet ir liels trumpis tehniskajā attīstības sāncensībā sezonas laikā.

Zytek

Foto: Pistonheads.comJau tika ziņots, ka 2015.gadā trīs esošajiem Formula 1 dzinēju ražotājiem “Renault”, “Mercedes” un “Ferrari” (“Cosworth” neturpinās līdzdalību F1) visdrīzāk pievienosies “Honda” kompānija. Taču japāņiem kompāniju varētu sastādīt arī britu “Zytek” sacīkšu dzinēju ražotājs, kas šobrīd sagatavo motorus tādām sacīkšu sērijām kā Auto GP, Lemānas 24 stundu sacīkstēm un Formula Renault čempionātam. Turklāt britu kompānija īpaši speciālizējusies hibrīdu risinājumos un 2009.gadā tā palīdzēja “Mercedes” attīstīt tās KERS projektu.

“Iespējams mēs būvēsim jaudas agregātu Formula 1 vajadzībām,” teikts kompānijas oficiālajā tvitera kontā. “Taču šobrīd nevaram atklāt neko vairāk. Mums ir visi vajadzīgie elementi un arī pieredze un zināšanas. Turklāt jaunie noteikumi ir īpaši labvēlīgi jaunpienācējiem.”

Sauber

Foto: SauberNiko Hulkenbergs, kurš neizgāja uz starta Austrālijas GP dēļ degvielas noplūdes viņa “Sauber” formulā, uz gaidāmo posmu Malaizijā saņems jauno šasiju no Hinvilas bāzes. 90 minūtes pirms starta, kad komanda sāka gatavot Hulkenberga formulu, degviela pēkšņi un ļoti strauji sāka izplūst no tvertnes. Komandas menedžeris Bīts Zenders atzina, ka tvertnei bijusi pamatīga plaisa un tamlīdzīgu problēmu komanda nav pieredzējusi savā 20 gadu garajā vēsturē Formulā 1. Izrādās, ka tvertnes nomaiņa ir pārlieku komplicēts darbs un vienkāršāk šo C32 modeli ir nosūtīt uz bāzi Šveicē, bet uz Malaiziju, kur brīvie treniņi sāksies jau pēc 4 dienām, tiks transportēta rezerves šasija.

Interesanti, ka Hulkenbergam Austrālijas GP nekad nav bijis veiksmīgs un trīs mēģinājumos vācietis nav veicis nevienu pilnu apli sacīkstēs Albertparka trasē. 2010. gadā “Williams” sastāvā un 2012.gadā “Force India” Hulkenbergam sacīkste beidzās sadursmē jau pirmajā līkumā pēc starta.

1 KOMENTĀRS

  1. Nu, vismaz no aerodinamiskā viedokļa Ferrari izskatās diezgan loģiski, cik nu manas virspusējās zināšanas ļauj spriest. Viņiem arī uz antispārna ir tādas maziņas gaisa pagriešanas lāpstiņas. Lotusiem tās ir daudz lielākas. Bet nesaprotu McLaren, kāpēc viņi tik drausmīgi pārtaisīja mašīnas priekšējo daļu. Pagājušā gada formula bija ne tikai visglītākā, bet arī vislabāk strādāja. Šogad čiks.